וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"צ: "הכוחות פועלים בפיר המנהרה שנמצא בבית החולים שיפא - נפיץ משם מידע בהמשך"

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 23:00

גלנט במסיבת העיתונאים: "בכל יום פוחתים המקומות בהם מחבלי חמאס יכולים להסתובב. בקרוב יבינו זאת גם בדרום הרצועה. צה"ל פרסם שמות שישה לוחמים שנפלו במערכה. אזעקות נשמעו בנס ציונה, רחובות, לוד ויישובים נוספים. צה"ל פשט על זייתון וג'באליה ברצועה

בווידאו: כך אותרה והושמדה מעבדת מטענים במחנה הפליטים בלאטה/צילום: דו"צ

23:00 - אזעקות נשמעו ביישובי עוטף עזה

22:00 דו"צ: צה"ל חיסל מחבלים בשכם, שתכננו לבצע פיגועים בישראל

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר הערב במסיבת עיתונאים כי כוחות צה"ל פועלים בפיר המנהרה שנמצא בבית החולים שיפא. "נפיץ משם מידע בהמשך", אמר הגרי. לדבריו, המאמצים של הלוחמים לחשוף תשתיות של חמאס נמשכים בבתי החולים השונים, ובהם רנטיסי ואל-קודס. בצפון, אמר הגרי, כלי טיס תקפו היום כמה מטרות של חיזבאללה בלבנון. לדבריו, כלי טיס בלתי מאויש ביצע נחיתת חירום בשטח הארץ. הוא לא נפגע על ידי חיזבאללה. ביו"ש, כוחות שב"כ וצה"ל חיסלו כמה מחבלים בדירת מסתור בשכם, שתכננו להוציא לפועל פיגועים בישראל.

21:40 - נתניהו על עמדת ביידן שהרש"פ תשלוט בעזה: "הרשות אינה מסוגלת"

נתניהו אמר במסיבת העיתונאים, בתשובה לשאלה על המאמר של הנשיא ביידן בוושינגטון פוסט, והקריאה שהרשות הפלסטינית תשלוט בעזה ביום שאחרי: "אני חושב שהרשות הפלסטינית במתכונתה הנוכחית איננה מסוגלת לקבל את האחריות לעזה. אבו מאזן, 43 יום אחרי הטבח הנורא ביותר שעשו ליהודים מאז השואה, מסרב עדיין לגנות. שרים בכירים שלט חוגגים את מה שהיה. הרשות שלו משלמת לרוצחים ולמשפחות שלהם. אם לא חל שינוי בדבר הזה מה עשינו? מי יילחם בטרוריסטים האלה? מי יבטיח את זה? חייב להיות כאן שינוי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

21:30 - ביידן במאמר: הרשות הפלסטינית צריכה לשלוט בעזה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כתב היום במאמר שפורסם בוושינגטון פוסט: "מכיוון שאנחנו שואפים לשלום, עזה והגדה המערבית צריכות להתאחד תחת גוף שלטוני יחיד, ובאופן מיטבי תחת רשות פלסטינית שתעבור ריענון, בעת שכולנו עובדים למען פתרון של שתי מדינות".

ביידן הוסיף: "הדגשתי בפני מנהיגי ישראל שהאלימות של מתנחלים נגד פלסטינים בגדה חייבת להפסיק, ושמי שביצעו מעשי אלימות יישאו באחריות להם. ארצות הברית מוכנה לנקוט צעדים משלה, כולל מניעת ויזות מקיצונים התוקפים אזרחים בגדה המערבית".

21:19 - גנץ על קריאת לפיד להחלפת נתניהו: פוליטיקה אחר כך, עכשיו מלחמה

השר בני גנץ אמר הערב בתשובה לשאלת וואלה! על קריאת לפיד להחליף את נתניהו: "כל חיי מדינת ישראל עומדת לנגד עיניי. מלחמה עכשיו פוליטיקה אחר כך. עכשיו מלחמה". בתשובה לשאלה על דרישת סמוטריץ לשנות את הרכב קבינט המלחמה אצר גנץ: "הקבינט מנוהל בצורה טובה לניהול המערכה. בתוך ההסכם יש עמדה פנויה ליאיר לפיד להצטרף לממשלת החירום, ואשמח שזה יקרה. המקום שלט מובטח".

21:15 - נתניהו הכחיש שהוא נמנע מפגישות עם אנשי מילואים

נתניהו הכחיש במסיבת העיתונאים הערב, בתשובה לשאלת וואלה! שבביקוריו בבסיסי צה"ל מורחקים המילואמניקים: "זה לא נכון. אני נפגש איתם בצאלים, נפגשתי איתם באוגדת עזה זה פשוט לא נכון".

21:09 - גנץ: המלחמה תימשך בעוצמה רבה, ואחריה תהיה תקופת לחימה נוספת

השר בני גנץ אמר הערב במסיבת עיתונאים: "המלחמה תימשך בעוצמה רבה, אחריה תהיה תקופה נוספת של לחימה, ורק אחר כך, יהיה שקט וביטחון. יקח כמה זמן שיקח, אנחנו נחושים".

הוא הוסיף: "אני אומר לכל אזרחי ישראל ולמשפחות החטופים - שההתגייסות של החברה הישראלית אינה מראה על חולשה ורכות נפש - אלא הוכחה לעוצמה שלנו. הוכחה שיש על מי ויש לשם מה להילחם. בזכות העוצמה הזו של החברה הישראלית אנחנו מצליחים בשדה הקרב, ובזכותה, בעזרת השם, אנחנו ננצח במלחמה כולה".

21:03 - גלנט: חמאס מוכה קשות, גם מי שנמצא בדרום הרצועה יבין בקרוב

שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב במסיבת העיתונאים עם נתניהו: "בימים האחרונים עברנו לשלב השני בתמרון. כוחות צה"ל נשארו בצד המערבי אבל מתמרנים גם מזרחה. חמאס מוכה באופן קשה. הוא מאבד מפקדות, מנהרות ובונקרים, המפקדים שלו נפגעים. אלפי מחבלים נהרגו בשבועות ובימים האחרונים. אנחנו לא מהססים לעשות כל פעולה. כל יום שעובר פוחתים המקומות בהם מחבלי החמאס יכולים להסתובב. גם מי שנמצא בדרומה של רצועת עזה יבין זאת בקרוב".

גלנט הוסיף: "אנחנו צריכים לאזן בין הניצחון על החמאס והשבתם של החטופים, ומצד שני להסתכל צפונה ולפקוח עין. אנחנו משמרים את הביטחון בצפון ומכים כל יום בחיזבאללה".

20:51 - נתניהו במסיבת עיתונאים למשפחות החטופים: עד לרגע זה לא היתה עסקה

ראש הממשלה אמר הערב במסיבת עיתונאים בפנייה למשפחות החטופים: "אנחנו צועדים איתכם, אני צועד איתכם, כל עם ישראל צועד איתכם. יקיריכם בליבנו. יש הרבה שמועות לא מבוססות. הרבה פרסומים לא נכונים. עד לרגע זה לא היתה עסקה. כשיהיה מה לומר, נדווח לכם על כך".

נתניהו התייחס לזירה הבינלאומית והודה לארצות הברית על "כיפת הברזל המדינית" שהיא מעניקה לישראל. עם זאת, לדבריו, "בארצות הברית וברחבי העולם מופעלים לחצים הולכים וגוברים נגדנו. רבים דרשו מאיתנו לא להיכנס לעזה - ונכנסנו. לחצו לא להיכנס לעיר עזה - ונכנסנו. לחצו לא להיכנס לבית החולים שיפא - ונכנסנו. לחצו שנסכים להפסקת אש מלאה. סירבנו והבהרתי שנסכים רק להפסקת אש זמנית תמורת החזרת חטופינו. נמשיך להילחם עד לניצחון. עד שנשמיד את חמאס ועד שנחזיר את החטופים. אי אפשר לבסס ניצחון צבאי בלי גיבוי מדיני. אנחנו מתעקשים על האינטרסים המדיניים והביטחוניים החיוניים שלנו מול התנגדות קשה. כשיריבנו וידידינו רואים את ההתעקשות הזו אנחנו משיגים מרחב דרוש להמשך הפעולה".

נתניהו הגן על קבלת הבקשה האמריקנית להכניס שתי מיכליות נפט מדי יום לרצועה: "קודם כל ולפני הכל ישראל פועלת לפני דיני מלחמה. הסיוע ההומניטרי חיוני המשך הבטחת התמיכה הבינלאומית. בלי הסיוע גם הידידים הטובים שלנו יתקשו לתמוך בנו לאורך זמן ויהיה לנו קשה מאוד להמשיך במלחמה עד הסוף. לכן כשצהל והשב"כ המליצו לקבל את הבקשה האמריקאית של שתי מכליות סולר ביום, הקבינט הסכים פה אחד".

עם זאת, אמר נתניהו, הוא לא יוותר על שלושת המטרות שהוצבו בתחילת המלחמה - הכרעה מוחלטת של חמאס, השבת החטופים והבטחה שאחרי הניצחון, עזה לא תוסיף לאיים על ישראל. לא אסכים שייכנס אליה אף גורם שתומך בטרור או מחנך את ילדיו לרצח יהודים". תנאי נוסף, אמר נתניהו, הוא האפשרות של צה"ל לפעול בחופש פעולה מוחלט נגד כל איום.

20:20: אביחי ברודץ בעצרת בכיכר החטופים: "אל תנצחו, תחזירו את הנשים והילדים שלנו"

אביחי ברודץ, שנאם הערב בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב, אמר: "אביגיל תחגוג בשישי יום הולדת ארבע. אני כאן בשביל להאיץ בממשלה שהחגיגות יהיו בארץ ולא בעזה. אני חושב שהממשלה שלנו עושה משהו מאוד לא בסדר. 43 ימים שאנחנו חיים בסיוט מתמשך. אני מתגעגע לאשתי, אלוהים יודע מה עבר עליה. אל תנצחו, תחזירו את הנשים והילדים שלנו. כשהם יחזרו הביתה תעשו מה שאתם רוצים".

לירי רומן סיפרה בעצרת: "קיבלתי על עצמי תפקיד קשה ובלתי אפשרי. גפן העבירה כמעט 24 שעות עם אבא שלה אלון חבויה בשיח. אבל אימא שלה, אחותי ירדן, נשארה מאחור, נתפסה ונלקחה על ידי מחבלים. גפן ראתה במו עיניה את המחבלים החמושים נכנסים לבית של סבא וסבתא ועוקרים את סבתא וכרמל בכוח וצרחות. גפן הייתה בזרועותיה של אימא כשירדן ואלון האמיצים ניצלו הזדמנות, קפצו מהרכב של המחבלים והחלו לרוץ. כדורי המחבלים שרדפו אותן הפרידו ביניהם. בהחלטה של רגע ירדן העבירה את גפן לידיים של אלון כדי שירוץ מהר יותר וימצא מחבוא ויציל את גפן. היא עצרה במקום והעניקה להם זמן לרוץ ולנצל. זה היה הרגע האחרון שראתה את אימא. היוא יודעת שאימא הלכה לאיבוד, שדודה כרמל איתה והן לא לבד. שסבתא כנרת מתה. כי לא אומרים לילדה בת שלוש שסבתא נרצחה".

19:56: לרגל הפגישה עם כל הקבינט, בוטלה פגישת המשפחות עם גלנט

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים מסר הערב כי לרגל הפגישה הצפויה בין המשפחות עם כל חברי קבינט המלחמה אצל ראש הממשלה ביום שני, הפגישה שהייתה אמורה להתקיים הערב עם שר הביטחון נדחתה ותתקיים יחד עם כל חברי קבינט המלחמה.

עצרת למען שחרור החטופים בתל אביב, 18 בנובמבר 2023. רויטרס
העצרת לשחרור החטופים בתל אביב, הערב/רויטרס

19:24 - גלנט: היעד שלנו הוא לגרום לתושבי הצפון לחוש בטוחים

שר הביטחון יואב גלנט, קיים במהלך השבת הערכת מצב בפיקוד הצפון יחד עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין, האלוף (במיל') יצחק (ג'רי) גרשון. גלנט קיבל סקירה על פעילות הכוחות להגנה על היישובים ולהסרת איומים במרחב הגבול, ועמד על שימור מדיניות ההגנה האקטיבית, לגביית מחיר מהחיזבאללה כנגד כל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל וכוחות צה"ל.

בתום הערכת המצב אמר גלנט: "בשעה זו, כוחות צה"ל פועלים בדרום, במתקפה, בהצלחה רבה, באופן מדויק, קטלני, הולכים וממשים את המשימות שלהם. כאן בצפון אנחנו נוקטים במדיניות של הגנה אקטיבית, גובים מחיר כנגד כל איום - גם מהאוויר, גם מהיבשה, עם הרבה כוחות ובעוצמה גדולה. אנחנו גובים מחיר על כל פגיעה, פוגעים בחיזבאללה גם בניסיונות תקיפה מידיים וגם בתשתיות שמוכנות מבעוד מועד. חיזבאללה משלם מחירים כבדים כל הזמן, ואנחנו נערכים גם להמשך".

שר הביטחון סיכם: "אם חיזבאללה יעשה טעות, אנחנו נדע מה לעשות - אנחנו מוכנים ביבשה, אנחנו מוכנים באוויר, אנחנו מוכנים בים, המודיעין שלנו פוקח עין על הדברים וביחד אנחנו מסוגלים לעמוד בכל אתגר - היעד שלנו הוא לגרום לכך שתושבי הצפון יחושו בטוחים. התהליך הזה ייקח עוד קצת זמן אבל אנחנו נגיע אליו".

הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב, 18 בנובמבר 2023. רויטרס
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב, לפני ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני/רויטרס
הלווייתו של סמ"ר אברהם פטנה בחיפה, שנפל בפיגוע במחסום המנהרות, 18 בנובמבר 2023. רויטרס
הלווייתו של סמ"ר אברהם פטנה שנפל במחסום המנהרות/רויטרס

19:10 - צה"ל פרסם הקלטה של שיחתו האחרונה של סרן ג'מאל עבאס עם אביו ואחיו

סרן ג'מאל עבאס, מ"פ בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, נפל היום בקרב בשייח' עג'לין ברצועת עזה. תוך כדי הלחימה, הצליחו בני משפחתו, אביו אל"ם (מיל') ענן ואחיו סרן (מיל') גדעון המשרתים שניהם בפיקוד הצפון, לשוחח עם ג'מאל בקשר, שיחה שהפכה להאחרונה עימו.

בשיחה נשמע האב אומר: "קוד קוד מאבא וגדעון, מוסרים לך ד"ש חם חם. קוד קוד, אתם חוד החנית של הלוחמים. תשמרו על עצמכם, תכו בחמאס, תשמידו אותם. תלחמו בתעוזה, בתבונה, ובחוכמה ותגבו מחיר מהאויב. תישארו כמה שצריך בפנים, ועד הניצחון. מתגעגעים מאוד ואוהבים. תחזרו בשלום. תומכים אתכם מפיקוד הצפון ומהמשפחה. תשמרו על עצמכם, תחזרו בשלום, ונתראה".
ג'מאל עונה: "תודה רבה. אין בעיה, אבא יקר... מזל טוב על הדרגה".

אחיו של ג'מאל, גדעון, נשמע אומר: "קוד קוד, מאחל לך הצלחה רבה. מתגעגע אליך, אוהב אותך, מחכה שתחזור, עד הניצחון אחי…".
ג'מאל עונה: "בעזרת השם גדעון, גם אתה מברוק על הדרגה".

השיחה של סרן ג'מאל עבאס, שנפל בעזה, עם אביו ואחיו

בווידאו: השיחה האחרונה של סרן ג'מאל עבאס ז"ל, מ"פ בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, שנפל בקרב בשיח עג׳לין בעזה/צילום: דובר צה"ל

19:08 - נתניהו יכנס את קבינט המלחמה לפגישה עם נציגי משפחות החטופים

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס את קבינט המלחמה בימים הקרובים לפגישה עם נציגי משפחות החטופים. כך נמסר הערב מלשכתו.

18:41 - הותרו לפרסום שמות שישה לוחמים שנפלו בעזה

  • דובר צה"ל פרסם הערב את שמותיהם של שישה לוחמים שנפלו במלחמה בעזה:
  • רס"ר (מיל') דוד (דודי) דגמי, בן 43, ראשון לציון, פרמדיק בחטיבה הדרומית, באוגדת עזה, נפל ב-07/11.
  • סמ"ר שלמה גורטובניקל, בן 21, ממודיעין-מכבים-רעות, חובש קרבי בגדוד 46, חטיבה 401 ('עוצבת עקבות הברזל'), נפל בקרב ברצועת עזה.
  • סרן עדן פרוביזור, בן 21, מאלפי מנשה, מפקד מחלקה בגדוד 52, חטיבה 401 ('עוצבת עקבות הברזל'), נפל בקרב ברצועת עזה.
  • סמ"ר עדי מאלכ חרב, בן 19, מבית ג'ן, לוחם בסיירת נח"ל, חטיבת הנח"ל, נפל בקרב ברצועת עזה.
  • סמ"ר שחר פרידמן, בן 21, מירושלים, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב ברצועת עזה.
  • רס"ן ג'מאל עבאס, בן 23, מפקיעין, מפקד פלוגה בגדוד 101, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב ברצועת עזה.
  • בהודעה נאמר עוד כי שמונה חיילים נפצעו קשה בקרבות.

18:40 דובר הזרוע הצבאית של חמאס: אבד הקשר עם חלק מהחוליות השומרות על חטופים

דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה אמר הערב כי אבד הקשר עם חלק מהחוליות השומרות על חטופים. לדברי אבו עוביידה, גורלם אינו ידוע.

18:22 - נציגי משפחות חטופים ייפגשו היום עם גלנט, גנץ ואייזנקוט

נציגים של 90 משפחות החטופים ייפגשו הערב עם חברי קבינט המלחמה, בני גנץ וגדי איזנקוט, במטה החטופים. גם שר הביטחון יואב גלנט ייפגש עם נציגות של כ-30 משפחות במשרד הביטחון, בשעה 19:45, לפני כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני.

18:07 - נתניהו יקיים מסיבת עיתונאים הערב ב-20:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ.

17:38 - צה"ל יירט מטרה אווירית חשודה בשטח לבנון

דובר צה"ל מסר הערב כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה בשטח לבנון. בנוסף, בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים לעבר מוצבי צה"ל משטח לבנון. בתגובה לשיגורים, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר עמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה. כמו כן, כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל ביצע נחיתת חירום לפנות בוקר בשטח פתוח בצפון הארץ. מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי כלי הטיס לא נפגע מירי אויב. אין נפגעים, הנסיבות מתוחקרות.

17:11 - המטח לשפלה - לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

ממד"א נמסר הערב כי בהמשך לאזעקות שנשמעו ביישובי השפלה וחבל לכיש, בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. מהמשטרה נמסר כי היא מבצעת סריקות על מנת לאתר זירות נפילה.

17:10 - הסתיימה העצרת בירושלים, משפחות החטופים יצאו לעצרת בתל אביב

בתום העצרת מול משרד ראש הממשלה בירושלים, יצאו משפחות החטופים והצועדים לעצרת בתל אביב.

17:02 - אזעקות בכמה ערים בשפלה

16:38 - צה"ל מרחיב את פעולתו לשכונות נוספות בעזה

צה"ל מסר היום כי פיקוד הדרום ממשיך בהרחבת הפעילות ההתקפית לשכונות נוספות במרחב רצועת עזה, ופשט על מרחבי זייתון וג'באליה במטרה לפגוע במחבלים ובתשתיות הטרור של חמאס.

בהודעה נאמר כי כוחות אוגדה 36 פועלים להכרעת גדוד זייתון של חמאס, אחד הגדודים המרכזיים של ארגון הטרור שפועל בשכונת זייתון שבעיר עזה. במקביל לפעילות בשכונה, פועלים כוחות האוגדה לטיהור השכונות שבפאתי זייתון, ביניהן שכונת שיח' עג'לין ורימאל, מטהרים אותן ממחבלים ופוגעים בתשתיות טרור.

כוחות אוגדה 162 פועלים בפאתי ג'באליה. במרחב ג'באליה ממוקם מרכז הפיקוד והשליטה של חטיבת צפון רצועת עזה ואחד ממעוזי הטרור המשמעותיים ביותר במרחב צפון רצועת עזה, ובו נמצאים ארבעה גדודי חמאס.

לוחמי החי"ר, השריון וההנדסה של האוגדות, בסיוע חיל האוויר וכוחות האש האוגדתיים מנהלים לחימה עצימה, בקרבות עם המחבלים הפועלים מתוך המרחבים האזרחיים ומנסים לפגוע בכוחות באמצעות ירי נ"ט והפעלת מטענים.

במהלך הקרבות חוסלו מחבלים והכוחות פגעו בתשתיות טרור , לרבות תשתיות תת-קרקעיות ויעדים נוספים של ארגון הטרור.

הרחבת הפעולה של צה"ל לשכונות נוספות בעזה

תיעוד של היתקלות לוחמי גולני במרחב שכונת זייתון, עם מחבלים ששיגרו טילי RPG לעברם/דובר צה"ל

16:10 - צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון

צה"ל תקף לפני זמן קצר מספר מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון. בין השאר הותקפו מתחמים צבאיים ועמדות טרור. כמו כן, בתגובה לשיגור טיל קרקע אוויר לעבר כלי טיס של צה"ל הלילה, שיורט בהצלחה, מטוסי קרב השמידו מערכת טילי קרקע אוויר מתקדמת.

15:31 - ארדואן קרא לשלוח פקחי נשק גרעיני לישראל

נשיא טורקיה טאיפ ארדואן קרא היום להטיל פיקוח על הגרעין הישראלי "כדי שלא יהיה ספק בנושא". עוד אמר ארדואן כי אם תהיה הפסקת אש, טורקיה תשאף לבנות מחדש את עזה.

צעדת משפחות החטופים בדרך למשרד ראש הממשלה

בווידאו:צעדת משפחות החטופים מתקרבת למשרד ראש הממשלה והמונים מקבלים את פניהם, ירושלים, 18 בנובמבר 2023/שב״פ sha_b_p@
צעדת משפחות החטופים על גשר המיתרים בכניסה לירושלים, 18 בנובמבר 2023. שב״פ sha_b_p@, אתר רשמי
צעדת משפחות החטופים מגיעה לגשר המיתרים בירושלים/אתר רשמי, שב״פ sha_b_p@

15:17 - דיווח ראשוני: פגיעה בבניין בשדרות

על פי דיווח ראשוני, בניין מגורים נפגע בשדרות מירי רקטה. לא ידוע על נפגעים, אך ככל הנראה נגרם נזק.

משפחות החטופים בגשר המיתרים בירושלים/27 א

15:02 - משפחות החטופים נכנסו לירושלים יחד עם המוני צועדים

משפחות החטופים נכנסו לירושלים במסגרת הצעדה שיצאה מתל אביב. יחד איתם צועדים המוני אזרחים. ב-18:30 יפגשו נציגי המשפחות את חברי קבינט המלחמה, השרים בני גנץ וגדי איזנקוט. נציגי המשפחות ממתינים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וחברי קבינט נוספים יאשרו אף הם את השתתפותם במפגש.

בווידאו: צעדת משפחת החטופים עושה את דרכה לירושלים/צילום: שב״פ sha_b_p@

15:00 - צבע אדום בשדרות ובעוטף

התרעת צבע אדום נשמעה בשדרות וביישובים בעוטף עזה.

צעדת החטופים נכנסת לירושלים. אורי לף, אתר רשמי
צעדת החטופים נכנסת לירושלים/אתר רשמי, אורי לף

14:10 - צה"ל תוקף בחאן יונס

צה"ל תוקף יעדי טרור בחאן יונס שבדרום רצועת עזה.

תוצאות תקיפת צה"ל בחאן יונס, 18 בנובמבר 2023. רויטרס
תוצאות תקיפת צה"ל בחאן יונס/רויטרס

14:06: צה"ל מאשר: מל"ט נפל בשדרות, אין חשש לדלף מידע

צה"ל אישר את הדיווח לפיו מל"ט צבאי נפל בעיר שדרות כתוצאה מתקלה טכנית. לפי צה"ל, "אין חשש לדלף מידע והאירוע מתוחקר".

14:00 - לראשונה היום: אזעקות באשקלון ובעוטף

אזעקות נשמעו היום באשקלון ובעוטף עזה. זו ההתרעה הראשונה בדרום במהלך היום.

13:50 - צה"ל תוקף בלבנון בתגובה לירי לצפון

צה"ל תקף היום (שבת) שוב מטרות של חיזבאללה בלבנון. זאת, בתגובה לשיגורים שבוצעו לעבר קריית שמונה ויישובים נוספים בגליל העליון.

13:20 - תושבים מדווחים על נפילת מל"ט צה"לי בשדרות; צה"ל: בבדיקה

תושבים דיווחו היום על נפילת מל"ט צה"לי בשדרות. דובר צה"ל: "הדיווח בבדיקה".

13:00 - אזעקות בקריית שמונה

אזעקות נשמעו בקריית שמונה וביישוב מרגליות שבגליל העליון

12:10 - צה"ל חיסל את החוליה שירתה את מטח הרקטות למרכז אתמול בערב

צה"ל חיסל את חוליית המחבלים שביצעה את מטח הרקטות למרכז אתמול בערב. פחות משעה לאחר שיגור המטח, לוחמי מילואים מגדס"ר חטיבת ירושלים זיהו את המחבלים שביצעו את הירי מגג של בניין והכווינו כלי טיס של חיל האוויר לחיסולם.

בנוסף, מטוסי ומסוקי קרב תקפו ביממה האחרונה עשרות מטרות ברחבי רצועת עזה, לצד תקיפת מחבלים ותשתיות טרור נוספות ובהן מפקדות מבצעיות, עמדות שיגור ומעבדות ייצור אמצעי לחימה.

פעילות כוחות צה"ל בעזה
18.11.23. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועה, היום/דובר צה"ל

1

11:57 - צה"ל: עצרנו 11 מבוקשי חמאס בחברון

צה"ל הודיע כי עצר הלילה (שבת) 11 מבוקשי חמאס בחברון, בהם קרובי משפחה של המחבלים מפיגוע הירי במחסום המנהרות.

11:08 - הערב: משפחות החטופים ייפגשו עם השרים גנץ ואיזנקוט

צעדת משפחות החטופים המוחזקים ברצועת עזה, שיצאה השבוע מתל אביב לירושלים, הגיעה כעת למבשרת ציון. הערב (שבת) ב-18:30 יפגשו נציגי המשפחות את חברי קבינט המלחמה, השרים בני גנץ וגדי איזנקוט. נציגי המשפחות ממתינים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וחברי קבינט נוספים יאשרו אף הם את השתתפותם במפגש.

צעדת משפחות החטופים לירושלים מגיעה למבשרת ומתקבלת בחום גדול בידי המוני תושבים, 18 בנובמבר 2023. שב"פ, אתר רשמי
צעדת משפחות החטופים, היום/אתר רשמי, שב"פ

10:43 - צה"ל: לא הורינו לפנות את שיפא, מנהל בית החולים ביקש מעבר הומניטרי

צה"ל הודיע כי לא הורה לפנות את בית החולים שיפא, והדגיש כי מנהל בית החולים הוא זה שביקש מעבר הומניטרי לפינוי אזרחים, וכי הצבא נענה לבקשתו. זאת, בניגוד לדיווח באל ג'זירה, בו נאמר כי צה"ל הורה לפנות את בית החולים בתוך שעה.

צעדת נציגי משפחות החטופים בעזה סמוך למבשרת, 18 בנובמבר 2023. איתן סלונים, אתר רשמי
צעדת משפחות החטופים בעזה סמוך למבשרת, היום/אתר רשמי, איתן סלונים
תקיפות צה"ל בלבנון
18.11.23. רויטרס
תקיפות צה"ל בלבנון, היום/רויטרס

10:30 - האזעקות בגליל: זוהו 25 שיגורים, צה"ל תוקף בלבנון

צה"ל תוקף מטרות של חיזבאללה בלבנון, בהמשך לאזעקות שהופעלו בסאסא ושתולה שבגליל העליון. 25 שיגורים זוהו, ללא נפגעים.

פעילות כוחות צה"ל בעזה
18.11.23. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועה, היום/דובר צה"ל

10:10 - חמאס מאשר: אחמד בחר, יו"ר הפרלמנט של חמאס בעזה, נהרג בתקיפות של צה"ל

חמאס אישר הבוקר כי בכיר הארגון, אחמד בחר, יו"ר הפרלמנט של חמאס בעזה, נהרג בתקיפות של צה"ל.

מטען שאותר במחנה הפליטים בלאטה
18.11.23. דובר צה"ל
מטענים שאותרו במחנה הפליטים בלאטה, היום/דובר צה"ל

9:38 - שר החוץ של האיחוד האירופי: רק הרשות הפלסטינית תוכל לשלוט בעזה בתום המלחמה

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר כי רק הרשות הפלסטינית תוכל לשלוט בעזה בתום המלחמה בין ישראל לחמאס.

9:35 - אזעקות בגליל העליון

אזעקה נשמעה ביישוב סאסא שבגליל העליון.

9:18 - דיווח: ישראל הורתה לצוותי הרפואה בשיפא להתפנות בתוך שעה

ישראל הורתה לצוותי הרפואה בבית החולים שיפא להתפנות בתוך שעה - כך על פי דיווח באל ג'זירה. לפי רופא ששוחח עם ערוץ הטלוויזיה, "בלתי אפשרי" לפנות חולים בזמן הזה.

הריסות בשכם לאחר תקיפת חיל האוויר במחנה הפליטים בלאטה
18.11.23. רויטרס
ההריסות במחנה בלאטה, הבוקר/רויטרס

9:00 - החזית הצפונית: יותר מ-80 הרוגים לחיזבאללה מתחילת הלחימה

תקיפות צה"ל בדרום לבנון. לפי פיצוצי המשנה והיקף האש במספר יעדים מצביעים שחיל האוויר קיזז לחיזבאללה אמצעי לחימה ומחסנים. עד כה נהרגו לחיזבאללה יותר מ-80 מחבלים ולארגוני הטרור הפלסטינים בלבנון יותר מ-20.

8:30 - צה"ל: בדירה שהותקפה בשכם הסתתרו מחבלים שתכננו פיגוע מידי

צה"ל הודיע כי המחבלים שחוסלו הלילה בפעילות משותפת עם שב"כ במחנה הפליטים בלאטה בשכם, היו בדרך לפיגוע בטווח הזמן המיידי. כלי טיס תקף את דירת המסתור שבה הסתתרו. לצד המחבלים שהותקפו בפעילות, חוסל מחמד זהד, תושב מחנה הפליטים, שהיה מעורב בשורה של פיגועי ירי באזור העיר שכם ובתכנון פעילות צבאית.

7:30 - כוחות צה"ל פוצצו מבנה במחנה הפליטים בלאטה בשכם

06:11 - בין המחוסלים הלילה: מפקד גדוד צעירי בלאטה ומחבל שביצע פיגוע ירי בכפר בית ליד

חמישה מחבלים חוסלו בתקיפה אווירית הלילה במחנה הפליטים בלאטה בשכם, ביניהם מפקד גדוד צעירי בלאטה מוחמד אלצופי, והמחבל תאמר פחא שהרג חייל מילואים ונמלט בפיגוע הירי בכפר בית ליד לפני כשבועיים. עוד מהמחבלים שחוסלו: מוחמד אלשאמיס, עלי פרג', מוחמד אל-בג'ר ומוחמד אל-מסימי.

תמונת לווין של פלסטינים מתפנים לדרום רצועת עזה
18.11.23. רויטרס
תמונת לווין של פלסטינים מתפנים לדרום הרצועה/רויטרס

06:00 - בשעה האחרונה: תקיפות נרחבות בעיר רפיח בדרום רצועת עזה

05:56 - אחיו של מבצע הפיגוע בכביש המנהרות נעצר בחברון, הרוג פלסטיני בטובאס

כוחות צה"ל פעלו בחברון במסגרת גל מעצרים נרחב, והביאו למעצרו של קוטאיבה עומר אל קוואסמה, שאחיו ביצע את הפיגוע בכביש המנהרות בירושלים השבוע. בנוסף, הפלסטינים מדווחים על הרוג פלסטיני במהלך פעילות חיילי צה"ל בטובאס.

05:47 - צה"ל תקף אווירית במחנה בפליטים בלאטה בשכם, מפקד המחנה חוסל

צה"ל תקף מהאוויר מבנה במחנה הפליטים בלאטה בשכם. המבנה קרס ו-5 נהרגו, כשבין ההרוגים מפקד מחנה הפליטים בלאטה. בנוסף, בדקות אלו נכנסים דחפורים של צה"ל לתוך בלאטה בשכם ומבצעים פעילות הנדסית כולל הרס של אנדרטאות של מחבלים.

04:54 - דיווח פלסטיני: 26 הרוגים בתקיפות חיל האוויר בדרום הרצועה

על פי דיווחים פלסטיניים, 26 אנשים נהרגו בתקיפות ישראליות של חיל האוויר בח'אן יונס שבדרום הרצועה.

חייל ישראלי בגבול עזה, 18 בנובמבר 2023. רויטרס
חייל ישראלי בגבול עזה/רויטרס

03:01 - אילון מאסק: קריאות "מהנהר לים" ב-X יובילו להשעיית החשבון

לאחר שעורר שערורייה בעולם בעקבות תמיכה בפוסט שהפיץ תיאוריית קונספירציה אנטישמית, מאסק צייץ היום כי הוא יפעל נגד פוסטים אנטישמיים בחברת X (טוויטר לשעבר) שבבעלותו. "דה-קולוניזציה, מהנהר לים ולשון הרע דומים מרמזים בהכרח על רצח עם", כתב מאסק. "קריאות ברורות לאלימות קיצונית נוגדות את תנאי השירות שלנו ויגרמו להשעיה".

לפני יומיים החל מאסק באמירת דעותיו על הקריאות כנגד ישראל המתפשטות בעולם. "דה-קולוניזציה מרמזת בהכרח על רצח עם יהודי, ולכן זה לא מקובל על כל אדם סביר", כתב.

02:38 - צה"ל: טיל קרקע-אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כטב"ם יורט בהצלחה

צה"ל מסר כי בהמשך להתרעות בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה טיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. ההתרעה הופעלה בעקבות המיירטים ששוגרו, לא זוהתה חצייה לשטח ישראל.

02:22 - האזעקות בצפת - ירי על כטב"ם צה"לי שהפעיל את מערכות ההגנה

לאחר האזעקות שהופעלו בצפת והגליל העליון, מצפת נמסר כי האזעקה הופעלה בעקבות ירי של האויב על כטב"ם של צה"ל, ובעקבות כך הופעלו מערכות ההגנה. "התושבים יכולים לצאת ממרחבים מוגנים ולחזור לשגרה", נמסר מדוברות העיר.

01:50 - אזעקות נשמעו בצפת ובגליל העליון

אזעקות נשמעו בעיר צפת וביישובים ביריה ועמוקה. בשלב זה לא דווח על נזק או נפגעים.

01:35 - הבית הלבן: "אספקת הדלק לעזה צריכה לגדול ולהמשיך על בסיס קבוע"

לאחר שקבינט המלחמה אישר העברת דלק לרצועת עזה בעקבות דרישה מצד וושינגטון לשינוי המדיניות בנושא, הבית הלבן הצהיר כי הוא תומך בהפיכת ההחלטה לקבועה ואף הגדלת הכמות הנכנסת לרצועה. "אנו מאמינים כי אספקת דלק לעזה צריכה להימשך על בסיס קבוע ובכמויות גדולות יותר", נמסר בדיווח לרויטרס.

00:44 - שולץ: "אין מקום לאנטישמיות במדינה שלנו"

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, נפגש הערב עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ולאחר מכן הדגיש בחשבון ה-X שלו: "זכותה של ישראל להתקיים היא מוחלטת עבור גרמניה. אין מקום לאנטישמיות במדינה שלנו". הקנצלר המשיך ואמר כי "לנשיא ארדואן ולי יש נקודות מבט שונות מאוד בנושא המזרח התיכון. זו בדיוק הסיבה שהפגישה ישירות היא כל כך חשובה".

לאחר מכן התייחס שולץ למצב ההומינטרי ברצועה: "אנחנו גם טוענים שלכל חיי אדם יש ערך שווה, גם הסבל של האוכלוסייה האזרחית הפלסטינית בעזה מעציב אותנו", טען הקנצלר. "גרמניה היא בין הספקיות החשובות ביותר של סיוע הומניטרי - וכבר הגדלנו את היקף הסיוע הזה".

22:51: טנזניה הודיעה על מותו של אזרח שהוגדר כחטוף בעזה

ממשלת טנזניה הודיעה הערב על מותו של קלמנס פליקס מטנגה, אחד משני אזרחים טנזנים שנלקחו בשבי חמאס במהלך המתקפה הרצחנית על ישראל ב-7 באוקטובר. בהודעה שפרסם משרד החוץ של טנזניה נאמר כי הרשויות הודיעו למשפחה, ועומדות בקשר עם ממשלת ישראל כדי להבטיח שגופתו תוחזר הביתה. עוד הוסיפו כי הם בקשר עם ישראל בנוגע לגורלו של בן הערובה הטנזני השני, ג'ושוע מולל.

קלמנס פליקס מטנגה, אזרח טנזניה שמת בשבי בעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
קלמנס פליקס מטנגה, אזרח טנזניה שמת בשבי בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

22:26: צה"ל מבצע פעילות מעצר חשודים ביו"ש

כוחות צה"ל פועלים בדורא בדרום הר חברון ובכפר יעבד בדרום מערב לג'נין במסגרת פעילות מעצר חשודים בפעילות טרור.

22:10: צה"ל מפעיל ירי ארטילרי לעבר צפון הרצועה

צה"ל החל להפעיל לפני זמן קצר ירי ארטילרי לעבר יעדי טרור בצפון רצועת עזה.

21:37 - צה"ל השלים תקיפה של מטרות חיזבאללה בלבנון

צה"ל מסר הערב כי לפני זמן קצר, מטוסי ומסוקי קרב השלימו תקיפה של מטרות טרור בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים של חיזבאללה ביממה האחרונה לעבר שטח ישראל. בין המטרות שהותקפו נכללים תשתיות טרור, אתרים, מפקדות ועמדות צבאיות שבהם פעלו מחבלי הארגון. כמו כן, מוקדם יותר היום זוהה שיגור משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב הר דב, שנפל בשטח פתוח, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בתגובה את מקור הירי ואת המשגר ממנו בוצע השיגור.

חיל האוויר תוקף תשתיות של חיזבאללה בלבנון

בווידאו: חיל האוויר תקף תשתיות חיזבאללה בלבנון/צילום: דו"צ

21:10 - הוותיקן אישר את הדיווח על פגישת האפיפיור עם משפחות החטופים

הוותיקן אישר הערב את הדיווח שלפיו האפיפיור ייפגש ביום רביעי עם משפחות החטופים, ולאחר מכן עם משלחת של פלסטינים.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: יניר יגנה, אמיר בוחבוט, טל שלו, שלומי הלר, ברק רביד, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, אלי אשכנזי, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח, יואב איתיאל, יקי אדמקר וארז הראל.


לאירועי היום ה-42 למלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully