וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת בית כנסת בדטרויט נרצחה בדקירות ליד ביתה

עודכן לאחרונה: 22.10.2023 / 13:04

גופתה של סמנת'ה וול בת ה-40 נמצאה ליד ביתה בעיר, והמשטרה טרם מסרה מניע אפשרי לרצח שלה. היא ביקשה להימנע מלקפוץ למסקנות. וול עבדה גם עם חברת קונגרס ועם התובעת הכללית של מישיגן שספדה לה: "האדם האדיב ביותר שהכרתי"

בווידאו: הצהרת נשיא ארה"ב ביידן בישראל בה הוא מבהיר השבת החטופים היא בעדיפות עליונה/צילום: רויטרס

נשיאת בית כנסת בעיר דטרויט שבמישיגן נמצאה היום (שבת) ללא רוח חיים מחוץ לביתה אחרי שנדקרה למוות - כך מסרה המשטרה בעיר. המשטרה מסרה כי גופתה של סמנתה וול בת ה-40 נמצאה בשכונת לאפייט פארק, שם שובל של דם הוביל לביתה. המשטרה בדטרויט טרם ציינה מניע אפשרי לרצח, אך מפקדה, ג'יימס ווייט, אמר כי גויסו משאבים רבים לחקירה.

המשטרה בדטרויט ביקשה מכל מי שיש לו מידע על המקרה ליצור קשר עם מחלק הרצח. "באופן מובן, הפשע הזה משאיר שאלות רבות ללא מענה", מסר ווייט בהצהרה שנשלחה לרויטרס. הוא ביקש מהציבור להתאזר בסבלנות ולא לקפוץ למסקנות לפני שהרשויות יצליחו להבין את הרקע לאירוע. "חשוב שלא יוסקו מסקנות עד שכל העובדות הקיימות ייבדקו", אמר סמית', שהוסיף כי מחר יינתן עדכון נוסף.

"אנו המומים ועצובים לשמוע על מותה הבלתי צפוי של סמנתה וול, נשיאת מועצת המנהלים שלנו", אמרו בבית הכנסת. "בשלב זה אין לנו מידע נוסף, אך נשתף מידע נוסף כשהוא יהיה זמין".

וול הייתה יועצת של פוליטיקאים דמוקרטים, ומותה עורר זעזוע רב בקרב הקהילה היהודית וחוגים דמוקרטיים. "סם הייתה האדם האדיב ביותר שהכרתי", כתבה התובעת הכללית של מישיגן, דנה נסל, בטוויטר. "היא פעלה מתוך אהבתה הכנה לקהילה ולמדינה.

אליסה סלוטקין, חברת בית הנבחרים האמריקני שוול עבדה עבורה, אמרה כי היא "שבורת לב" מהידיעה על מותה. "סם עבדה עבורי כמעט מהרגע שהפכתי לחברת קונגרס, עזרה לנו להקים את המשרד ועזרה להוביל אותו במשך כל הקדנציה הראשונה שלי".

כפעילה פוליטית, היא ייסדה את הפורום המוסלמי-יהודי של דטרויט, ארגון עממי שמטרתו לבנות קשרים בין צעירים משתי הדתות. מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס, תוגברה אבטחתם של מוסדות יהודיים ומוסלמיים בארצות הברית מחשש למעשי נקם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully