וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מעריכים: מאות מחבלים מסתתרים ב"שיפא", חלקם מתחזים לחולים

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 19:52

צה"ל מתמקד בבית החולים בעיר עזה שמתחתיו נמצא בסיס של חמאס, אך טרם התברר כמה מהחולים אכן זקוקים לטיפול. עד כה תשעה מרכזים רפואיים בצפון הרצועה פונו מחמושים. על פי הערכות, נותרו בעיר 200 אלף פלסטינים שאינם מעורבים בטרור

בווידאו: צה״ל ושב״כ חושפים עדויות נוספות אודות השימוש שעושה חמאס בבית החולים שיפאא׳/צילום: דו"צ

בית החולים שיפא בעזה מהווה מבחינת צה"ל מוקד חשוב במסגרת המלחמה. צה"ל הציג בשבועות האחרונים ראיות לשימוש של חמאס בבית החולים לצרכיו, והודיע שמאות מחבלים מבין מבצעי הטבח מצאו בו מקלט אחרי שבת השחורה. בשלב זה לא ברור כמה חולים יש בבית החולים. לפי ההערכה בצה"ל, רוב אנשי הצוות בו הם אנשי חמאס. גורמי ביטחון אומרים שיש שארגון הטרור "שתל" מחבלים שמתחזים למטופלים במחלקות השונות. ההערכה היא שבתוך שיפא מסתתרים לפחות מאות פעילי חמאס בדרגים שונים.

לכל העדכונים על המלחמה

נכון לשעות הערב, מכלל 50 אלף האזרחים הלא מעורבים שהיו בשיפא נותרו רק כמה עשרות. האזרחים ניצלו את הציר ההומניטרי של צה"ל כדי לעבור דרומה. יציאת עשרות אלפי הפלסטינים משיפא מוגדרת כהישג מבצעי. המטרה היא לפנות את כל צפון הרצועה והעיר עזה, כדי שלא יהיו בהן עוד מחסות אזרחיים למחבלים.

בית החולים שיפא בעזה, 10 בנובמבר 2023. רויטרס
בית החולים שיפא בעזה, 10 בנובמבר 2023/רויטרס

המאמצים של צה"ל בצפון ובמרכז רצועת עזה הובילו לפינוי מלא של תשעה מבתי החולים ברצועה, שמוגדרים כעת כלא פעילים. אחד מהם הוא בית החולים נאסר. בשלב זה יש עשרה בתי חולים שעדיין לא התפנו לאזור בדרום הרצועה המוגדר כבטוח. בחלק מהם יש עדיין חולים, אך גם אזרחים וגם אנשי חמאס משתמשים בהם כמחסה.

אחד מהמוסדות האלה הוא בית החולים רנטיסי, שבו נותרו 20 חולים קשה, שמוגדרים כמונשמים וזקוקים לפינוי באמבולנסים. ההערכה בצה"ל היא שהפינוי יתקיים ביממה הקרובה, בתיאום עם צה"ל. לפי ההערכות במערכת הביטחון, יש כיום 200 אלף פלסטינים בלתי מעורבים בצפון הרצועה ובעיר עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully