וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות לוויין חושפות: התקדמות בהקמת מפעל המל"טים האיראניים ברוסיה

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 19:45

מכון מחקר שניתח תמונות לוויין מספטמבר, זיהה התקדמות בבניית המתקן שאמור לספק למוסקבה אספקה שוטפת של המל"ט המתאבד שאהד-136. היא צפויה לעשות בכלי הטיס הללו שימוש נרחב נגד תשתיות האנרגיה של אוקראינה בחורף הקרוב

פיצוצים באזור קייב בעקבות מתקפת מל"טים מתאבדים איראניים/טלגרם

תמונות לוויין מראות התקדמות בהקמת מפעל לייצור המוני של מל"טים מתאבדים איראניים ברוסיה, שבהם צפויה מוסקבה להשתמש כדי לתקוף תשתיות אנרגיה באוקראינה - כך עולה מניתוח של המכון למדע וביטחון בינלאומי, בדוח שפרסם אתמול (שני).

הבית הלבן, שגרירות רוסיה בוושינגטון ומשלחת איראן לאו"ם טרם הגיבו על הדוח. לפי תמונות הלוויין, שצולמו באמצע ספטמבר, העבודות במפעל תואמות באופן "ישיר" תכנית מתאר שדלפה ופורסמה על ידי המכון ו-וושינגטון פוסט מוקדם יותר השנה.

המפעל, על פי מסמכים אחרים שהודלפו, ישמש לייצור המוני של המל"ט האיראני מדגם שאהד-136. לפי הדוח, הוא יכלול שיפור של תהליכי הייצור האיראניים "ובסופו של דבר ישפר את יכולות המל"ט". הלוויין תיעד גם בנייה של מבנים אחרים וחגורות ביטחון חדשות הכוללות מחסומים.

"עם התקרבותו המהירה של החורף, ניתן לצפות שרוסיה תאיץ את מתקפות השאהד-136 שלה נגד תשתיות האנרגיה החיוניות של אוקראינה, ותיצור תנאי חיים אכזריים לאוכלוסייה האזרחית", נכתב בדוח. עוד נכתב כי צעד שוושינגטון הייתה צריכה לנקוט מזמן הוא הטלת סנקציות על החברה שאחראית להקמת המפעל ועל החברות הקשורות אליה.

תמונת לוויין של מפעל לייצור מל"טים איראנים הנבנה ברוסיה, ספטמבר 2023. המכון למדע וביטחון בינלאומי, צילום מסך
תמונת לוויין של התקדמות הבנייה במפעל בטטרסטן/צילום מסך, המכון למדע וביטחון בינלאומי

המפעל ממוקם 800 ק"מ מזרחית למוסקבה, ברפובליקת טטרסטן. לפי הדוח, 66% מהשליטה במפעל שייכים לממשלה הפדרלית של רוסיה, והיתר בבעלות השלטונות המקומיים.

הבית הלבן אמר ביוני כי נראה שרוסיה ואיראן מעמיקות את שיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן, וכי בנוסף לאספקת מל"טים, טהראן עובדת עם מוסקבה על ייצור מל"טים איראניים באלבוגה.

ביום ראשון, נשיא אוקראינה וולודימר זלנסקי הזהיר את ארצו להתכונן לתקיפות רוסיות על תשתיות אנרגיה. בחורף שעבר, מוסקבה הפציצה ללא רחמים את התשתיות הללו, ומיליונים סבלו מהפסקות חשמל ממושכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully