וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה עתירה לקיום תהלוכה ועצרת נגד המלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 17:52

העליון דחה את העתירה שהוגשה על ידי מפלגת חד"ש ונוספים בבקשה לאשר את קיום ההפגנות נגד המשך המלחמה ברצועה, זאת בטענה כי הקצאת כוח האדם המשטרתי שתידרש לצורך כך תבוא על חשבון משימות פיקוח נפש. לצד ההחלטה, הדגיש את חשיבות חופש המחאה

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/ללא

בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) עתירה שהוגשה על ידי מפלגת חד"ש, ארגון עדאלה ואחרים להורות למשטרה לאשר קיום תהלוכה באום אל-פחם ועצרת בסחנין נגד המשך המלחמה בעזה.

בית המשפט עמד על כך שככלל, על המשטרה להקצות כוח אדם לשם קיומן של עצרות ותהלוכות, שמירה על שלומם של המשתתפים וקיום הסדר הציבורי. בנוסף לכך, חזר והדגיש את חשיבותו של חופש המחאה גם בעיתות מלחמה ומשבר, כחלק בלתי נפרד מחופש הביטוי שהוכר כזכות יסוד חוקתית. אולם, הוסיף כי מדינת ישראל נמצאת במצב דברים חריג עד-מאוד שכמותו לא ידעה שנים רבות, מלחמה שבה גם העורף מאוים והפך לחזית.

המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם. ללא, אתר רשמי
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/אתר רשמי, ללא

על רקע הדברים, בית המשפט נתן משקל רב לטענת המשטרה בדבר אילוצי כוח אדם במחוז הצפון ובמחוז החוף, שני מחוזות המעורבים בפעילות המלחמתית בזירה הצפונית, שבימים אלה סופגת מעת לעת רקטות שנורות מלבנון על אזורים שונים בצפון המדינה. הוא קיבל את טענת המשטרה כי בהינתן עומס המשימות הרב שבו עוסקת המשטרה מזה כחודש ימים, אין באפשרותה בעת הזו להקצות את כוח האדם הנדרש במחוזות נושא העתירה לשם הבטחת הסדר הציבורי בתהלוכה ובעצרת כפי שנתבקש, היות ולצורך פיקוח על קיומן של התהלוכה והעצרת בעת הזו תידרש הסטה של שוטרים רבים זו על חשבון משימות חירום של פיקוח נפש. עוד נטען כי יש באילוצים שעליהם הצביעה המשטרה כדי לחזק את החשש מפני פגיעה בסדר הציבורי ובביטחון הציבור.

עוד בוואלה!

המשטרה מנעה הפגנה שתוכננה באום אל פחם נגד המלחמה: "תישאו באחריות"

לכתבה המלאה
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם. ללא, אתר רשמי
המשטרה פיזרה בכוח הפגנת הזדהות עם עזה באום אל-פחם/אתר רשמי, ללא

בהינתן שאיסור על קיום תהלוכה או עצרת אינו צעד ראשון אלא מוצא אחרון, בית המשפט רשם לפניו את התחייבות המשטרה כי ככל שתוגשנה בהמשך בקשות לקיום עצרות או תהלוכות, כל בקשה תיבדק לגופה על בסיס הערכות מצב עדכניות ועל פי תנאי הזמן והמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully