וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בקליפורניה מתקשה לגבש חשד פלילי בחקירת מותו של היהודי שהוכה בהפגנה פרו-פלסטינית

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 9:08

למרות שמותו של פול קסלר בן ה-69 נגרם בידי בן אדם אחר - במשרד השריף טוענים כי הקביעה אינה מספיקה לעצור ולפתוח תיק פלילי נגד החשוד, פרופסור מוסלמי כבן 50. "אין לנו צילומים של האירוע עצמו", טענו, והוסיפו כי העדויות הרבות שנגבו מהנוכחים במקום סותרות זו את זו

הפגנה בלוס אנג'לס שבה הוכה פול קסלר/טוויטר

במשרד השריף של מחוז ונטורה הגובל בלוס אנג'לס נקלעו למבוי סתום ומתקשים לקבוע חשד לפלילים בפרשת מותו של פול קסלר בן ה-69, הגבר היהודי שהתייצב בשני עם קהל ישראלי מול מפגינים פרו-פלסטינים בעיר תאוסנד אוקס, 24 ק"מ צפונית לעיר, והתמוטט לאחר שנפגע ממכת מגפון. הוא נחבט בראשו על המדרכה ומת למחרת בבית חולים אליו הובהל. החשוד שהחזיק את המגפון הוא פרופסור מוסלמי כבן 50, ששמו טרם הותר לפרסום.

"אנחנו יודעים שהאירוע הזה לא רק השפיע על הקהילה שלנו, אלא הרחיק לכת וזכה לתשומת לב עולמית", מסר משרד השריף, בהבהרה ארוכה ולא שגרתית אליה נדרש לאחר שרבים פירשו את הצהרתו של הפתולוג הראשי של מחוז ונטורה, ד"ר כריסטופר יאנג, כי מדובר ברצח. מטעם השריף טוענים כי למרות שמותו של קסלר נגרם בידי בן אדם אחר - קביעה זו, כשלעצמה, אינה מספיקה לביסוס העילה הסבירה הנדרשת לביצוע מעצר ולדרישת תיק פלילי ממשרד התובע המחוזי.

במשרד הסבירו כי החוקרים עובדים מסביב לשעון כדי לאתר קצוות חוט, לבחון נתונים אלקטרוניים ולאמת הצהרות של עדים. למרות שיש תמונות וסרטונים לפני האירוע ואחריו, "נכון לעכשיו, אין בידינו צילומים של האירוע עצמו שהתרחש, מה שיעזור מאוד במקרה זה וללא ספק יראה או אפילו יכול להפריך אשמה פלילית", טענו.

בשל כך, ביקשו מנהגים שחלפו באזור ובסביבתו בזמן האירוע ויתכן שנהגו בכלי רכב המצוידים במצלמות, לפנות לחוקרים או לשלוח כל תיעוד רלוונטי. לטענתם, הקושי לגבש אישום עוד מתעצם במקרה הזה, כיוון שלמרות שרבים נכחו במקום, העדויות שמסרו למשטרה סותרות זו את זו.

התמונה האחרונה של המפגין היהודי פול קסלר לפני שהוא נהרג בקטטה בהפגנה פרו-פלסטינית בלוס אנג'לס, 7 בנובמבר 2023. טוויטר (Christina Buttons(, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התמונה האחרונה של המפגין היהודי פול קסלר לפני שהוא נהרג בקטטה בהפגנה פרו-פלסטינית בלוס אנג'לס, 7 בנובמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, טוויטר (Christina Buttons(

"לא היה לנו מודיעין על איומים ספציפיים על מקומות פולחן בתחום השיפוט שלנו ואין איומים ספציפיים או אמינים נגד קהילה מסוימת", טענו במשרד השריף, "עם זאת, אנו נוקטים אמצעי זהירות נוספים כדי להבטיח את שלומם של כל חברי קהילתנו. הגברנו ונמשיך להגביר את הסיורים והנוכחות שלנו במקומות תפילה בתגובה למתיחות העולמית הגוברת ולאיומים בהתקפות על אתרים דתיים".

השריף הזכיר את התיקון הראשון לחוקה האמריקנית, המגן על הזכות להתאסף ולהביע דעות באמצעות מחאה. "נמשיך למלא תפקיד קריטי בשמירה על זכותם הבסיסית של אנשים להתאסף בדרכי שלום ובהקלה על ביטחונם וביטחונם של המפגינים בזמן שהם מממשים את זכויותיהם". עם זאת הוא מזכיר כי אמנם יש ציפייה שהכנסת אנשי אכיפת החוק במדים להתקהלויות האלה תשמור על העניינים רגועים, אבל זה לא תמיד כך ולפעמים עצם נוכחותם יכולה לעורר אנטגוניזם במצב וללבות קונפליקט מיותר. "לכן, עלינו לנווט דרך זה בזהירות רבה ולהעריך על בסיס כל מקרה לגופו".

חוקרים בארה"ב מתקשים גם בפענוח נסיבות מותה של סמנתה הול בת ה-40, נשיאת בית כנסת בדטרויט, וממנהיגותיה הצעירות של הקהילה היהודית בעיר, שלפני כשבועיים נמצאה דקורה למוות סמוך לביתה שבשכונה סמוכה. הרצח עלה לכותרות והותיר בהלם את הקהילה המקומית. מפקד המשטרה בעיר, ג'יימס ווייט הודיע שלשום על מעצר חשוד בפרשה הנחקרת בשיתוף פעולה עם הבולשת הפדרלית ה-FBI, ושפרטיה אסורים בפרסום. עם זאת, למרות העליה החדה באנטישמיות גם באמריקה מאז תחילת המלחמה בעזה, החוקרים בדטרויט טרם שוכנעו שמדובר בפשע שנאה ושהול נרצחה על רקע יהדותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully