וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשן תומאס פרידמן: "לישראל יש את המנהיג הגרוע ביותר בתולדות העם היהודי"

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 11:12

הפרשן הבכיר ביותר של ה"ניו יורק טיימס" פרסם מאמר שבו הסביר מדוע ישראל נמצאת בסכנה אמיתית והסביר כי סירובו של נתניהו לדון בפתרון מדיני כלשהו לגדה המערבית מסכן את היכולת של ביידן ליצור קואליציה עולמית שתתמוך בישראל: "אני המום מהאופן שבו נתניהו מאשים אחרים"

בווידאו: נתניהו: "לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור החטופים"/צילום: לעמ

הפרשן הבכיר ביותר של ה"ניו יורק טיימס" תומאס פרידמן, המקורב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונחשב לאחד המבקרים החריפים של נתניהו, פרסם היום (חמישי) מאמר שבו הסביר מדוע ישראל נמצאת בסכנה אמיתית, תקף את ראש הממשלה נתניהו וטען כי הוא לא רק המנהיג הגרוע ביותר בתולדות מדינת ישראל אלא ייתכן שהוא המנהיג הגרוע ביותר בתולדות העם היהודי.

במאמר שכותרתו "אף פעם לא הייתי בישראל כזו בעבר", פרש פרידמן את שלוש הסיבות שלדעתו ישראל נמצאת בסכנה אמיתית. "ישראל מתמודדת עם אויבים עם תפיסות עולם תיאוקרטיות מימי הביניים שמחזיקים נשק של המאה ה-21. הם לא מאורגנים כמיליציות קטנות אלא כצבאות מודרניים עם חטיבות, גדודים, יכולות סייבר, רקטות ארוכות טווח ומל"טים. הכוונה היא לחמאס הנתמך על ידי אירן, חיזבאללה, מיליציות אסלאמיות בעירק והחות'ים בתימן. עכשיו אפילו פוטין מחבק בגלוי את חמאס. כל אלו גם יחד מאיימים על ישראל במלחמה מ-360 מעלות. איך דמוקרטיה מודרנית חיה עם איום כזה? המטרה שלהם למוטט את תחושת הביטחון של הישראלים. אני המום מכמה שהישראלים מרגישים כעת את הסכנה הזו, לא משנה היכן הם גרים במדינה. חברה מירושלים סיפרה לי שהיא ובעלה קיבלו רישיון לנשק כדי לא לאפשר חטיפה של הילדים שלה. חמאס החדיר את הפחד לראשים של ישראלים רבים שגרים הרחק מהגבול עם עזה".

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ביידן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לדברי פרידמן, הסכנה השנייה שעמה מתמודדת ישראל היא הצורך שלה בתמיכה בינלאומית ובראשה ארה"ב על מנת לקבל משאבים, זמן ולגיטימציה למלחמה המוצדקת שלה. "באופן הירואי, ביידן ניסה לעזור לישראל במטרה המיידית והלגיטימית שלה לפרק את משטר הטרור של חמאס בעזה המהווה איום על עתידה של ישראל. אלא שהמלחמה של ישראל בחמאס כרוכה במלחמה אורבנית שגוררת אלפי אזרחים חפים מפשע שנהרגים, כי חמאס מתחבא בתוך אוכלוסייה אזרחית בכוונה כדי לאלץ להרוג את אותם חפים מפשע. ביידן יוכל להשיג תמיכה לישראל אם זו תהיה מוכנה לדון ביוזמה דיפלומטית כלשהי במהלך הלחימה שנוגעת לפלסטינים בגדה המערבית ובתקווה גם לעזה שאחרי החמאס. כזו שתדון בפתרון של שתי מדינות.

"זה מוביל ישירות לדאגה השלישית והעמוקה שלי", הוסיף פרידמן והסביר: "לישראל יש את המנהיג הגרוע ביותר בתולדותיה, אולי בכל ההיסטוריה היהודית - שאין לו רצון או יכולת לייצר יוזמה כזו. יותר מכך, אני המום מהאופן שבו אותו מנהיג, ראש הממשלה נתניהו, ממשיך לשמור על האינטרסים של בסיס הימין הקיצוני שלו ומאשים את שירותי הביטחון והמודיעין של ישראל במלחמה". לדברי פרידמן, ביידן לא יוכל לעזור לישראל לבנות קואליציה של ארה"ב, מדינות אירופה ומדינות ערביות מתונות כדי להביס את חמאס אם המסר של נתניהו לעולם יישאר "תעזרו לנו להביס את חמאס בעזה בזמן שאנחנו מרחיבים התנחלויות בגדה, מספחים אותה ובונים שם מדינה שמבוססת על תפיסת עליונות יהודית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ותומאס פרידמן. ה30 לינואר 2018. ראובן קסטרו
תומאס פרידמן/ראובן קסטרו

פרידמן המשיך והבהיר כי אם ישראל חפצת חיים, עליה להיפטר מנתניהו בהקדם. "ככל שישראל תקדים להחליף את נתניהו ובני בריתו מהימין הקיצוני בממשלת אחדות לאומית אמיתית, כך יש לה סיכוי טוב יותר להחזיק מעמד במלחמת הגיהינום הזו - ואחריה. החברה הזו הרבה יותר טובה מהמנהיג שלה. חבל שנדרשה מלחמה כדי להוכיח זאת. יש בישראל סיפור יוצא דופן של התגייסות עממית שהראה עד כמה הסולידריות עדיין טמונה במקום הזה ויכולה הייתה להתפתח עם ראש ממשלה אחר, שהיה מאחד ולא משסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully