וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מעריב: רוב הישראלים תומכים בהפסקת אש בעבור החזרת חטופים

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 8:02

כמעט 60% מהישראלים סבורים שישראל צריכה לעצור את הלחימה בשביל לאפשר את החזרת החטופים משבי חמאס, לעומת 30% שמתנגדים להפסקת אש בכל מצב. נתון שיא לגנץ בשיעור ההתאמה לראשות הממשלה: 52% ליו"ר המחנה הממלכתי - לעומת 26% בלבד לנתניהו

חיילי גבעתי משתלטים על מוצב 17 של החמאס בעזה/צילום: דו"צ

סקר מעריב מראה כי רוב הישראלים תומכים בהפסקת אש הומניטרית בעזה - רק עבור החזרת כל החטופים או חלק מהם.

על פי הסקר, 59% מהישראלים תומכים באופן מותנה בהפסקת אש הומניטרית בעזה, כשהתנאי קשור להחזרת החטופים. 39% יסכימו להפסקת אש רק לאחר החזרת כל החטופים, ו-16% יסכימו עבור לפחות חלק מהחטופים. 30% מתנגדים להפסקת אש ללא קשר לחטופים. 3% קוראים להפסקת אש ללא תנאי ו-8% לא יודעים.

גם בקרב האוכלוסיה הערבית, הדעה הרווחת ביותר היא להתנות את הפסקת האש ההומניטרית בצעדים הנוגעים לחטופים - עם כ-41% מהמשיבים. כמו כן, 21% מהם תומכים בהפסקת אש ללא תנאי, 6% מתנגדים להפסקת אש בכל מצב ו-32% מהמשיבים הערבים חסרי דעה בנושא.

פעילות קרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות צה"ל פועלים בצרועת עזה, השבוע/דובר צה"ל

בנושא גורל הרצועה אחרי הכרעת חמאס, 41% תומכים ביציאה, כשרובם מתנים זו בהעברתו לשליטה בינלאומית (33%) ורק 8% תומכים בהעברת השליטה לרשות הפלסטינית. 44% רוצים שישראל תישאר לשלוט ברצועה, מתוכם חצי בעד שליטה בטחונית בלבד, וחצי בעד הקמת ישובים אזרחיים בעזה.

בחלוקה פנימית של המשיבים היהודים, התמיכה הגבוהה במיוחד בהישארות ברצועה, כולל הקמת ישובים אזרחיים באה ממשיבים דתיים וחרדים. בקרב המשיבים הערבים, 37% השיבו שאין להם דעה בנושא. רק 15% מהם תומך בהישארות ישראלית ברצועה, בעוד ש-31% תומכים בהעברת שליטה לגורם בינלאומי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נתון שיא לגנץ מול נתניהו

בנושא הפוליטי, יש שינויים קלים בלבד במפת המנדטים, ומצב הגושים נשאר יציב עם 77 מנדטים למפלגות האופוזיציה, לעומת 43 לקואליציה שהקימה את הממשלה. הנתונים זהים לסקר של השבוע שעבר, לבד מכך שמרצ יורדת בשני מנדטים ויש עתיד במנדט אחד, בעוד המחנה הממלכתי, ישראל ביתנו וש"ס מתחזקות כל אחת במנדט אחד.

ויש לו הבחירות היו מתקיימות היום, המחנה הממלכתי הייתה זוכה ל-40 מנדטים (39 בסקר הקודם), הליכוד ב-18 (18), יש עתיד ב-14 (15), ישראל ביתנו ב-9 (8), ש"ס ב-9 (8), יהדות התורה ב-7 (7), עוצמה יהודית ב-5 (5), חד"ש־תע"ל ב-5 (5), רע"ם ב-5 (5), מרצ ב-4 (6), מפלגה דתית לאומית-הציונות הדתית ב-4 (4). העבודה מקבלת 1.1% מקולות הבוחרים ובל"ד - 1%, רחוק מאחוז החסימה.

ראש הממשלה בנימין נתניה ושר הביטחון בני גנץ ובהצהרה לתקשורת, בקריה בתל אביב, 27 ביולי 2020. טל שחר, אתר רשמי
הפער מתרחב. גנץ ונתניהו/אתר רשמי, טל שחר

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מגיע בני גנץ לנתון שיא של 52% מול 26% בלבד לנתניהו, כש-22% לא יודעים להכריע. מגמה נוספת שנמשכת היא הכרסום בתמיכה של נתניהו בקרב מצביעי הליכוד בבחירות 2022. כעת, רק 53% מהם עדיין היו בוחרים בנתניהו, לעומת 24% שרואים בגנץ יותר מתאים לתפקיד ראש ממשלה.

בסקר שנערך ב־9־8 בנובמבר על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר ובשיתוף Panel4All, השתתפו 515 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully