וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: חמאס מבין רק כוח, הלחימה תשפיע על כל המזרח התיכון

17.11.2023 / 19:30

שר הביטחון ערך הערכת מצב במפקדת אוגדה 98, ושיגר מסר למשפחות החטופים: "ככל שנפגע ונהיה יותר מדויקים, ככה הסיכוי להביא בחזרה את החטופים הולך וגובר". על היום שאחרי המלחמה: "ניצחון מוחלט יביא הרחקה של מלחמות עתידיות להרבה זמן"

שר הביטחון גלנט: "חמאס מבין רק כוח"/אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט, ערך היום (שישי) הערכת מצב במפקדת אוגדה 98, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף דן גולדפוס. הערכת המצב התמקדה בפעילות חטיבות האוגדה השונות, הפועלות בימים אלה ברצועת עזה, בגבול הצפון וביהודה ושומרון.

לכל העדכונים מהיום ה-42 למלחמה

בסיום הערכת המצב אמר גלנט: "העוצמה של הפעולה הקרקעית מביאה שני הישגים: אחד, היא משמידה את החמאס, פוגעת בשרשרת הפיקוד, בפעילים, במפקדים, בבונקרים, במנהרות - בכל מה שצריך. הדבר השני, היא מקדמת אותנו להביא את החטופים בחזרה".

שר הביטחון יואב גלנט באוגדה 98. אלעד מלכה
שר הביטחון יואב גלנט באוגדה 98/אלעד מלכה

גלנט הוסיף: "חמאס מבין רק כוח. כשאתה לא נותן לו כלום ונשאר על הקו, הוא יכול לדון איתך 20 שנה. כשיש לך מה לתת לו, שזה שקט ועצירה לתקופת זמן כזו או אחרת, הוא מוכן לשלם בשביל זה. לכן, ככל שנפגע ונהיה יותר מדויקים, ככה הסיכוי להביא בחזרה את החטופים הולך וגובר. ההיגיון שנראה לחלק מהאנשים הפוך מההיגיון, הוא הדבר היחיד שמבינים - אחרת לא מדברים איתך. הוא לא מתעניין בחיים של אנשים, גם לא באסירים שלו. הוא מתעניין בזה שתהיה לו את היכולת לקבל שרידות".

"הלחימה להכרעת החמאס היא לחימה מקומית, אך יש פה הקרנה מזרח-תיכונית. אם על רצח, והרג וחטיפה של 1,500 ילדים, נשים ואזרחים, לא נגבה מחיר דרמטי - השמדת החמאס כארגון, כל אחד אחר בסביבה יחשוב לנסות אותנו. ולכן, התוצאות של הפעולה צריכות להיות כפולות. אחד: הישג ותוצאה טקטית בשטח. והדבר השני, השפעה והקרנה לכל מי שרוצה לנסות את מדינת ישראל בעתיד. ניצחון מוחלט במלחמה הזו יביא הרחקה של מלחמות עתידיות להרבה זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully