וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העדה הדרוזית לנתניהו: אנחנו ממלאים את חלקנו, המדינה טרם

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 15:14

השייח' מופק טרף פנה לרה"מ לאחר דבריו אמש, בהם הבטיח לדאוג לזכויות הדרוזים, וברקע השיח שמתנהל סביב שינוי חוק הלאום ועיגון זכויות העדה. "חובת הממשלה להפוך את הדיבורים למעשים", אמר מעל קברו של סמ"ר עדי חרב, בן העדה הדרוזית שנפל בעזה

בווידאו: לפיד לכלי תקשורת בערבית: נתקן את חוק הלאום ונשמור על הסטטוס קוו בהר הבית/אתר פאנט וערוץ האלא

ראש העדה הדרוזית השייח' מופק טריף התייחס היום (ראשון) לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין שינוי חוק הלאום במסיבת העיתונאים אמש, והתרעם על זכויות העדה במדינה - אותן נכון לשעה זו כינה ככאלו שמוגדרות "על תנאי".

"הדרוזים הם ציבור יקר. אנחנו נעביר להם כל מה שמגיע להם, זה חיוני", אמר אמש ראש הממשלה במסיבת העיתונאים שקיים יחד עם השרים גנץ ואיזנקוט. זאת, בהמשך לשיח שמתקיים סביב שינוי חוק הלאום - במסגרתו הודיעו אתמול שר החוץ אלי כהן ויו"ר הקואליציה אופיר כץ על קידום הצעת חוק שתעגן את מעמד העדה בישראל. אולם, זאת מבלי לבטל את חוק הלאום - המפלה את העדה.

"מעל הארון של עדי, אני אומר לך, ראש הממשלה, מגיע לעדה הדרוזית בזכות ולא בחסד. חובת ההוכחה על הממשלה, להפוך את הדיבורים למעשים", פנה טריף לנתניהו במהלך הלוויתו של סמ"ר עדי חרב, בן העדה הדרוזית שנפל במלחמה בעזה.

שייח' מוופק טריף. ראובן קסטרו
"זכותנו לחיות במדינה - איננה על תנאי". טריף/ראובן קסטרו

"יש ברית בלתי כתובה בין כל אזרח למדינה. העדה הדרוזית ממלא את חלקה, המדינה טרם, המשיך השייח', והוסיף: "האדמה שייטמן בה בעוד רגעים אחדים יקירינו עדי, היא אדמה יקרה מאוד לעדה הדרוזית. בשם אדמה זו, תושבי בית ג'ן חדורים באמונה שלמה וברצון עז לחיות בה ולהגן עליה. לצערי, במשך שנים רבות, הצרו רשויות המדינה על היישוב בית ג'ן והגבילו את התפתחותו בדרכים שונות".

"האם לא הגיעה העת לשינוי ומפנה?", המשיך השייח', "האם לא מגיע לחברים ולמכרים של עדי לעבד ולהקים בית בבית ג'ן באין מפריע, ללא חשש מצווים וקנסות? האם לא מגיע ליישוב בית ג'ן להתפתח ולפתח תשתיות מותאמות? בכל פעם שנופל לוחם מהעדה הדרוזית, מתעורר לו השיח הציבורי אודות זכויות העדה - זכותנו לחיות במדינה איננה על תנאי, זו גם זכות בשבילנו להגן על המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully