וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהתגלה מידע על החטופים: מה השלב הבא של צה"ל בשיפא?

16.11.2023 / 14:48

הגילוי המטלטל של הלפטופים עם סרטוני החטופים והמידע המודיעיני הם רק שלב אחד בהתקדמות האיטית של צה"ל בשיפא. מה עוד מחכה במשימה המורכבת?

בווידאו: נשק - בבניין ה-MRI: דובר צה"ל מציג את ממצאי הטרור בביה"ח שיפא 15.11.23/דובר צה"ל

עד כה לא נפגעו חיילים ישראלים ואנשי צוות בבית החולים, אולם בצה"ל שומרים על דריכות וממשיכים בסריקות. לאחר שאותר מידע על החטופים במחשבים, בצבא מקווים לפריצת דרך

לאחר הפריצה המחודשת לבית החולים שיפא, כוחות שלדג וכוחות נוספים בהובלת אוגדה 36, ממשיכים לפעול במתחם. שיפא, בית החולים הגדול ברצועה, הוא קומפלקס שמורכב מכמה מבנים ולכן המשימה של הצבא מורכבת. הפעילות שם ממוקדת - עם מרכיבים של מבצע מיוחד לכל דבר ועניין, שמנוהלת לפי שלבים והערכת מצב מתמשכת.

הכוחות עוברים מבנה אחר מבנה וסורקים קומה-קומה. כל זאת, בזמן שבמקום יש עדיין מאות של חולים ואנשי צוות רפואי. הפעילות מתנהלת בשיקול דעת, בסבלנות וביסודיות, תוך ביצוע הערכת מצב בשטח ותחקור שמתנהל במקום. עד כה לא נפגע אף איש צוות רפואי או חייל צה"ל בפעילות.

כוחות צה"ל בפיקוד אוגדה 36 ממשיכים בפעילות ממוקדת בבית החולים שיפא, רצועת עזה. 15 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
ממשיכים לסרוק. צה"ל בשיפא/דובר צה"ל

בצבא אומרים כי הם פועלים מתוך הבנה כי יש עוד תשתיות טרור רבות במרחב הקומפלקס, ואלה מוטמנות היטב. כבר כעת, לאחר סריקה של חלק מהבניינים, אותרו אמצעי לחימה, חומרי מודיעין ובכלל זאת מידע הקשור לאירועי ה-7 באוקטובר, טכנולוגיות צבאיות וציוד צבאי, מפקדות, אמצעי קשר - כולן של חמאס.

בסריקות אותרו אמצעים טכנולוגיים, לרבות מחשבים עליהם נמצא מידע ותיעוד הקשורים לחטופים. האמצעים הועברו לבדיקה וחקירה. יש לזכור שחמאס, מרגע חשיפת בתי החולים לפני מספר שבועות, עמל על מנת להחביא תשתיות טרור ולהסתיר ראיות. הפעילות מורכבת, מתמשכת ומתפתחת אשר מובלת על ידי יחידה מיוחדת. בצה"ל אומרים כי הם מגלים כל הזמן מידע חדש.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully