וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי: אין עסקה עם חמאס. נסכים רק לשחרור מאסיבי של חטופים

עודכן לאחרונה: 17.11.2023 / 16:55

ראש המל"ל ערך מסיבת עיתונאים, והתייחס לנושא שחרור החטופים: "נסכים להפסקת אש קצרה רק במידה לשחרור מסיבי של חטופים". על הסערה שהתפתחה סביב האישור להכניס משאיות דלק לעזה: "הסכמנו לכך כדי למנוע מהתפשטות של מגפות ברצועה"

בווידאו: הנגבי: ההחלטה להכניס דלק עזה - כדי להימנע ממגפות/צילום: לע"מ

ראש המל"ל צחי הנגבי ערך היום (שישי) מסיבת עיתונאים, והתייחס לנושא שחרור החטופים: "עמדנו שבועות ארוכים מול לחצים בינלאומיים כבדים להגיע להפוגות והפסקת אש וכל זה ללא שחרור של החטופים. כל הקבינט מאוחד שזה בלתי אפשרי. לכן אחרי 42 יום לא עצרנו את ההתקדמות אפילו לדקה. כשנדע שאפשר לשחרר חטופים - לא שחרור מניפולטיבי - אלא שחרור מאסיבי של החטופים שלנו - רק אז נסכים להפסקת אש. גם אז זו תהיה הפסקת אש מוגבלת וקצרה שלאחריה נמשיך בהשגת יעדי הלחימה".

הנגבי ציין כי כרגע אין עסקה שעומדת על הפרק: "אין עסקה לשחרור חטופים בשלב זה. אין באף אחת מהסוגיות הסכמה. אנחנו עומדים מאוחדים שאם תהיה עסקה כזו היא תביא לכך שהרבה מאוד משפחות יוכלו להתאחד עם יקירהן".

ראש המל"ל צחי הנגבי במסיבת עיתונאים. 17.11.2023. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש המל"ל צחי הנגבי במסיבת עיתונאים. 17.11.2023/לשכת העיתונות הממשלתית

הנגבי גם התייחס לסערה שהתפתחה סביב האישור להכניס משאיות דלק לעזה, ואמר כי ישראל נענתה לבקשת ארה"ב להכניס לרצועה שתי מכליות דלק ביממה, "לטובת מתקני טיהור השפכים ברצועה שעומדים בפני קריסה".

הנגבי הסביר כי "ההחלטה הזאת היא כדי למנוע התפשטות מגיפות שתפגענה בלוחמינו שם ובאזרחים שם. אם יהו מגיפות תיעצר הלחימה, לא נוכל להמשיך בלחימה אם תהיה פגיעה באזרחים. שאלנו גורמי ביטחון האם ההחלטה פוגעת ביעדים וההחלטה של כל זרועות הביטחון הייתה שאפשר לקבל את הבקשה של ארה"ב".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
משאיות דלק נכנסות לרצועת עזה. 22 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
משאיות דלק ברצועת עזה (ארכיון)/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ההחלטה להכניס משאיות דלק לרצועה התקבלה חרף הצהרות נשנות וחוזרות בעבר על ידי גורמים בממשלה, בהם נתניהו עצמו, לפיהן "אין כניסת דלק ללא שחרור החטופים". בעקבות ההחלטה להכניס דלק לרצועה בניגוד לסיכום בקבינט המדיני בטחוני יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' דרש לשנות את הרכב קבינט המלחמה ולהפוך אותו לפורום שכולל נציגים מכל סיעות הקואליציה.

במכתב ששיגר לראש הממשלה בנימין נתניהו סמוטריץ' כתב כי ההחלטה של קבינט המלחמה להכניס דלק לרצועה מנוגדת להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, ועל כן היא אינה חוקית. "אני דורש ממך לעצור את השערוריה הזו באופן מיידי ולמנוע את הכנסת הדלק לרצועה", כתב סמוטריץ'. "הסכמתי להקמת קבינט המלחמה המצומצם בידיעה שהוא נועד ללוות את ההחלטות הטקטיות של ניהול המלחמה השוטף ותוך התחייבותך כי הוא אינו מחליף את הקבינט המורחב בקביעת המדיניות וקבלת ההחלטות האסטרטגיות של המלחמה. לא אוכל להסכים עם הדרתי מקביעת מדיניות המלחמה ועם השארתה רק בידי מי שהיו במשך שנים חלק מהקונספציה שהתנפצה לכולנו בפנים בשמחת תורה. לכך לא אוכל להסכים. לאור התנהלות זו שאינה מתקבלת על הדעת אני דורש שהרכב קבינט המלחמה ישונה ויכלול נציג אחד מכל מפלגה החברה בקואליציה. כולנו נושאים באחריות כאחד וכולנו צריכים להיות שותפים למימושה בקבלת ההחלטות ובקביעת המדיניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully