וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו כתבה על אישה שילדה בשבי, אך בצה"ל אומרים: אין לנו כרגע מידע שמאשש את זה

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 14:40

אשת רה"מ כתבה לג'יל ביידן ונשות מנהיגים בעולם שבין החטופות בעזה יש אישה שילדה, אבל מקורות ביטחוניים אומרים כי בצה"ל אין כרגע מידע שמאשש זאת. לשכת רה"מ: "המידע מוסמך ולא ניתן לפרט". בתשובה לשאלה אם המידע נבדק מול צה"ל ומערכת הביטחון נמסר: "אין בכך צורך"

בווידאו: שרה נתניהו בפגישה עם משפחות חטופים, 9 בנובמבר 2023/עמוס בן גרשום, רועי אברהם- לשכת העיתונות הממשלתית

אשת רה"מ כתבה לג'יל ביידן ונשות מנהיגים בעולם כי בין החטופות בעזה יש אישה שילדה בשבי. אבל מקורות ביטחוניים אומרים כי בצה"ל אין כרגע מידע שמאשש זאת. "המידע מוסמך ולא ניתן לפרט", אמרו בלשכת רה"מ ובתשובה לשאלה אם המידע נבדק מול צה"ל ומערכת הביטחון נמסר: "אין בכך צורך"

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שיגרה בשבוע שעבר מכתב רשמי לרעייתו של נשיא ארה"ב ג'יל ביידן ונשות מנהיגים נוספים, שבו סיפרה כי בין החטופות בעזה הייתה אישה בהריון שילדה בשבי. ואולם, לוואלה! נודע כי לפי מקורות ביטחוניים, למרות השמועות וההערכות שאישה חטופה ילדה בשבי, אין כרגע בידי צה"ל ומערכת הביטחון מידע מודיעיני או אינדיקציה שמאששת את המידע. לשאלת וואלה! האם המידע נבדק מול צה"ל ומערכות הביטחון טרם הפרסום הגיבו בלשכת ראש הממשלה: "אין בכך צורך".

רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, שיגרה היום מכתב לרעייתו של נשיא ארה״ב, הגברת ג׳יל ביידן. 15 בנובמבר 2023. ללא, צילום מסך
המכתב ששיגרה שרה נתניהו/צילום מסך, ללא

במכתב ביקשה שרה נתניהו מנשות המנהיגים לפעול לאלתר למען שחרור מיידי של החטופים הישראלים ולעורר דאגה אמהית לגורלם של הילדים החטופים. במכתב היא אישרה את ההערכות והשמועות שנפוצו מתחילת המלחמה על חטופה שילדה בשבי חמאס. "אחת הנשים נחטפה על ידי חמאס כשהייתה בהריון. היא ילדה את תינוקה בשבי חמאס. את יכולה רק לדמיין, כמוני, מה עובר על אישה במצב רגיש של לידה כשהיא מוחזקת על ידי הרוצחים האלה. חמאס מחזיק בתינוק בן כמה ימים בלבד. אחד החטופים הוא רק בן עשרה חודשים. תינוק. הוא הפך לחטוף עוד לפני שלמד ללכת או לדבר", כתבה רעיית ראש הממשלה. "אני פונה אלייך, כאמא לאמא: עלינו לקרוא לשחרורם המיידי וללא תנאי. עלינו לדרוש מהצלב האדום לבקר את החטופים. הם עדיין לא עשו זאת. הסיוט הזה שהתחיל לפני יותר מחודש חייב להסתיים. הילדים והמבוגרים האלה צריכים את עזרתנו".

שרה נתניהו בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
שרה נתניהו/ראובן קסטרו

כמה ימים אחרי פנייתה הרשמית של שרה נתניהו, בסוף השבוע החלו דיווחים ברשתות החברתיות שלפיהן האישה החטופה שילדה לכאורה בשבי היא עובדת זרה מתאילנד בשם נטווארי מולקאן. אך מספר ארגוני סיוע לעובדים זרים, בהם המוקד לפליטים ולמהגרים וקו לעובד, טענו הבוקר בתוקף (ראשון) כי מדובר בשמועות לא מבוססות ושאין בידיהם שום עדות להריון או לידה שלה. "שמה ופניה של נטווארי מולקאן, עובדת חקלאות מתאילנד שנחטפה בבוקר של 7 באוקטובר נפוצות לכל עבר ברשתות החברתיות - לצד טענות שאין להן שום תימוכין - על כך שנחטפה בהריון מתקדם וילדה בשבי", מסרו הארגונים בפנייה לציבור ולכלי התקשורת.

הם מסרו עוד כי "כל זאת בזמן שמשפחתה המודאגת של מולקאן כלל לא יודעת דבר על כך שהייתה לכאורה בהריון, תוך הפניה למכתב שכתבה שרה נתניהו. בעל כורחה, הפכה מולקאן לסמל לאכזריות הבלתי נתפסת של חמאס ולסבל האנושי האדיר של כלל החטופים והחטופות. כל זאת ללא שום עדות ושום ראייה להריון או ללידה. אנחנו קוראים לכם לעצור. הפצת השמועה הזאת רק מוסיפה ללחץ ולאימה שהם מנת חלקם של בני משפחתה של מולקאן. המציאות הידועה והבדוקה מספיק כואבת וקשה. אין צורך להגזים או להקצין את מה שגם כך קשה מנשוא".

מדובר צה"ל נמסר כי בצבא לא מאשרים את הפרטים על אישה שילדה בשבי. במטה החטופים של גל הירש לא השיבו לפניית וואלה! אם יש להם מידע ממוסמך או אינדיקציה על אישה שילדה בשבי. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ישנו מידע מוסמך לגבי הימצאותה של אישה שילדה בשבי וכי לא ניתן לפרט מעבר לכך. לשאלת וואלה! האם נעשתה בדיקה מול צה"ל ומערכת הביטחון לאשר את הטענה על אישה שילדה בשבי לפני פרסומו במכתב רשמי ובינלאומי נמסר מלשכת ראש הממשלה: "אין בכך צורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully