וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום צעדה: משפחות החטופים הגיעו לירושלים - נציגיה נועדו עם גנץ ואיזנקוט

עודכן לאחרונה: 18.11.2023 / 20:53

כ-20 אלף צועדים הגיעו לבירה לאחר ימים של צעדה. 90 נציגים של המשפחות נפגשו עם חלק מחברי הקבינט, אולם נתניהו לא אישר הגעה. בהמשך, נמסר מלשכתו על כינוס הקבינט במלואו לפגישה עם נציגי המשפחות ביום שני. בהמשך הערב החלה עצרת ב"כיכר החטופים" בתל אביב

משפחות החטופים בגשר המיתרים בירושלים/27 א

בני משפחותיהם של החטופים והנעדרים בעזה, שיצאו השבוע לצעדה שמנתה כ-20 אלף בני אדם מתל אביב לירושלים תחת הכותרת "הולכים להחזיר אותם", הגיעו היום (שבת) לירושלים, שם נפגשו 90 נציגיהם עם חברי קבינט המלחמה השרים בני גנץ וגדי איזנקוט. בהמשך הערב, חלה עצרת משפחות החטופים ב"כיכר החטופים" בתל אביב.

במהלך הפגישה עם משפחות החטופים, אמר גנץ כי פעולה הצבאית משרתת את השבת הבנים והבנות הביתה, ואיזנקוט הוסיף: אנחנו רואים את השבת החטופים לפני מיטוט החמאס. החזרת החטופים תהיה בעסקה - ולא במבצע צבאי.

טרם הפגישה, דרשו המשפחות גם את נוכחותם של חברי קבינט נוספים וכן של ראש הממשלה נתניהו, ובהמשך אף נקבע מועד פגישה נוספת של שר הביטחון גלנט עם 30 נציגי המשפחות. אולם, בהמשך נמסרה מלשכתו של נתניהו הודעה על כינוס קבינט המלחמה לפגישה עם נציגי המשפחות ביום שני, בעקבותיה ביטל השר גלנט את הפגישה עליה הצהיר.

צעדת נציגי משפחות החטופים בעזה סמוך למבשרת, 18 בנובמבר 2023. איתן סלונים, אתר רשמי
"אנו דורשים עסקה הכוללת את כולם, בבית, היום"/אתר רשמי, איתן סלונים
צעדת משפחות החטופים לירושלים מגיעה למבשרת ומתקבלת בחום גדול בידי המוני תושבים, 18 בנובמבר 2023. שב"פ, אתר רשמי
התקבלו בחום רב. הצועדים מגיעים למבשרת, היום/אתר רשמי, שב"פ

"אתם אחראים להחזיר אותם עכשיו, תפגשו אותנו ותפסיקו לתת לנו להתחנן - זה לא הגיוני", נמסר מהמשפחות טרם הפגישה, תוך קריאה לכלל חברי קבינט המלחמה להיפגש עמם הערב. לפגישה, שהתקיימה כאמור בהרכב קבינט מצומצם, הצטרף גם עו"ד גלעד שר, המתאם בין מערכת הבטחון למטה המשפחות.

יערה דוד, אחותו של אביתר דוד בן ה-22 שנחטף לעזה ממסיבת הנובה, אמרה טרם הפגישה עם חברי הקבינט: "אח שלי הופקר, שאר החטופים הופקרו, אני לא מבקשת מחברי הקבינט הרבה, לא עדכון על כל שלב במשא ומתן. אני רוצה שתסתכלו לי בעיניים ותנסו להבין מאית מהטראומה שאנו עוברים.

"לא מגיע לנו להיות ניזונים מתקשורת, מגיע לנו יחס אחר", המשיכה. "צעדנו לירושלים להפגש עם קבינט המלחמה, אנו דורשים עסקה הכוללת את כולם, בבית, היום".

הפגנת משפחות החטופים בדרישה להחזיר את בניהן משבי חמאס, ירושלים, 18 בנובמבר 2023. אבי רוקח
הפגנת משפחות החטופים בדרישה להחזיר את בניהן משבי חמאס, ירושלים, 18 בנובמבר 2023/אבי רוקח
הפגנת משפחות החטופים בדרישה להחזיר את בניהן משבי חמאס, ירושלים, 18 בנובמבר 2023. אבי רוקח
הפגנת משפחות החטופים בדרישה להחזיר את בניהן משבי חמאס, ירושלים, 18 בנובמבר 2023/אבי רוקח

בשעה 20:00 החלה העצרת המרכזית ב"כיכר החטופים" בתל אביב. "אביגיל תחגוג בשישי יום הולדת ארבע", נאם בעצרת אביחי ברודץ. "אני כאן בשביל להאיץ בממשלה שהחגיגות יהיו בארץ - ולא בעזה. 43 ימים שאנחנו חיים בסיוט מתמשך. אני מתגעגע לאשתי, אלוהים יודע מה עבר עליה. אל תנצחו, תחזירו את הנשים והילדים שלנו. כשהם יחזרו הביתה, תעשו מה שאתם רוצים".

אחותה של חטופה, לירי רומן, סיפרה כי קיבלה על עצמה "תפקיד קשה ובלתי אפשרי. גפן (אחייניתה) העבירה כמעט 24 שעות עם אבא שלה אלון חבויה בשיח, אבל אמא שלה, אחותי ירדן, נשארה מאחור, נתפסה ונלקחה על ידי מחבלים. גפן ראתה במו עיניה את המחבלים החמושים נכנסים לבית של סבא וסבתא ועוקרים את סבתא וכרמל בכוח וצרחות", סיפרה.

"היא הייתה בזרועותיה של אמא כשירדן ואלון האמיצים ניצלו הזדמנות, קפצו מהרכב של המחבלים והחלו לרוץ", הוסיפה לירי. "כדורי המחבלים שרדפו אותן הפרידו ביניהם. בהחלטה של רגע ירדן העבירה את גפן לידיים של אלון כדי שירוץ מהר יותר, ימצא מחבוא ויציל את גפן. היא עצרה במקום והעניקה להם זמן לרוץ ולנצל. זה היה הרגע האחרון בו גפן ראתה את אימא. היוא יודעת שאמא הלכה לאיבוד, שדודה כרמל איתה והן לא לבד. היא יודעת גם שסבתא כנרת מתה, כי לא אומרים לילדה בת שלוש שסבתא נרצחה".

הפגנת משפחות החטופים בדרישה להחזיר את בניהן משבי חמאס, ירושלים, 18 בנובמבר 2023. אבי רוקח
הפגנת משפחות החטופים בדרישה להחזיר את בניהן משבי חמאס, ירושלים, 18 בנובמבר 2023/אבי רוקח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully