וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: לנתניהו יש אחריות לרסן את המתנחלים בגדה

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 16:32

היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן, ג'ייק סאליבן, אמר בראיונות לרשתות אמריקניות כי "האלימות של מתנחלים קיצוניים לא מקובלת", וכי בממשל מצפים שמתנחלים שתוקפים פלסטינים יועמדו לדין. הוא הוסיף כי ישראל צריכה לעשות הכל כדי להבחין בין חמאס לבין חפים מפשע בעזה

עימותים בין מתנחלים לפלסטינים בחווארה/מערכת וואלה!

היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ג'ייק סאליבן, אמר היום (ראשון) כי "האלימות של מתנחלים קיצוניים לא מקובלת עלינו לחלוטין, לנתניהו יש אחריות לרסן אותם". בריאיון לרשת CNN אמר סאליבן כי בממשל ביידן מצפים ש"מתנחלים קיצוניים שפועלים באלימות נגד פלסטינים יעמדו לדין".

זו הפעם השנייה בימים האחרונים שהממשל האמריקני מביע מחאה פומבית בנוגע לאלימות מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית. על פי שני בכירים אמריקנים, ביידן הזהיר את ראש הממשלה נתניהו בימים האחרונים כי העלייה במתיחות בגדה המערבית עלולה להביא להסלמה שתהפוך את המשבר סביב המלחמה בעזה לחמור הרבה יותר.

עימותים בין מתנחלים לפלסטינים ליד חברון, 11 ביוני 2022. רויטרס
עימותים בין מתנחלים לפלסטינים ליד חברון/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן. 19 בינואר 2023. קובי גדעון /לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
סאליבן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון /לע"מ

בריאיון ב-CNN ובריאיון נוסף לרשת CBS, התייחס סאליבן ללחימה בעזה והביע צער על הרג חפים מפשע בהפצצות של צה"ל, אך האשים את חמאס. "אלפי אזרחים פלסטינים נהרגו במהלך המלחמה בעזה. לא הגיע להם למות וזו טרגדיה. אבל חמאס עושה הכל כדי לסכן את האנשים האלה ולהשתמש בהם כמגן אנושי ולהחביא טילים בשכונות מגורים".

הוא הוסיף כי "ישראל צריכה לעשות הכל כדי להבחין בין חמאס לבין אזרחים פלסטינים חפים מפשע", וציין כי הנשיא ביידן ישוחח היום עם ראש הממשלה נתניהו ו"ידגיש בפניו שאנחנו חושבים שצה"ל צריך לעשות הכל כדי להבחין בין טרוריסטים לבין מחבלים במהלך המבצע בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully