וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדי המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב: צריך לחסל את חמאס בעזה

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 14:35

מועמדי המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב הביעו תמיכה מלאה בישראל וביקרו את דרכו של ביידן במלחמה בישראל. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שמוביל בפער עצום בסקרים על שאר המועמדים לא השתתף באף אחד מהעימותים שהתקיימו בין המועמדים עד כה

בווידאו: טראמפ במתקפה על ביידן: "תחתיי אף אחד לא היה חושב לפלוש לישראל"/רויטרס

תמיכה כמעט מוחלטת בישראל וקריאה לחסל את חמאס בעזה בעימות הפומבי השלישי שהתקיים בין מועמדי המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית. המועמד הבכיר אחרי דונאלד טראמפ, מושל פלורידה רון דה-סנטיס, אמר כי "אגיד לביבי לגמור את העבודה אחת ולתמיד ולחסל את הקצבים האלה מחמאס. אי אפשר לחיות עם איום כזה על הגבול. נמאס לי לשמוע אנשים מאשימים את ישראל". בנוסף, תקף דה סנטיס את הנשיא ביידן וטען כי התגובה שלו היתה איטית בכל הנוגע לפינוי אזרחים אמריקנים. "אני שלחתי מטוסים לישראל והבאתי 700 אזרחים אמריקנים מפלורידה חזרה הביתה", טען.

שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר ניקי היילי אמרה גם היא שההמלצה שלה לנתניהו היא לחסל את חמאס. "צריך לתת לישראל את כל הסיוע ולהחזיר את החטופים", היא אמרה. היילי ציינה כי חמאס לא יוכל להתקיים בלי איראן ומי שמממן את איראן זה סין ורוסיה. "הדבר האחרון שצריך לעשות זה להגיד לישראל מה לעשות. ארה"ב צריכה את ישראל. הם חוד החנית מול הטרור האיסלאמי וצריך לגבות אותם", היא אמרה.

עימות המפלגה הרפובליקנית , 9 בנובמבר 2023. רויטרס
"אגיד לביבי לגמור את העבודה אחת ולתמיד". עימות המפלגה הרפובליקנית/רויטרס

הסנאטור טים סקוט אמר כי אם הוא היה נשיא עכשיו הוא היה אומר לנתניהו שיש לו את הזכות והחובה למחוק את חמאס מהמפה. "נעמוד לצד ישראל לחלוטין", אמר סקוט. "ביידן צריך להבין שדיפלומטיה בלבד זו אסטרטגיה חלשה. פייסנות מובילה למלחמה. ביידן שלח כסף לאיראן. יש לביידן דם על הידיים. צריך לתקוף באיראן ולא רק לתקוף מחסנים בסוריה. צריך לחתוך את ראש הנחש - איראן ולא רק השלוחים שלה".

איש העסקים וויווק ראמאסוואמי אמר כי כנשיא הוא היה אומר לנתניהו שלישראל יש את האחריות להגן על עצמה, אך הוא רמז כי ארה"ב לא צריכה להיות מעורבת באופן ישיר. "נתניהו צריך לחסל את הטרוריסטים בגבול הדרומי שלו כמו שאני אחסל את הטרוריסטים בגבול הדרומי שלנו. אבל צריך למנוע טעויות שעשינו בארה"ב בעבר. מלחמות שלא תרמו דבר", הוא אמר.

עוד בוואלה!

טראמפ ושמונת הגמדים: העימות הרפובליקני יערך בין המתמודדים שרוב הבוחרים לא רוצים

לכתבה המלאה

מושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי הדגיש כי כנשיא ארה"ב הוא היה אומר לנתניהו שארה"ב לצידו בכל דבר שיצטרך. "חמאס רוצה למחוק את ישראל מהמפה. זו החובה של נתניהו להגן על ישראל. חייבים להכנס לעזה ולוודא שחמאס לא יוכל לעשות זאת שוב", אמר כריסטי.

הוא ציין עם זאת כי קהילת המודיעין הישראלית נכשלה ואכזבה את העם בישראל. "צריך לוודא שאנחנו יודעים מה קורה בעזה כדי שזה לא יחזור על עצמו. צריך לעבוד עם מדינות ערב כדי לבודד את איראן - שתישאר רק עם איראן ורוסיה", הוא אמר.

הסנאטור טים סקוט, קרוליינה הדרומית. רויטרס
"ביידן צריך להבין שדיפלומטיה בלבד זו אסטרטגיה חלשה". הסנאטור טים סקוט/רויטרס

המועמדים נשאלו האם ישתמשו בכוח צבאי נגד איראן במידה וינצחו בבחירות ויתמנו למפקד העליון של צבא ארה"ב. היילי ציינה כי צריך להשמיד לאיראן את התשתיות באמצעותן היא תוקפת חיילים אמריקנים. "אם נכה בהם חזק הם ייסוגו", היא אמרה. היילי טענה כי ביידן "הולך על קצות האצבעות" ליד האיראנים. "צריך להגיב בכוח כי ככה איראן תעצור", היא הדגישה.

דה סנטיס תקף גם הוא את ביידן ואמר כי הוא לא עושה דבר כדי להגן על חיילים אמריקנים מפני איראן. "אני אומר לאיראנים - אם תפגעו בשערה מראשו של חייל אמריקני אתם תשלמו מחיר כבד", ציין מושל פלורידה.

המועמדים נשאלו גם על גל האנטישמיות בארה"ב ובמיוחד בקמפוסים של אוניברסיטאות ברחבי המדינה. בניגוד לשאר המועמדים שאיימו להפעיל סנקציות נגד אוניברסיטאות ואפילו לגרש סטודנטים זרים שמעורבים בתמיכה בחמאס, ראמאסוואמי טען כי אסור לטפל בגל האנטישמיות באמצעות צנזורה.

"לילדים האלה אין מושג מה הם מדברים כשהם תומכים בחמאס ולא בישראל. אבל אם נלך לצנזורה המצב יחמיר. לא נפתור את זה עם צנזורה אלא באמצעות מנהיגות. מנהיגי האוניברסיטאות איבדו את הדרך וצריך להגיד את זה", הוא אמר.

הפריימריז על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב יתחילו באופן רשמי בינואר 2024. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ שמוביל בפער עצום בסקרים על שאר המועמדים לא השתתף באף אחד מהעימותים שהתקיימו בין המועמדים עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully