וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנאי של הבית הלבן להפוגה במלחמה: שחרור כל הנשים, הילדים והפעוטות שנחטפו

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 18:30

יועצו הבכיר של ביידן לנושא המזרח התיכון ברק ברט מקגרק אימץ את העמדה הישראלית והבהיר כי חמאס צריך לשחרר "מספר גדול" של חטופים כדי לזכות בהפסקת אש זמנית והגדלת הסיוע ההומניטרי. מקגרק אמר את הדברים שעות לפני הגעתו לקטאר להמשך המו"מ על עסקה לשחרור בני ערובה

בווידאט: ביידן אופטימי באשר לסיכויי עסקת חטופים - "זה עומד לקרות, תחזיקו מעמד"/PBS

יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לנושא המזרח התיכון ברט מקגרק אמר היום (שבת) כי רק שחרור של "כל הנשים, הילדים והתינוקות" שמוחזקים כבני ערובה בעזה יביא להפוגה בלחימה ולהגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה.

לכל העדכונים על המלחמה

למה זה חשוב:

  • דבריו של מקגרק בכנס בינלאומי במנאמה, בירת בחריין, הינם אימוץ מלא של העמדה הישראלית במשא ומתן לשחרור החטופים ברצועת עזה. את הדברים, אמר כמה שעות לפני הגעתו לדוחא, בירת קטאר, למטרת שיחות בנוגע למשא ומתן לשחרור החטופים.
ברט מקגרק בכנס דיאלוג מנאמה בבחריין. צילום מסך IISS, אתר רשמי
אימוץ מלא של העמדה הישראלית. ברט מקגרק/אתר רשמי, צילום מסך IISS

מה הם אומרים:

  • מקגרק אמר כי שחרור של "מספר גדול של בני ערובה" יביא "להפוגה משמעותית" בלחימה בעזה ולהגדלה מסיבית של הסיוע ההומניטרי לרצועה. "מאות על גבי מאות של משאיות עם סיוע ייכנסו לעזה על בסיס קבוע", אמר.
  • "הדרך להשגת הפוגה בלחימה היא שחרור בני הערובה - הנשים, הילדים, הפעוטות והתינוקות - כולם. הנטל הוא על כתפי חמאס", הוסיף מקגרק.
הצהרת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. 25 באוקטובר 2023. רויטרס
צורך דחוף לשחרור בני ערובה. ביידן/רויטרס

תמונת המצב:

  • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח בטלפון אמש עם אמיר קטאר תמים ודן עמו במאמצים לשחרור החטופים ברצועת עזה. מדובר בשיחה השנייה שהשניים מקיימים בתוך פחות משבוע.
  • "הנשיא ביידן ואמיר קטאר דנו בצורך הדחוף שכל בני הערובה שמוחזקים בידי חמאס בעזה ישוחררו ללא עיכוב", נמסר מהבית הלבן.

בין השורות:

  • הבית הלבן אימץ את העמדה אותה הוביל שר הביטחון יואב גלנט בשבוע האחרון, ולפיה על ישראל להתעקש כי חמאס ישחרר את כל הנשים והילדים שמוחזקים בעזה ולא רק 50 כפי שהציע חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully