וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוקראינים צלחו את הדנייפר; רוסיה תקפה את קייב במל"טים

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 21:52

צבא אוקראינה הצליח לרשום הישג משמעותי ראשון זה זמן רב, כשחצה לגדה המזרחית של הנהר אל שטחי הכיבוש הרוסיים בחרסון. רוסיה לא הגיבה, אך היא הגבירה את התקפותיה על הבירה לקראת החורף בעוד שאוקראינה שיגרה בעצמה מל"טים לעבר מוסקבה

עשרות הרוגים בהתקפה רוסית על כפר במזרח אוקראינה/רשויות התביעה במחוז חרקוב

צבא אוקראינה אמר היום (ראשון) כי הוא הדף את הכוחות הרוסיים "שלושה עד שמונה קילומטרים" מגדות נהר דניפרו. ההישג הזה, אם יאומת, יהיה ההתקדמות המשמעותית הראשונה של קייב חודשים אחרי תחילת מתקפת הנגד שהניבה תוצאות מאכזבות עד כה.

הכוחות האוקראינים והרוסים מתבצרים משני צדי הנהר העצום שבדרום מחוז חרסון כבר יותר משנה, לאחר שרוסיה הסיגה את כוחותיה מהגדה המערבית שלו בנובמבר האחרון. הכוחות האוקראיניים ניסו מאז שוב ושוב לצלוח את הדנייפר ולהתבסס בגדה שבשליטת רוסיה, ובסוף השבוע אמרו גורמים רשמיים בקייב על פריצת דרך "מוצלחת" בחזית הזו.

"לפי הנתונים הראשונים, מדובר בשלושה עד שמונה קילומטרים, בהתאם לפרטים, לגיאוגרפיה ולתוואי הנוף של הגדה השמאלית", אמרה דוברת הצבא נטליה גומניוק לטלוויזיה האוקראינית, מבלי לציין אם לצבא אוקראינה יש שליטה מלאה באזור או אם הרוסים נסוגו. "האויב עדיין ממשיך בירי ארטילרי לגדה הימנית", אמרה. היא העריכה כי "כמה עשרות אלפים" של חיילים רוסים נמצאים באזור. "יש לנו הרבה עבודה לעשות", הוסיפה.

מתקפת הנגד של קייב, שהחלה ביוני האחרון לאחר חודשים של הכנות וציפיות רבות, דעכה ברובה. אוקראינה כבשה מחדש רק קומץ כפרים בדרום ובמזרח, וההישג המשמעותי האחרון שעליו הכריזה קייב היה כיבושו מחדש באוגוסט של הכפר רובוטין במחוז זפוריז'יה שבדרום.

מתקפת מל"טים על קייב, אוקראינה, 19 בנובמבר 2023. רויטרס
אוקראינה נערכת לחורף קשה. התקפת מל"טים בקייב, הלילה/רויטרס

אם אוקראינה תצליח לבסס ראש גשר בגדה השמאלית של הדנייפרו, היא תוכל לצאת למתקפה עמוקה יותר בדרום, אם כי היא תידרש לחיילים ולכוחות שריון נוספים באזור הביצות המאתגר. בנוסף לכך, גורמים אוקראיניים אמרו כי הדיפת הכוחות הרוסיים תספק הגנה גם לעיירות ולכפרים אוקראיניים בגדה המערבית של הנהר, שספגו הפגזות בלתי פוסקות בשנה האחרונה. רק היום, חמישה בני אדם, בהם ילד בן שלוש, נפצעו במתקפה ארטילרית של רוסיה על העיר חרסון.

רוסיה לא הגיבה על המצב בגדה המזרחית של הדנייפר במהלך העדכון היומי שלה היום. בשישי, במוסקבה אמרו כי הם סיכלו ניסיון של חיילים אוקראינים לנחות באיים בנהר, ימים ספורים לאחר שגורם רוסי רשמי בחלק הכבוש של מחוז חרסון הודה כי אוקראינה הצליחה להחזיק בעמדות בכפר קרינקי שלחופיו המזרחיים של הנהר.

לאור הגישה המוגבלת לחזית, כלי תקשורת בינלאומיים לא הצליחו לאמת את הטענות של הצדדים.

עוד בוואלה!

תמונות לוויין חושפות: התקדמות בהקמת מפעל המל"טים האיראניים ברוסיה

לכתבה המלאה
מפת הקרבות באזור נהר הדנייפר, אוקראינה. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
מפת הלחימה באזור נהר הדנייפר/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

במקביל, מתקפות המל"טים, בין המאפיינים המרכזיים של המלחמה המתקרבת לשנתה השלישית, התגברו השבוע. שתי הבירות, קייב ומוסקבה, הותקפו בשבת בלילה, אם כי שני הצדדים טענו כי הם יירטו את רוב התקיפות ולא דווח על נפגעים.

מתקפות המל"טים האוקראיניות על מוסקבה היו תכופות במיוחד באביב לקראת פתיחת מתקפת הנגד שלה ביוני, אך הן התמעטו מאוד בשבועות האחרונים. עבור קייב, היה זה לילה שני רצוף של מתקפות מל"טים מתאבדים מתוצרת איראן.

משרד ההגנה הרוסי אמר כי מתקפות המל"טים פגעו במחסן דלק באזור קירובוגרד שבמרכז אוקראינה ובמחסן תחמושת ליד הבירה. אוקראינה, מנגד, טענה כי היא הפילה 15 מתוך 20 מל"טים ששיגרה רוסיה, כשרוסיה טענה כי השמידה 31 מל"טים אוקראיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully