וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחמקים מביטול חוק הלאום: הקואליציה מתכוונת לקדם חוק יסוד העדה הדרוזית

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 22:51

שר החוץ ויו"ר הקואליציה הודיעו כי יקדמו הצעת חוק שתעגן את מעמד העדה בישראל. זאת, ברקע נפילתם של צעירים דרוזים רבים בקרבות ברצועת עזה, והקריאות לביטול חוק הלאום

בווידאו: השיחה האחרונה של סרן ג'מאל עבאס ז"ל, מ"פ בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, שנפל בקרב בשיח עג׳לין בעזה/צילום: דובר צה"ל

שר החוץ אלי כהן ויו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיעו הערב (שבת) כי יקדמו הצעת חוק יסוד: העדה הדרוזית, שמטרתה לעגן את מעמד הדרוזים בישראל. זאת, בניסיון להתחמק מהדרישות והקריאות הרבות שעלו מהעדה לבטל את חוק הלאום, בעקבות דרוזים רבים שנפלו בקרבות ברצועת עזה.

לפני כשבועיים אמר שר הרווחה יעקב מרגי כי ניתן יהיה לתקן את הנוסח לחוק הלאום, שיאפשר ביטוי עמוק לעדה הדרוזית. "לא כרתנו ברית דמים, כרתנו ברית חיים. ובברית הזאת יש צד אחד שממלא את חלקו פעם אחר פעם בדם ויזע", אמר השר במהלך טקס הנצחת שמם של סא"ל סלמאן חבקה וסא"ל עלים סעד ז"ל, במתפרת "המשקם" ביאנוח-ג'ת, בהשתתפות מנהיג העדה הדרוזית השייח מואפק טריף.

הלוויתו של טירן פרו 24 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
שייח'ים של העדה הדרוזית/יואב איתיאל

מרגי הוסיף: "לצערי הרב אני אומר זאת כחבר הממשלה ומעל שני עשורים כחבר כנסת, תמיד הרגשתי תחושת אי נוחות וחוסר הוגנות. הצד השני שזה הריבון, לא ידע לתרגם את ברית החיים הזאת באותה מידה. אם זה בדיור, בקרקעות ובתעסוקה. ומעל הכל צריך לומר באומץ - גם בחוק הלאום".

"עם קצת רצון ומאמץ, אפשר למצוא את הנוסח המאוזן שיתן ביטוי עמוק לעדה הדרוזית בחוק הלאום, זה מתבקש. זאת תהיה אות הברית - תיקון חוק הלאום. סא"ל סלמאן חבקה וסא"ל עלים סעד ז"ל הקריבו את חייהם ללא תנאי, לא שאלו שאלות. ועל המדינה חובה להשיב ללא תנאי לא רק במילים, אלא במעשים.

"מאז קום המדינה ועד היום, סיפורי הגבורה והשכול של העדה הדרוזית שזורים במורשת חייה של האומה הזו. ואני אומר האומה בדגש על האומה. אני לא רוצה לומר ברית דמים, אני לא אוהב לשמוע ברית דמים. לא כרתנו ברית דמים, כרתנו ברית חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully