וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבועיים: נעצר חשוד ברצח היהודייה בדטרויט

סוכנויות הידיעות

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 22:38

סמנתה וול בת ה-40, נשיאת בית כנסת מקומי, נרצחה בדקירות סמוך לביתה. המשטרה לא חשפה את זהותו של החשוד והבהירה: "החקירה עדיין לא הסתיימה"

רובה אלמחטה, התנגשה במבנה באינדיאנופוליס, במחשבה שמדובר בבית ספר ישראלי./סעיף 27 א' בחוק זכויות יוצרים

כשבועיים אחרי שסמנתה וול, נשיאת בית כנסת בדטרויט, נרצחה בדקירות סמוך לביתה - נעצר חשוד במעשה. כך מדווחים כלי תקשורת בארה"ב.

במשטרה המקומית טרם הסכימו לפרסם את שמו של החשוד ברצח וול, בת 40. "פרטי החקירה יישארו חסויים בשלב זה, כדי להבטיח את תיקונת הצעדים שנותרו להשלמת החקירה", מסר מפקד משטרת דטרויט ג'יימס ווייט. לדבריו, אף שהמעצר "הוא התפתחות מעודדת לנוכח השאיפה שלנו לספק למשפחתה של וול סגירת מעגל, הוא אינו מעיד שתמה חקירתנו את המקרה".

סמת'ה וול נשיאת בית הכנסת בדטדרויט, מישיגן נמצאה מתה בפתח ביתה  21 באוקטובר 2023. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
"התפתחות מעודדת, אבל עבודתנו לא הושלמה". הנרצחת סמנתה וול/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

גופתה של וול נמצאה בשכונת לאפייט פארק, שם שובל של דם הוביל לביתה. המשטרה בדטרויט טרם ציינה מניע אפשרי לרצח, אך מפקד המשטרה ציין לפני כשבועיים כי גויסו משאבים רבים לחקירה.

וול הייתה יועצת של פוליטיקאים דמוקרטים, ומותה עורר זעזוע רב בקרב הקהילה היהודית וחוגים דמוקרטיים. "סם הייתה האדם האדיב ביותר שהכרתי", כתבה התובעת הכללית של מישיגן, דנה נסל, בטוויטר. "היא פעלה מתוך אהבתה הכנה לקהילה ולמדינה.

אליסה סלוטקין, חברת בית הנבחרים האמריקני שוול עבדה עבורה, אמרה כי היא "שבורת לב" מהידיעה על מותה. "סם עבדה עבורי כמעט מהרגע שהפכתי לחברת קונגרס, עזרה לנו להקים את המשרד ועזרה להוביל אותו במשך כל הקדנציה הראשונה שלי".

כפעילה פוליטית, היא ייסדה את הפורום המוסלמי-יהודי של דטרויט, ארגון עממי שמטרתו לבנות קשרים בין צעירים משתי הדתות. מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס, תוגברה אבטחתם של מוסדות יהודיים ומוסלמיים בארצות הברית מחשש למעשי נקם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully