וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החיילים בגדוד פעלו באומץ בשעתיים הראשונות של המלחמה. הם הבינו מה תלוי בהם"

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 13:39

סא"ל רויטל ברזני, המג"דית הראשונה במערך ההגנה האווירית, הבינה מהר מאוד בבוקר השבת השחורה שלא מדובר בעוד סבב מהלומות. מול ירי חסר תקדים בהיקפו, חיילי הגדוד שלה הצליחו ליירט רקטות רבות. "היינו דרוכים מהדקה הראשונה, כי זה מה שמשימת ההגנה דורשת"

בווידאו: תיעוד יירוט מטרה אווירית באמצעות מערכת יהלום (פטריוט)/צילום: דו"צ

בבוקר 7 באוקטובר, סא"ל רויטל ברזני שהתה במרכז הארץ. מהר מאוד היא הבינה שמה שמתרחש בדרום אינו עוד סבב לחימה רגיל. "המלחמה תפסה אותי במרכז אצל ההורים שלי. אני מבינה בשעה 06:30 שמשהו מאוד חריג קרה. בהתאם לעוצמת השיגורים הבנו מה הולך להיות קדימה", היא מספרת.

היום ה-37 למלחמה - כל העדכונים

ברזני, 37, נשואה ואם לשלושה, היא המג"דית הראשונה במערך ההגנה האווירית. היא מפקדת על גדוד 66, שחייליו מפעילים שתי מערכות: מערכת קלע דוד (שרביט קסמים) ומערכת מנתב, שמפעילה התרעות צבא אדום. התפקוד שלהם לנוכח מתקפת הפתע זוכה למחמאות רבות.

"מצאנו את עצמנו ברגע הראשון של המלחמה עם כוח אדם של מצב שגרה, ובפרק זמן מאוד קצר החיילים והמפקדים פגשו באיום מאוד מאתגר ופעלו בצורה מקצועית", מספרת בגאווה ברזני בריאיון לוואלה. היקף שיגורי הרקטות בשעתיים הראשונות היה חסר תקדים ולכן כלל הסוללות מכל מערכי ההגנה האווירית השתתפו במשימת היירוטים - גם סוללת קלע דוד שיירטה עשרות רקטות לעבר גוש דן.

סא״ל רויטל ברזני. דובר צה"ל
רויטל ברזני/דובר צה"ל

"השעתיים הראשונות עבור הגדוד היו מאוד משמעותיות. בכל אחת מנקודות הקצה החיילים והמפקדים פעלו באומץ סביב הסיטואציה שנוצרה. גם אם זה אומר שהם הצליחו לבצע פעולות שהם לא לגמרי בסמכותם", סיפרה סא"ל ברזני, "הם הבינו שכרגע זה תלוי בהם. מפקדים בסוללה הצליחו לבצע משימה בפרק זמן מאוד קצר, ולהרחיב את יכולת ההגנה על המדינה. הם נתנו מענה מהר מאוד עוד לפני שהגעתי לבסיס".

בסוללת קלע דוד, אחת ממערכות ההגנה המתקדמות בעולם, אמורים היו בצה"ל להשתמש במקרים של איומים מורכבים כמו טילים ארוכי טווח, טילי שיוט וכלי טיס לא מאוישים. אולם, בגלל ההיקף של שיגורי אלפי רקטות בפרקי זמן קצרים, והעומס על כיפות הברזל, החליטו מפקדי הסוללה לא להסס, לפעול לפי מדיניות של תרחיש קיצוני במלחמה וליירט את האיומים על גוש דן. "גם אני וגם מפקד הסוללה הבנו שזה בדיוק מה שהולכים להנחות אותנו. לפעול בצורה אחרת. אני מאוד גאה בצוותים בשטח שפעלו כפי שמצופה מהם לפעול במלחמה. אנחנו פועלים לפי שיטת שכבות. כל מערכת נשק יודעת לגבות אחרת. זו סינרגיה. כל אחד יודע מתי הוא בעל היתרון ומתי אחד מגבה את השני".

עוד בוואלה!

100 אחוזי דיוק על עשרות יירוטים: ההישג המפואר של מערכת קלע דוד

לכתבה המלאה

לדברי מפקדת הגדוד, "זו הייתה הפריסה הכי רחבה שהייתה עבור המערכת, אבל המערכת הארצית הוכיחה שהיא יודעת לעשות הרבה משימות בו זמנית".

בעוד ישראל נאבקת באיומים מזירות נוספות מלבד רצועת עזה, סא"ל ברזני אומרת כי הגדוד שבפיקודה התאמן לתרחישים של לחימה רב-זירתית. "זה מונח שלא מפתיע אותנו ולא חדש לנו. היינו דרוכים מהדקה הראשונה כי משימת ההגנה דורשת 24/7. זה חלק מהמאפיינים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully