וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבלים לא הפסיקו לירות עליי": השוטרת ספיר נסעה לסייע בשדרות, נפצעה - וניצלה

16.11.2023 / 13:17

השוטרת ספיר כהן הבינה מהווטסאפ של חבריה לתחנה בשדרות כי מחבלים הגיעו לעיר, היא נכנסה לרכבה ונסעה לשם. בדרכה היא נורתה על ידי מחבלים, הצליחה לחמוק ולברוח עם פציעה ברגל - ובסופו של דבר להינצל על ידי חבריה משדרות. זו העדות שלה

בווידאו: תיעוד של מחבלי חמאס בשדרות ב-7.10/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בשבת השחורה ב-7 באוקטובר התעוררה השוטרת ספיר כהן לקול אזעקות שלא פוסקות והבינה שמשהו חריג קורה. ההודעות בווטסאפ של חבריה מהתחנה בשדרות התחילו להגיע. "מחבלים ירו עליי בכניסה לשדרות", היא שמעה - ויצאה מיד לכיוון התחנה.

כהן יצאה מביתה שבמושב זמרת בעוטף עזה לכיוון שדרות. כשהגיעה לצומת גבים נפתחה עליה אש כבדה והיא המשיכה במהירות בדרכה. "לחצתי חזק על גז והתכופפתי עם הנשק שלי דרוך ביד שלי", היא נזכרת. ספיר הצליחה לעבור את מטחי הירי של המחבלים ולפני צומת שער הנגב היא התלבטה מאיזה כיוון להגיע לתחנה. היא החליטה להמשיך ישר ואז הבחינה במחסום על הכביש. "הייתי בטוחה שאלו שוטרים אך גיליתי שאלו מחבלים. הייתי יחסית קרובה אליהם והם לא הפסיקו לירות על הרכב שלי".

ספיר גילתה תושייה, לחצה גז בכל הכוח ונסעה במהירות לעברם. "אחד הכדורים פגע במנוע והרכב נעצר. החלטתי לצאת החוצה מהרכב ושמתי לב שכדור פצע אותי ברגל ושאני מדממת". ספיר יצאה מהרכב ורצה לכיוון שדרות תוך כדי שכדורים נורים לעברה. "קפצתי לתעלה ליד הכביש וראיתי שני אזרחים הרוגים בצדי התעלה. ניסיתי לטפל בפציעה שלי והבנתי שאני יכולה לרוץ. רצתי לכיוון שדרות וכשהגעתי לאזור גיליתי שגם שם יש מחבלים. לא יכולתי להיכנס כי נותרתי עם כדורים בודדים".

השוטרת ספיר כהן. באדיבות המצולמים
ספיר כהן/באדיבות המצולמים

ספיר שוב גילתה תושייה ולמרות פציעתה היא מגיעה לשטח פתוח ורצה לכיוון אזור התעשייה של שער הנגב. "מצאתי את עצמי בכניסה למפעל. ראיתי דמות חשודה, שלפתי את הנשק ואז הבנתי שלא מדובר במחבל". מדובר היה בראובן, שומר במפעל, שעזר לספיר ללכת לכיוון המפעל. ספיר שוחחה עם המשטרה ועם מד"א שאמרו לה להישאר במקום. "הרגשתי שאני עוד שנייה מתעלפת ומאבדת הכרה", היא אומרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ספיר כהן, שי סמג'דה ופבל אוסטריקוב. באדיבות המצולמים
ספיר כהן, שי סמדג'ה ופבל אוסטריקוב/באדיבות המצולמים
אלעד בהודנה. באדיבות המצולמים
אלעד בהודנה/באדיבות המצולמים

ספיר לקחה אפוד זוהר וניסתה בעזרתו לעצור את הדימום. היא חייגה לאחר מכן אל מוקד עיריית שדרות והמוקדנית מעבירה לה את ראש העירייה אלון דוידי. "הוא הבין איפה אני נמצאת והבין שאני פצועה. הוא הנחה אותי מה לעשות, העלה חובש על הקו אשר הנחה אותי מה לעשות. ראש העירייה ביקש שלא אצא החוצה והבטיח שיגיעו אליי".

אחד הפקחים בשיטור העירוני, שי סמדג'ה, חייג אל ספיר והחליט לצאת לכיוונה ביחד עם אלעד בוהדנה ופבל אוסטריקוב. חבריה חילצו אותה בזמן שהירי בעיר עדיין מתרחש, וספיר הבינה אז את גודל הזוועה שהתחוללה בשדרות. "אנחנו משרתים באותה יחידה והם הצילו אותי ואת המאבטח של המפעל. אני אוהבת אותם ומעריכה אותם על המעשה האמיץ שלהם לבוא ולחלץ אותנו. הם המשפחה שלי. לעולם אהיה אסירת תודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully