וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה מחבלים חוסלו בתוך עשר דקות: מאחורי המודיעין לכוחות המתמרנים בעזה

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 18:31

מרגע זיהוי המידע בידי אלחוטן, ועד לפגז הראשון שירו כוחותינו לעבר המחבלים: הצצה לשיתוף הפעולה בין כוחות הקרקע לגורמי המודיעין

תיעוד מהתקיפה של בה חוסל מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רצ׳ואן, המחבל אחמד ציאם/דובר צה"ל

בזכות הנגשת מודיעין לשטח במהירות וביעילות, לוחמי צוות הקרב של חטיבת גולני חיסלו שבעה מחבלים בתוך עשר דקות. עשרות אד"נים (אמ"ן לדרג הנפרס) פועלים בפעם הראשונה ומעניקים מודיעין לכוחות מתמרנים בעזה.

מרכז ההגנה והתמרון מהווה התארגנות רב-תחומית באגף המודיעין, והוא אמון על הפקה, מחקר והנגשת מודיעין טקטי לכוחות על מנת לשפר את יעילות פעילותם, ולהוביל ל"סגירות מעגלים" בשילוב מודיעין מדויק ואש קטלנית. מרכז התמרון פועל בשגרה לבניין הכוח לחירום, וכעת מסייע לראשונה למאמץ התמרון הצה"לי.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
שיתוף פעולה מלא כדי שהטנק הבודד יוכל לפעול נגד המחבלים. כוחות צה"ל בעזה/דובר צה"ל

לחימה של כוחות צה"ל במחנה הפליטים שאטי בצפון הרצועה

בווידאו: הלחימה של כוחות צה"ל במחנה הפליטים שאטי/צילום: דובר צה"ל

לכל אוגדה וצוות קרב חטיבתי מתמרן, קיים מכלול אחורי בשם אד"ן (אמ"ן לדרג הנפרס), שמטרתו לתכלל ולמצות את מגוון מקורות האיסוף והמחקר באגף המודיעין ובקהיליית המודיעין, ולהנגישם לכוחות בשטח. הצורך המבצעי עולה מהאוגדה והחטיבה לאד"ן, שם מקבלים מענה איסופי שלם. במכלול אחד, יושבים אלחוטנים, קציני בינה רשתית, מפענחים וחוקרים, שמטרתם להגן על כוחות צה"ל ולהשמיד פעילי חמאס.

מרכז התמרון נותן מענה לכלל הכוחות המתמרנים. בין היתר מסייע מרכז התמרון לדיוק מתווי האויב כנגד כוחות צה"ל, ובמוקד המרכזי יכולת לסגירת מעגלי מודיעין - אש במסגרת הלחימה. דוגמה אחת לסגירת מעגל מוצלחת היא חיסול שבעה מחבלים בתוך עשר דקות על ידי לוחמי צוות קרב חטיבת גולני. מהרגע שבו מתקבלת האינדיקציה על הימצאות מחבלים בסמוך לכוח באד"ן גולני, מועבר דיווח על האיום למפקדה הקדמית של החטיבה. המפקדה סוגרת מעגל מול הכוחות בשטח ובאמצעות ירי ארטילרי ופעילות הלוחמים, חוסלו שבעה מחבלים.

אינפוגרפיקה המתארת את סגירת המעגל שהובילה לחיסול שבעה מחבלים תוך עשר דקות, על ידי אד"ן גולני וכוחות החטיבה בשטח. 12 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
אינפוגרפיקה המתארת את סגירת המעגל שהובילה לחיסול שבעה מחבלים תוך עשר דקות, על ידי אד"ן גולני וכוחות החטיבה בשטח. 12 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

דוגמה נוספת לסגירת מעגל שהתבצעה במרכז התמרון, היא חיסולו של מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רצ'ואן, המחבל אחמד ציאם. בשעות הבוקר ביום שישי האחרון, עלתה אינדיקציה באד"ן גבעתי על הימצאות חריגה של המחבל אחמד ציאם בבית ספר במרחב צפון הרצועה. נחשף כי אחמד ציאם החזיק כ-1,000 מתושבי רצועת עזה כבני ערובה ומגן אנושי בבית החולים רנתיסי, ומנע מהם להתפנות לדרום הרצועה. אושר כי ציאם נמצא מעל פני השטח, בצהריים הותקף על ידי כלי טיס של חיל האוויר בסגירת מעגל מדויקת.


"אחד האתגרים המשמעותיים ביותר למודיעין בדרג המתמרן, הוא צריכת המידע הקיים באמ"ן על שלל גופיו: 8200, 9900, 504 והפיכתם לידע עבור הלוחם בקצה", אמר רס"ן י', קצין המודיעין של חטיבה 401, "האד"ן מאפשר לנו, כחטיבה מתמרנת, לדייק את אותו קצה חץ. הקשר עם האד"ן עובד בצורה אפקטיבית, מאחר שמדובר בגוף אורגני של החטיבה, שגם בשגרה מתאמן עם החטיבה ושותף לנוהל הקרב שלה. במלחמת חרבות ברזל לקחנו את ההתארגנות הרב-תחומית הזו, והקפצנו אותה רמה אחת למעלה - כל אנשי המודיעין בשטח מחוברים באוזניה לאנשי האד"ן, ובכך מצליחים לקיים סגירות מעגלים מהירות נגד מחבלים, שבאות לידי ביטוי בהפעלת אש או בהכוונת הטנק הבודד לעברם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully