וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפשע שנאה: יהודי מלוס אנג'לס הוכה למוות בהפגנה פרו-פלסטינית

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 8:33

פול קסלר בן ה-65 נחבל בראשו במהלך תגרה עם מפגינים, ומת בבית החולים. הרשויות חוקרות זאת כרצח. בקהילה היהודית אמרו כי הוא הוכה במגפון בראשו ומכנים זאת פשע אנטישמי, ברקע התגברות האלימות כלפי יהודים בארה"ב מאז פרוץ המלחמה נגד חמאס

הפגנה בלוס אנג'לס שבה הוכה פול קסלר/טוויטר

גבר יהודי מאזור לוס אנג'לס מת לאחר עימות עם מפגינים פרו-פלסטיני, והרשויות חוקרות את התקרית כמעשה רצח - כך אמרו הלילה (שלישי) רשויות אכיפת החוק וארגון של יהודי האזור.

משרד השריף של מחוז ונטורה מסר כי הקורבן זוהה בתור פול קסלר, בן 69, שנחבל בראשו במהלך הקטטה שאירעה ביום ראשון. נכון ללילה זה, טרם נעצרו חשודים, בעוד שבלשכת השריף אמרו כי נראה שזה נראה כמו מקרה "מבודד ולא חלק ממאמץ גדול". ואולם, לא נשללה האפשרות שמדובר בפשע שנאה.

מותו של קסלר אירע בזמן שהרוחות בארצות הברית סוערות סביב המלחמה בין ישראל לחמאס. גורמים רשמיים בארצות הברית וארגוני זכויות אזרח הזהירו מפני התגברות האיומים על יהודים, מוסלמים וערבים אמריקנים מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס רבתי זיהתה את הקורבן כגבר יהודי ותייגה את התקרית כ"פשע האנטישמי הגדול הרביעי שבוצע בלוס אנג'לס השנה". קסלר צולם אוחז בדגל ישראל במהלך ההפגנה.

פול קסלר המפגין שנהרג בהפגנה בלוס אנג'לס רוחב, 7 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פול קסלר עם דגל ישראל במהלך ההפגנה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התגרה התרחשה במהלך הפגנה פרו-פלסטינית והפגנה פרו-ישראלית יריבה בעיר ת'אוסנדס אוקס, כ-65 ק"מ ממערב ללוס אנג'לס. לפי לשכת השריף, שציטטה עדי ראיה, קסלר היה מעורב בתגרה פיזית עם מפגינים יריבים. לא צוין איזה צד פתח בעימות.

"במהלך הקטטה קסלר נפל לאחור ונחבט בראשו בקרקע. קסלר הועבר לבית חולים אזורי לקבלת טיפול רפואי מתקדם. ב-6 בנובמבר 2023 מת קסלר מפצעיו", נמסר בהודעת לשעת השריף. השוטרים ביקשו את עזרת הציבור בחקירה המתמשכת, ולשכת השריף צפויה לכנס מסיבת עיתונאים במהלך היום על התקרית.

הפדרציה היהודית של אזור לוס אנג'לס מסרה בהצהרה כי מפגינים פרו-פלסטינים הכו את הקורבן בראשו באמצעות מגפון, ותיארו זאת כפשע אנטישמי. "לאלימות נגד עמנו אין מקום בחברה מתורבתת. אנחנו דורשים ביטחון. לא נסבול אלימות נגד הקהילה שלנו. נעשה כל שביכולתנו כדי למנוע זאת", נמסר מהפדרציה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מותו של בן ה-65 מצטרף לשורת פעולות אלימות נגד יהודים בימים האחרונים, על רקע מלחמת חרבות ברזל. בשבת האחרונה אישה יהודייה בת 30 נדקרה בבטנה בביתה בעיר ליון שבצרפת, ולאחר מכן צויר צלב קרס על דלת ביתה. לפי החשד של הפרקליטות במדינה, המניע למעשה אנטישמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully