וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מאשרים: איתרנו במבני חמאס סוג חדש של רקטות "מיוחדות"

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 17:43

המשמעות: בצבא יוכלו ללמוד את תכונות הרקטות החדשות - וכך לשפר את ההגנה נגדן. בד בבד, הכוחות מוסיפים להשמיד מנהרות טרור וממקדים מאמצים בפגיעה ב"מטרו", העיר התחתית של חמאס ברצועה

בווידאו: כך צה"ל מסכל את תשתיות הטרור של החמאס/דובר צה"ל

במהלך סריקות המבנים בעומק השטח הפלסטיני ברצועת עזה, כוחות צה"ל איתרו רקטות "מיוחדות" מבחינה טכנולוגית, שכמותן לא הכירו עד כה - כך מאשרים בצבא. גילוי הרקטות הוא הישג משמעותי, שיסייע לצה"ל ללמוד את הרקטות החדשות ולשפר את ההגנה נגדן.

בצה"ל אומרים עוד כי חמאס בנה מערכת מנהרות מבוזרת ומתקדמת, חסינה לכאורה להתקפות של כוחותינו. ככל שצה"ל מעמיק את התמרון, נאלץ ארגון הטרור להשתמש בתשתיות המנהור ולחשוף אותן.

רקטות שנמצאו על ידי צוות קרב חטיבה 460. דובר צה"ל
איום מסוג חדש. לוחם לצד מצבור רקטות חמאס בעזה/דובר צה"ל
דחפור צה"לי ברצועת עזה. 2 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
ניסיון לפגוע במערך המנהרות המסועף. דחפור צה"לי במהלך הלחימה ברצועה/דובר צה"ל

במסגרת הניסיון לחסל את יכולותיו הצבאיות של הארגון, בצה"ל מתמקדים בפגיעה ב"מטרו", "העיר התחתית" שבבנייתה השקיע חמאס מאמצים רבים. בצבא החלו לטפל ב"מטרו" באמצעות כוחות של חיל ההנדסה ואנשי סיירת יהל"ם של החיל, כולל בציר המחבר בין העיר עזה למרחב דרום הרצועה.

אחת המטרות של הכוחות היא לנתק מדרום הרצועה את המנהרות שבצפונה ובמרכזה. אין כוונה להשמיד את כל תוואי המנהרות, אלא רק את המקטע החשוב שממנו נשקף האיום הרב ביותר. בצה"ל אומרים כי בית החולים שיפא נמצא אף הוא על הכוונת של כוחות ההנדסה.

לוחמי חיל ההנדסה הם חלק בלתי נפרד מסיכול תשתיות הטרור של חמאס. נוסף על איתור, חשיפה ופיצוץ של פירי מנהרות, הם נוטלים חלק בהשמדת אמצעי לחימה.

תיעוד של השמדת אחד מחמ"לי ניהול הלחימה ע"י לוחמי הנדסה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חלק בלתי נפרד מהלחימה. לוחמי הנדסה משמידים יעד טרור של חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כחלק מפעילות הכוחות הקרקעיים ברצועת עזה, מתקיים מאמץ לחשיפת והשמדת המנהרות של חמאס. מתחילת הלחימה הושמדו 130 פירים כאלה. בפעילות לוחמי צוות קרב של חטיבה 460 לאיתור והשמדת תשתיות תת-קרקעיות, כוחות ההנדסה של החטיבה השמידו מספר דומה של פירי מנהרות ומפקדה של חמאס. חיבור למים ולחמצן שהיה במנהרות אלה העיד כי המחבלים נערכו לשהייה ממושכת בהן.

בפעילות צוות קרב אחרת, של חטיבת הנח"ל, פשטו הלוחמים על מוצב אימונים של חמאס בצפון רצועת עזה. מתחת למוצב אותרו מנהרות, ולאחר חשיפתן בוצעה השמדה של הפירים במוצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully