וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריה של נועה מרציאנו: "ביבי, גנץ וגלנט - תתביישו לכם שהזנחתם אותנו"

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 15:55

בני משפחותיהם של השבויים בעזה הגיעו לניחום אבלים בביתה של נועה מרציאנו, התצפיתנית שנרצחה בשבי חמאס. אביה תקף את ראשי המדינה: "אתם לא תעשו עסקה על דעת עצמכם. נגמר הנחמדות, מורידים כפפות והולכים להילחם בכם"

בווידאו: אביה של נועה מרציאנו פונה לנתניהו גנץ וגלנט - "תתביישו לכם שהזנחתם אותנו". 16 בנובמבר 2023/צילום: אורי סלע

אלפי משפחות חטופים ותומכים צעדו יום נוסף בדרך לירושלים. המשפחות עצרו בנוף איילון וקיימו טקס משותף עם התושבים. משם המשיכו לניחום אבלים בבית משפחתה של נועה מרציאנו, שנפלה בשבי ברצועת עזה.

"תודה למשפחה החדשה שלי, המטה. הייתי אמורה להיות חלק מהצעדה והגיעו עד אליי", אמרה עדי, אמא של נועה, כשמשפחות החטופים מאחוריה. "כשהודיעו לי על נועה הייתי בטוחה שהיא הקורבן האחרון. לצערי אנחנו מתבשרים שלא ויש בעיר עוד הלוויה היום. נועה, הייתה ילדה של אור ואהבה עם עיניים טובות שמספרות סיפור של נתינה, חיוך שלא נגמר ושתי גומות. בת מדהימה. היא הסבה לנו אושר וגאווה גדולה. ילדה של חיים, מוזיקה, ספרים. לב גדול שרואה רק את הטוב באנשים. בשבועות האחרונים זכינו לגלות עד כמה ההשפעה שלה על הסביבה הייתה טובה ומשמעותית. היא הייתה מנהיגה חיובית, שקטה וצנועה".

עדי, אמה של נועה מרציאנו ומשפחות של חטופים נוספים בהצהרה. 16 בנובמבר 2023. אורי סלע
עדי, אמה של נועה מרציאנו ומשפחות של חטופים נוספים בהצהרה. 16 בנובמבר 2023/אורי סלע
עדי, אמה של נועה מרציאנו ומשפחות של חטופים נוספים בהצהרה. 16 בנובמבר 2023. אורי סלע
עדי, אמה של נועה מרציאנו ומשפחות של חטופים נוספים בהצהרה. 16 בנובמבר 2023/אורי סלע

עדי הוסיפה: "המאבק על נועה והחזרה שלה הביתה לא נגמר. אמרו לי שאני יושבת שבעה ואפילו לא עשיתי לה שבעה ראויה. משפחות החטופים - אף אחד מאיתנו לא בחר להיות חלק מהמשפחה, אבל אני איתכם חלק במשימת חיינו להחזיר את כולם הביתה. כשאני מסיימת את השבעה אני חוזרת לתל אביב להיות איתכן. אנחנו מתפללים לשלומם של חיילי צה"ל. ניתן לכם את כל הכוח להמשיך במשימה הקדושה. אף אחד לא ישסע אותנו וישבור אותנו. הופקרנו פעם אחת בשבת השחורה, הופקרנו פעם שנייה, לא ניתן שתפקירו אותנו בפעם השלישית. אני דורשת שלא תפקירו אותנו ותיפגשו עם כל המשפחות ותיתנו תשובות. תפסיקו להגיד שאין עם מי לדבר בעזה. תמיד יש עם מי לדבר. זו אחריות שלכם".

אביה של נועה פנה לראשי המדינה: "ביבי, גנץ, גלנט - אתם לא תעשו עסקה על דעת עצמכם. אתם תבואו לדבר איתנו. נגמר הנחמדות, מורידים כפפות והולכים להילחם בכם. אתם מזניחים אותנו ולא באים, תתביישו לכם".

משפחות החטופים צועדות לירושלים. אורי סלע
משפחות החטופים צועדות לירושלים/אורי סלע
משפחות החטופים צועדות לירושלים. אורי סלע
משפחות החטופים צועדות לירושלים/אורי סלע

"אי אפשר להמשיך לחיות"

מיכל ליבר, שדודתה עדינה משה נחטפה לעזה, צועדת כבר שלושה ימים. "הצעדה מדברת אליי יותר מההפגנות הסטטיות כי אני בן אדם שעושה. אני לא מסוגלת לעמוד ולא לעשות, לחזור לחיים הנורמליים שלי. לא הלכתי לעבודה כבר שלושה ימים, ומבחינתי ללכת גם חזרה לתל אביב ברגל, והלוך-חזור עד שיחזרו. אנחנו במציאות לא נורמלית. אי אפשר להמשיך לחיות, לשמוע מוזיקה, לעשות דברים בסיסיים. אין דבר כזה בעולם שחוטפים ילדים, זה לא אנושי. העולם צריך לעמוד מלכת ולעצור את זה".

משפחות החטופים צועדות לירושלים. אורי סלע
משפחות החטופים צועדות לירושלים/אורי סלע

"הצעדה התחילה בקול ענות חלושה, אבל מאז מיום ליום עוד צועדים. בכל צומת באים איתנו עוד אנשים", הוסיפה. "הרגע הזה שהגענו למודיעין ומחכים כאן כל כך הרבה אנשים הוא רגע מכונן. נראה שאף אחד לא נשאר בבית שלו כאן. עוד אנשים לא ממשיכים בשגרה שלהם", היא אומרת תוך כדי שמסביבה קוראות המשפחות "אין שגרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully