וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: אריה זלמנוביץ' בן ה-85 נרצח בשבי חמאס בעזה

עודכן לאחרונה: 1.12.2023 / 13:42

זלמנוביץ' הספיק לשוחח עם בנו בבוקר השבת השחורה, לפני שנחטף מביתו. "זלמן", כפי שכונה על ידי מכריו, היה ממייסדי הקיבוץ, אב לשני בנים וסב לחמישה נכדים

בווידאו: דובר צה"ל מעדכן שמספר החטופים עומד על 159/צילום: דובר צה"ל
אריה זלמנוביץ'. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אריה זלמנוביץ'/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הותר לפרסום: אריה זלמנוביץ', שנחטף בשבת השחורה מביתו בניר עוז לעזה, נרצח בשבי החמאס. בארגון הטרור טענו כי הוא הועבר עם כמה חטופים לקבלת טיפול רפואי בשל מצבם הבריאותי וכדי לשמור על חייהם, ושהוא החלים והוחזר למקום השבי - ושם כביכול מת מהתקפי בהלה בגלל ההפצצות.

זלמנוביץ', חקלאי בן 85, היה דמות אגדית בקיבוץ ניר עוז. מדי יום נהג לשוחח עם בנו בשעה 18:30. בבוקר 7 באוקטובר הוא הספיק לדבר עם בנו ולעדכן שיש מחבלים בקיבוץ ומאז ניתק עמו הקשר. כעבור יום הגיע לקיבוץ כוח של צה"ל, וגילה עקבות דם בממ"ד בביתו של זלמנוביץ'. בנו מסר לאחר מכן שהוא עודכן שיש סבירות גבוהה שאביו חי.

בועז זלמנוביץ', בנו של אריה, אמר בעצרת שהתקיימה בחיפה לפני כשלושה שבועות כי "בשבת השחורה ההיא, בשעה 09:26, זאת הפעם האחרונה שהצלחנו לדבר איתו, כשהוא היה קצת מבוהל ושבמשך שעות המחבלים בקיבוץ ניר עוז פעלו בלי שהצבא הגיע. אבא שלי וחברים שלו הגיעו לניר עוז כגרעין המייסד ונשארו. המדינה לא הגיעה לעזור להם".

במסיבת עיתונאים שקיימו מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים וההסתדרות הרפואית לפני יומיים, פירט ד"ר שרון קלייטמן, רופא המשפחה של ניר עוז, נירים, מגן, כיסופים ועין השלושה על מצבם של מטופליו שנחטפו, ובהם זלמנוביץ'. "יש לו סוכרת, מחלת לב איסכמית, מחלת כליות רצינית, אני חושש מתפקוד הכליות שלו. הוא זקוק לתרופות לחץ דם ואוכל מיוחד. יש לו גם פרפור פרוזדורים. אני קורא מעל לבמה הזו למנהיגים ולמקבלי ההחלטות - היינו צריכים לטפל בהם כבר אתמול. לתת להם תרופות. עזרו לי לעזור למטופלים שלי, למשפחה שלי. אם לא נעשה דבר - אנחנו אחראים", אמר.

מטה משפחות החטופים פרסם בטוויטר לפני ימים אחדים הודעה שבה נאמר "כולם קוראים לו ​​זלמן, קיצור של אריה זלמנוביץ'. איש אדמה, מומחה בגידול חיטה בתנאי הנגב, אשר גם בעשור התשיעי לחייו הוא מתעקש לצאת מדי יום לעבוד בשדות. כן, גם בגיל 85 הוא קם ב-4:30, לובש את בגדי העבודה הכחולים ויוצא לשתות קפה עם החקלאים הצעירים".

המטה הוסיף: "אריה הוא אב לשני בנים וסב לחמישה נכדים, ממקימי קיבוץ ניר עוז, איש ספר ובעל ידע רחב בנושאי היסטוריה וידיעת הארץ, כך גם גידל את בניו. אריה ראה את הקיבוץ כמשימת חייו. משימת חיינו היא להחזיר אותו הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully