וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפגיעה מנ"ט: "עובדי חברת החשמל - בעצם אזרחים במדים"

מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר התייחס לפגיעה שספגו עובדים מטיל נ"ט באזור הצפון והסביר את ההכנה להגנה על תשתיות החשמל במקרה של מתפקה משמועתית של חיזבאללה

בווידאו: פגיעת נ"ט סמוך למושב דובב, 12 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

עובדי חברת החשמל נפגעו אתמול (ראשון) מטיל נ"ט שנורה מלבנון לעבר המושב דובב בגליל העליון, בזמן ששהו במקום בתיאום עם כוחות הביטחון לצורך תיקון קווי חשמל חיוניים, שנפגעו מירי קודם לאזור.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, עדכן הבוקר בריאיון ל'שבע תשע' עם אודי סגל וענת דוידוב, ברדיו 103fm ש"תשעה עובדי חברת החשמל, בתיאום עם כוחות הביטחון, הגיעו לשטח כדי לתקן נזקים שנגרמו לרשת החשמל. הם התחילו להתארגן בשטח ואז נפתחה כלפיהם אש תופת, בין היתר גם שיגור של טילי נ"ט, שאחד מהם פגע בשני כלי רכב ובשני עובדים, אחד מהם נפצע קל, והעובד השני - אנחנו עדיין לא יכולים להעביר מידע רשמי אודותיו, מכיוון שזה נמצא עדיין בטיפול של הגורמים המוסמכים".

עובדי חברת החשמל נאלצים לעבוד בימים האלה באזורי עימות בכדי לתקן נזקים שנגרמו לקווי חשמל ושפיגלר מבטיח ש"יש להם את כל הציוד הנדרש מבחינת הגנה - אם זה שכפ"צים קרמיים, קסדות, סימנים מזהים, רכבים ממוגנים. אנחנו דואגים לכל מה שנדרש כדי להבטיח את שלומם של העובדים. הם בעצם אזרחים במדים. הם מבצעים עבודות אזרחיות כאשר הם נמצאים בחזית, בקווי מתח. הם עושים עבודת קודש, מכיוון שחשמל הוא מוצר קיומי ובלעדיו אי אפשר לתפקד. אנחנו אמורים להגיע לכל אתר, אך ורק בתיאום עם כוחות הביטחון". כשנשאל האם העובדים מצודיידים בנשק ענה מנכ"ל חברת החשמל ש"אנחנו גייסנו לא מעט אקדחים כדי לתת אותם למורשים מקרב עובדי חברת החשמל. אנחנו לא מחליפים את כוחות הביטחון, אנחנו מגיעים לשטח עם גיבוי ביטחוני של כוחות הביטחון".

זו לא הפעם הראשונה שעובדי חברת החשמל נפגים מאז החלה המלחמה בעזה, כפי שמספר שפיגלר: "לצערי הרב, אנחנו כבר התנסינו באירועים כאלה, 3 במספר - כאשר בדרום קיפחו את חייהם 3 עובדי חברת חשמל עקב ירי של כוחותינו עליהם. זה היה ביום הראשון של האירועים המחרידים ב-7 באוקטובר, ויומיים או 3 ימים לאחר מכן בכרם שלום. אנחנו כל הזמן בוחנים את עצמנו, מפיקים לקחים, מסיקים מסקנות ועושים את הכול כדי להימנע מאירועים שבמסגרתם או ייפצעו או יקפחו את חייהם עובדי חברת החשמל.

"לא נתקלנו עדיין בתופעה של עובדים שמסרבים לצאת לעבודה בשטח. אנחנו מודעים לחשש, זה טבעי לחלוטין. במקביל, עובדי חברת החשמל מודעים לגודל השעה, למשמעות של אספקת חשמל סדירה לכל הלקוחות. חברת החשמל והמוצר שהיא מייצרת הוא בעצם חלק מכלי המלחמה שאיתם אנחנו מתמודדים מול אויבינו ולכן הם חדורי מוטיבציה ועושים את הכול כדי שהמוצר הזה יגיע לכל אחד ואחד מאלה שזקוקים לו" .

מאז ה-7 באקטובר קיימת אפשרות של הרחבת המערכה לצפון, ואיתו החשש שמתקנים קריטיים של חברת החשמל יהיו בסכנת הפצצה מה שיפגע הסקפת החשמל לחלקים נרחבים בישראל. שפיגלר הסביר על ההכנות לקראת אפשרות של פגיעה בתשתיות חברת החשמל ואמר" "אנחנו כבר כמובן פעלנו מבעוד מועד והכנו את עצמנו לכל תרחיש אפשרי, כמובן שאם התרחישים יהיו בלתי סבירים בעליל, אז בסוף גם לנו יש מגבלות, אבל אנחנו עושים את הכול כדי להצטייד בכל אותם חלקים נדרשים, כלים, אמצעים לתת מענה מיידי לכל נזק שייגרם לרשת ולאספקת החשמל".

לדבריו, "המציאות מעידה על כך שאלמלא עובדי חברת החשמל, בדרום היו פרקי זמן אדירים של עלטה מוחלטת, וזה לא קרה. לגבי מתקנים רגישים שלנו - אנחנו, בתיאום עם כוחות הביטחון, עושים את הכול כדי למזער פוטנציאל של פגיעה בהם. היה ויהיה נזק, אנחנו ערוכים לתקן אותו, בגבול הסביר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאיר שפיגלר, מנכל ביטוח לאומי 10 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"לא עלה בדעתי לרגע לעזוב את חברת החשמל כדי להיות פרוייקטור אזרחי". שפיגלר/ראובן קסטרו

שפיגלר יועד להיות פרויקטור של מרכז שליטה שיטפל בכל ההיבטים האזרחיים של המלחמה ויתכלל אותם מול משרדי הממשלה השונים, אולם הנושא ירד מהפרק. לקראת סיום השיחה, הסביר שפיגלר את החלטתו להישאר בחברת החשמל ולא להפוך לפרויקטור האזרחי: "בפניי עמדה הדילמה - האם לעזוב את חברת החשמל ולעבור לתפקיד של הפרויקטור או להישאר בחברת החשמל, זה מה שהונח לפתחי. למרות שבראשית הדרך סוכם, בוודאי עם שר האוצר, שאני במקביל לתפקידי בחברת החשמל, אעסוק בנושא של פרויקטור הפן האזרחי והכלכלי. בפועל, כשהונחה בפניי האפשרות - להישאר בחברת החשמל או להיות הפרויקטור, זה היה אך טבעי מבחינתי להישאר בחברת החשמל.

"אנחנו נמצאים בעת מלחמה, כל בר דעת מבין את המשמעות של החשמל. לא עלה בדעתי לרגע לעזוב את חברת החשמל. כן רציתי מאוד להיות חלק מהנתינה, העשייה, התמיכה הציבורית באלה שזקוקים לכך. אני לא נדרשתי להכשרה מיוחדת כי אני אך לאחרונה עזבתי את הביטוח הלאומי. כאב לי, היו לי חיבוטי נפש, אבל זה היה לי ברור לחלוטין מהרגע הראשון שאם ברירת המחדל היא להיות או בחברת החשמל או בתור פרויקטור, אני נשאר בחברת החשמל", סיכם..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully