וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש מתוך פתחי המנהרות: "מלחמת הפירים" שמתנהלת בעזה

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 14:51

מעדויות שהגיעו לידי וואלה! עולה כי רוב הירי על חיילי צה"ל בשטח הפלסטיני מגיע מתוך מערכת המנהרות הארוכה והמסועפת שבתוך הרצועה. ההערכה היא כי ישנם אלפי פירים כאלה, והאתגר הוא לטהר אותם ביסודיות - ולמנוע מתקפות פתע בהמשך התמרון

בווידאו: הערכת מצב של אלוף פיקוד הדרום בתוך שטח רצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

בצל הביקורת על איטיות הפעילות של אלפי לוחמי צה"ל שתמרנו לעומק השטח הפלסטיני החל מיום שישי, לוואלה! נודע כי הכוחות בשטח מנהלים "מלחמת פירים".

היום ה-25 למלחמה - כל העדכונים

מעדויות לוחמים עולה כי שטח הלחימה ברצועה רווי באלפי פירים שמובילים למערכת מנהרות מסועפת, שמאפשרת למחבלים לנוע מאזור לאזור לאורך קילומטרים. לכן, ההנחיה של מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן לכוחות היא לטהר ביסודיות את תאי השטח השונים, בשלל תצורות קרב ותוך הקפדה על מיגון הכוחות - כדי למנוע מצב יציאת מחבלים מתאי שטח שלכאורה טוהרו כבר ממחבלים. לדברי גורמי צבא, הכוחות שואפים להרוס את הפירים הללו, בין היתר באמצעות חבלה וכלים הנדסיים שונים.

לפי עדויות שהגיעו לידי וואלה!, מרבית המחבלים שבהם נתקלים הכוחות יורים כשהם מגיעים מהפתחים הללו. "המחבלים יוצאים מהפירים, משגרים טיל נ"ט או פותחים באש, חוזרים אל הפיר, סוגרים מכסה ברזל ונעלמים... יש היקף גדול מאוד של פירים שנועדו לפגוע בנו ולעכב את התמרון", אמרו. עוד נודע לוואלה! כי לצד אלו, היו גם מקרים בודדים של היתקלויות מטווח קצר, תוך שכוחות צה"ל הפתיעו מחבלים בקרבת שטחים בנויים.

הרחבת הפעילות הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה.  29 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה, ראשון/דובר צה"ל

צה"ל מפעיל היקף גדול מאוד של כלי טיס מאוישים מרחוק (כטמ"מ) ורחפנים בגדלים שונים כדי לייצר תמונה רחבה ומדויקת עד כמה שניתן עבור הכוחות בשטח, כמו גם עבור לחדרי הפיקוד הקדמיים של החטיבות בעורף הישראלי. התמונה שנבנית משודרת גם ל"בור" בקריה בתל אביב, ומאפשרת הבנה של שדה הקרב ומענה מהיר לכל התרחשות.

עוד בוואלה!

מפקד גולני במכתב ללוחמים: "עיניי עם ישראל נשואות אלינו - נשמיד את האויב"

לכתבה המלאה

צה"ל הצליח להשיג שליטה גבוהה בשטח, ולראייה דיווחו כוחות מהרצועה על כניסה של ציוד לוגיסטי, מזון, מים ותחמושת לפי דרישת המפקדים. לרוב, הכוחות אמורים להסתדר עם הציוד הראשוני לטווח של לפחות 72 שעות, אך מאחר והמפקדים הצליחו לאבטח את האזור, התאפשר להכניס משאיות גם לעומק השטח הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully