וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה ראשוני מול יישובי העוטף - מבנים עירוניים, קיבוץ אחר או המתנה עד חזרה לישוב

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 17:28

השבוע קיימה מנהלת תקומה שיחות בנושא פתרונות בטווח ביניים ורחוק עם שמונה יישובים שניזוקו בצורה משמעותית, בנוסף לשיחות עם עוד עשרה יישובים בקו ראשון. בתקופה הקרובה יעבדו במנהלת על תשתיות בישובים הקולטים, עריכת סקרים וקבלת אישורים סופיים על מתווים שהוסכמו

בווידאו: תיעוד החורבן בקיבוץ חולית/צילום: רויטרס

במנהלת תקומה ישבו בשבוע האחרון עם ראשי הקהילות וכעת מסתמן מתווה ראשוני לחזרת היישובים בעוטף בטווח הבינוני והרחוק. על הפרק - מעבר קבע לקיבוץ אחר, שלוחות במבנים עירוניים והמתנה עד חזרה ליישוב. במנהלת גם מתכוונים גם לטפל בתושבים שלא ירצו לחזור לקיבוצים . בתקופה הקרובה יעבדו במנהלת על תשתיות בישובים הקולטים, עריכת סקרים וקבלת אישורים סופיים על מתווים שהוסכמו.

השבוע התקיימו שיחות בנושא פתרונות בטווח ביניים ורחוק עם שמונה יישובים שניזוקו בצורה משמעותית - חולית, ניר עוז, נירים, נתיב העשרה, כיסופים, כפר עזה, נחל עוז ובארי. מתקיימות שיחות עם עוד עשרה יישובים נוספים בקו ראשון.

בני נוער מפונים מהעוטף מתארחים במלון מעלה החמישה. משרד הרווחה, אתר רשמי
המתווה ראשוני ולא סופי. בני נוער מפונים מהעוטף מתארחים במלון מעלה החמישה/אתר רשמי, משרד הרווחה

בקיבוץ חולית התקבלה החלטה על מעבר לקיבוץ לרביבים במועצה אזורית רמת הנגב, ולאחר מכן חזרה לחולית. בקיבוץ ניר עוז, המתווה הראשוני שהוסכם הוא על מעבר למבנים עירוניים בקריית גת עד לחזרה לקיבוץ. בקיבוץ כיסופים, ההבנה היא שכרגע שנשארים במלון עד לחזרת התושבים לקיבוץ . עדיין נשארת האפשרות לעבור קיבוץ אך המתווה לא נסגר סופית. בקיבוץ כפר עזה המתווה לא סופי, בו הוסכם על מעבר לקיבוץ שפיים עם שלוחות בנתניה והרצליה, כך שמרביתם יהיו סביב שפיים. נשארה אפשרות למעבר לקיבוצים בית קמה או רוחמה.

בקיבוץ בארי, כל האופציות עדיין פתוחות: מענה הכפרי, עירוני או הישארות במלון עד האפשרות לחזור לבארי. ישנה אפשרות גם למגורים עירוניים בירושלים או בקיבוץ חצרים,עדיין לא הוחלט סופי. בקיבוץ נחל עוז, מבקשים בשלב ביניים לעבור לקיבוץ כרמים שבצפון הנגב או לכפרי נוער. בקיבוץ נירים במושב נתיב העשרה המתווה כרגע הוא הישארות במלון עד חזרה סופית לישוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully