וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: ארה"ב מוכנה להטיל סנקציות על מתנחלים שמעורבים בהתקפות פלסטינים

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 22:42

במאמר שפורסם בוושינגטון פוסט, טען נשיא ארה"ב יהיה מוכן לאסור את הכניסה של מתנחלים קיצוניים שמעורבים בהתקפות פלסטינים בגדה. מדובר בפעם הראשונה בה הממשל מצהיר על כוונה מסוג זה, ולאחר שמפרוץ המלחמה העביר כמה אזהרות לישראל בנושא

עימותים בין מתנחלים לפלסטינים בחווארה/מערכת וואלה!

הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הודיע היום (שבת) כי הוא מוכן להטיל סנקציות של איסור כניסה לארצות הברית על מתנחלים קיצוניים שמעורבים בהתקפות פלסטינים בגדה המערבית. מדובר בפעם הראשונה אי פעם שממשל אמריקני מצהיר על כוונה להטיל סנקציות אישיות על מתנחלים. המהלך האמריקני מגיע אחרי מספר גדול של אזהרות שהממשל האמריקני העביר לישראל בחודשים האחרונים, וביתר שאת מאז תחילת המלחמה בעזה בכל הנוגע לאלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים.

במאמר שכתב ל"וושינגטון פוסט" טען ביידן כי הדגיש בפני המנהיגים הישראלים שההתקפות מצד מתנחלים קיצוניים על פלסטינים חייבות להיפסק, וכי על המבצעים אותן לעמוד לדין. עוד רמז הנשיא במאמר כי עקב העובדה שישראל אינה נוקטת בצעדים מספקים, על ארצות הברית לבצע צעדים משלה.

הצהרת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. 25 באוקטובר 2023. רויטרס
ארה"ב מוכנה להטיל סנקציות על מתנחלים שמעורבים בהתקפות פלסטינים. ביידן/רויטרס

לפני כמה שבועות, במהלך הלחימה, אמר היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן, ג'ייק סאליבן, בראיונות לרשתות אמריקניות כי "האלימות של מתנחלים קיצוניים לא מקובלת", וכי בממשל מצפים שמתנחלים שתוקפים פלסטינים יועמדו לדין. עוד הוסיף כי ישראל צריכה לעשות הכל כדי להבחין בין חמאס לבין חפים מפשע בעזה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
היועץ לביטחון לאומי של ביידן, ג'ייק סאליבן, נואם לצידו של נשיא ארה"ב הנבחר. 14 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
"האלימות של מתנחלים קיצוניים לא מקובלת". סאליבן/AP, אי-פי

הייתה זו הפעם השנייה תוך ימים ספורים בה הביע הממשל האמריקני מחאה פומבית בנוגע לאלימות מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית, ולאחר שלפי בכירים אמריקנים הזהיר ביידן את ראש הממשלה נתניהו כי העלייה במתיחות בגדה המערבית עלולה להביא להסלמה שתהפוך את המשבר סביב המלחמה בעזה לחמור הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully