וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזהרה שמנעה מהכוחות ליפול למארב מחבלים: חן הגן בגופו על הבית

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 15:23

רס"ב חן כהן, שוטר תושב עין הבשור שבעוטף עזה, היה בדרכו לחמ"ל המועצה עם שמיעת האזעקות בשבת השחורה. אולם, נותר להגן בגופו על הצומת שמוביל לישוב. 45 ימים אחרי, סיפר כהן לוואלה על המראות הקשים. "דרכתי את הנשק ובדקתי רכב ועוד רכב, בכולם ראיתי אנשים הרוגים"

נשקים שאסף השוטר חן כהן ממחבלים שחיסל בשבת השחורה/דוברות משטרת ישראל

רס"ב חן כהן, שוטר קהילתי במועצה אזורית אשכול שבדרום, הגן בגופו כל הכניסה למושב בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר. כהן שוחח היום (שני) עם וואלה, וסיפר על השעות בהן עמד בצומת צוחר, מחסל מחבל אחר מחבל. "חיכנו להם ופתחנו לעברם באש, הם נפלו מהאפונועים".

באותה שבת ארורה התעורר חן יחד עם בנימשפחתו לרעש האזעקות ב-06:30 בבוקר. חן, תושב עין הבשור שבעוטף עזה, התכוון לצאת מביתו אל חמ"ל המועצה, כמו בכל אירוע של ירי רקטות, אך לפתע החל לחשוד. "הכנסתי את המשפחה לממ"ד, יצאתי החוצה והתחלתי לשמוע ירי נקל", סיפר כהן, "נדלקה לי נורה אדומה, אז נתתי את הנשק האישי שלי לאשתי".

כהן הלך אל תחנת המשטרה הקהילתית בעין הבשור, לקח מהמקום נשק ארוך ואפוד והחל בנסיעה את החמ"ל. כשיצא אל הכביש, הוא סיפר, ראה רכבים רבים עומדים ולא זזים."סרקתי את האזור, וראיתי אנשים שנורו למוות, שנעשה בהם וידו הריגה, בתוך הרכבים. דרכתי את הנשק ובדקתי עוד רכבים, וגם שם היו אנשים הרוגים".

רס"ב חן כהן, שוטר קהילתי בעוטף עזה שנלחם במחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. באדיבות המצולמים
רס"ב חן כהן/באדיבות המצולמים

פתאום, שמע כהן ירייה שפגעה ברכב בו הוא נמצא. השוטר זיהה שני מחבלים, שוכבים על יד אופנועים ועל ראשם קשור סרט ירוק, ומיד הסתער לעברם. "רציתי לכיוונם תוך כדי שאני יורה, הסתערתי, ביצעתי ירי ווידאתי הריגה לשניהם". לאחר חיסול המחבלים המשיך חן בסריקות, כשאליו מצטרף החבלן המחוזי.

לאחר חיפוש באזור, מצאו השניים אדם חי בתוך אחד הרכבים. "הוא היה מבוהל ובוכה, בדקתי אותו והבנתי שהוא לא ירוי. שלפתי אותו מהרכב ורצתי איתו למיגונית", סיפר כהן. לאחר כמה זמן הגיע רכב של אזרח ישראלי נוסף, שפינה את הניצול אל תחנת מד"א. כהן, בינתיים, נשאר לאבטח את הצומת. "התמקמנו בצומת כדי למנוע כניסה לגוש צוחר ומעבר של מחבלים לישובים נוספים", הסביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מחבלים בטנדר טויוטה היילק הבוקר בשדרות. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחבלים שחדרו לארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

לאחר זמן נוסף של לחימה, הגיע אל הצומת אזרח נוסף. כהן עצר אותו וביקש ממנו לעזור באבטחת הישוב. "הורדתי קלאצ'ניקוב מהמחבל ונתתי לו, פרשנו מערך הגנה על הצומת". השלושה, כהן, החבלן המחוזי והאזרח הנוסף עמדו בעל המשמר בצומת, כשהבחינו באופנוע מתקרב כ-100 מטרים לפניהם. השלושה לא היו בטוחים שמדובר במחבל והחלו לירות לעבורו. האופנוען השיב באש ואף ירה לעברם כמה טילי אר פי ג'י ולבסוף נס מהמקום.

שעתיים עברו, וחן הבחין במחבלים נוספים שהגיעו כשהם רכובים על אופנועים. "חיכנו להם ופתחנו לעברם באש, הם נפלו מהאופנועים ורצו למיגונית ומשם החל קרב אש", אמר. תוך כדי הלחימה, הגיעה שיירה של כוחות מיוחדים ישראליים. בשלב זה הבין כהן כי אם לא יזהיר אותם, יפלו הכוחות למארב של המחבלים.

כוחות בעיר שדרות- יום הלחימה השני במלחמת חרבות הברזל. Oren Ben Hakoon, פלאש 90
"הכוחות עברו לקיבוץ סופה והשאירו אותי לשמור על הצומת"/פלאש 90, Oren Ben Hakoon

"עמדתי באמצע הכביש, בכדי לאותת להם שיסתובבו או יעצרו", אמר כהן, וסיפר כי ירה אל עבר המחבלים בכדי שכוחות יבינו היכן הם מסתתרים. "סימנתי להם לתת מכת את יחד איתי. ואז המחבלים הפסיקו לירות. כשנכנסנו למיגונית, הבנתי שחיסלנו את המחבלים".

לאחר חיסול המחבלים, סיפר כהן, עברו הכוחות המיוחדים הלאה אל קיבוץ סופה והותירו אותו לשמור על הצומת, "הם לקחו מהמחבלים את הרימונים, טילי האר פי ג'י והנשקים, והשאירו אותי לבד". חן סיפר כי על אף שביקש עזרה, לא הגיעו כוחות לסייע לו, וכי הוא נשאר במקום במשך שעות נוספות. "לקראת החשכה חברתי לכיתת כוננות, עבדתי כמו מכונה, בלי לחשוב, על אוטומט ומתוך הישרדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully