וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקנים תומכים בבן לאדן בטיקטוק: "תפיסת העולם שלי השתנתה"

בטרנד מדאיג ברשת החברתית, החלו משתמשים אמריקנים לצטט מתוך "מכתב לאומה האמריקנית", מסמך אנטישמי שכתב מנהיג אל-קאעדה לאחר פיגועי 11 בספטמבר ופורסם בגרדיאן הבריטי ב-2002. "קראתי, מבינה את הפלסטינים", אמרה אחת מהן. הגרדיאן הסיר את המסמך מהאתר

טרנד שנפוץ בימים האחרונים ברשת החברתית "טיקטוק" הוא הבעת תמיכה של צעירים אמריקנים בנימוקיו של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן, שארגנו ביצע את פיגועי 11 בספטמבר.

בן לאדן כתב מסמך שכותרתו הייתה "מכתב לאומה האמריקנית" ופורסם ב-2002 בגרדיאן הבריטי, שהופץ ביממה האחרונה על ידי משפיעני ומשפיעניות טיקטוק והפך לוויראלי. המכתב מלא אזכורים אנטישמיים ועודד את השמדתה של ישראל.

"הם שלחו מאות אלפי חיילים נגדנו וחברו לישראלים שכבשו את אדמתנו. את התשובה שלנו נתנו ב-11 בספטמבר", כתב. "הטעות ששמה מדינת ישראל חייבת להימחק".

בטיקטוק מיהרו להסתער על הסחורה. "המכתב הזה פתח לי את העיניים, כל זווית הראייה שלי שונה עכשיו", אמרה משפיענית רשת אחת, ואחרת הוסיפה: "אני צריכה שכולם יחדלו ממה שהם עושים וירוצו לקרוא את המכתב. אני מרגישה שאני במשבר קיומי עכשיו".

משתמש אחר הלך אפילו רחוק יותר. "אני מרגיש ששיקרו לי כל חיי. אני זוכר איך אנשים הריעו כשאוסמה מת". משתמש נוסף סיכם: "טיקטוק יציל את העולם".

בגרדיאן מיהרו להסיר את עמוד הכתבה, שעלתה לפני יותר מ-21 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully