וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ההריסות ופירי המנהרות: כתב וואלה! עם הלוחמים ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 10:52

מג"ד 450 רן נלחם עם חייליו בכיסופים, נפצע, זכה לשמוע את הברית של בנו השלישי בטלפון וממשיך לבצע את משימתו במרכז רצועת עזה. "מלבד המטרה להרוג מחבלים, אנחנו במאמץ לאסוף מודיעין על חטופים", אומר המג"ד. אחד הלוחמים משתף את מטרתו: "חבר נחטף ואחזיר אותו"

בווידאו: פעילות גדוד 450 בעזה/יניר יגנה

שבילי האופניים המוכרים, שסובבים את קיבוץ בארי, הפכו לציר כניסה עבור כניסת דחפורים ונגמ"שים של צה"ל כחלק מפעילות כוחות הביטחון ברצועת עזה. את הבתים השרופים של הקיבוץ רואים גם משם, מהשבילים הפסטורלים. החיילים מעיפים מבט כדי להבין מול מי הם נלחמים. "זה לא עניין של נקמה. זאת ההבנה מול מי אנחנו נלחמים. אני רואה את התמונות ממה שקרה פה רק כדי שכולנו נדע מי אלה המחבלים השפלים הללו", אומר חייל המילואים אליקים.

הגדר בדרך לרצועה, שהושקעו בה עשרות מיליוני שקלים והמחבלים הצליחו לפרוץ אותה ולהיכנס לישראל ולבצע טבח, כבר תוקנה. כשההאמרים חוצים את הגבול כבר רואים את הדחפורים של הצבא עובדים בלי הפסקה. המטרה היא למצוא מנהרות, לפרק אותן ולהשמיד אותן. הטנקים נמצאים בעמדות, מתכוננים לירי ולכולם יש מטרה אחת פה: "אנחנו נלחמים על הבית, הבית בעוטף עזה, הבית בתל אביב והבית בחיפה", אומרים הלוחמים.

פעילות כוחות צה"ל בעזה, 7 בנובמבר 2023. יניר יגנה
פעילות כוחות צה"ל בעזה, 7 בנובמבר 2023/יניר יגנה

ג'וחר א-דיכ שבמרכז רצועת עזה היא שכונה של חקלאים ברובה. לא הרבה נשאר בה. הבתים נהרסו ושם מגלים החיילים במהלך הסריקות אמצעי לחימה של חמאס. החשש הגדול של המפקדים הוא מפני מנהרות שמחבלים עשויים לצאת מהן מתוך הריסות הבתים. מתוך אחד הבתים מפקח סא"ל רן, מפקד גדוד 450 בבית הספר לחי"ר (ביסל"ח). בבית אחר צופה הסמג"ד שממנו ניתן לראות רק את שדות החצילים ועצי הזיתים ועליו מונף דגל ישראל, שחיילי הגדוד הניפו מיד עם כניסתם לרצועה.

את הסיפור של גדוד 450 אפשר להבין דרך המג"ד רן. בשבת השחורה הוא וחייליו היו בכוננות שבת והוקפצו לאזור הלחימה. אחרי שהשתלטו על צמתים מרכזיים בעוטף נכנסו רן וחייליו אל קיבוץ כיסופים, שם נתקלו בעשרות מחבלים. הם חיסלו את רובם, אך רן וכמה מחייליו נפצעו.

"אני ממשיך להילחם ומנהלים קרב", מספר רן לכתב וואלה! שהתלווה לכוחות לתוך רצועת עזה. "בתוך הקיבוץ היו המון מחבלים וכשאני מפונה, הגדוד מצליח לסיים את המשימה ולהרוג את כל המחבלים. המשימה שלנו קודם כל היא להשמיד את המחבלים, להרוג אותם ואת מי שנמצא פה שמנסה לפגוע בכוחותינו. מאמץ נוסף הוא לנסות למצוא מודיעין כזה או אחר על ממצאים כמו לדוגמה היה לנו פה למטה קלנועית שמצאנו מכיוון בארי של חטופים שהגיעו לכאן. הפעילות היא פעילות אגרסיבית מאוד".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
מג"ד 450 סא"ל רן כנען בפעילות כוחות צה"ל בעזה, 7 בנובמבר 2023. יניר יגנה
המג"ד רן/יניר יגנה

מטרה אחת משותפת

עבור רן מדובר בתקופה מאוד מורכבת. במהלך המלחמה נולד בנו השלישי דור. את הברית הוא שמע דרך הטלפון בעודו בתוך רצועת עזה. "בלידה הספקתי להיות, אבל הברית יצאה על יום הכניסה שלנו לרצועה ואת הברית לא זכיתי להיות שם פיזית אבל הצלחנו לקבל איזה קומבינה והצלחתי לשמוע את הברית. יצא לי גם לברך אותו וגם להכריז על שמו בטלפון", הוא סיפר.

בזמן שהחיילים שואלים ומתעניינים מה קורה בחוץ ואיך המורל, לא רחוק מאיתנו מתנהל קרב ירי. "יש עכשיו אירוע", הם מדווחים בקשר. מהשכונה החקלאית רואים היטב את מרכז העיר עזה. המג"ד רן מסביר את חשיבות ירידת האוכלוסיה דרומה על הציר שהוא צופה בן. בסיור בין הבתים ההרוסים מסביר רן שגם בבתים שלכאורה נראים תמימים וכאלה שהיו בהם בריכות, הכוחות שלו מצאו פירים של מנהרות.

ברית מילה מרחוק: החגיגה של סא"ל רן

@idfofficial לסא"ל רן, מג"ד 450, נולד בן קטן במהלך המלחמה. כמה ימים אחרי, רן נכנס עם הגדוד להילחם בעזה והיה לו ברור שאת הברית הוא לא יפספס ? #ברית #צהל #עזה ♬ Emotional, uplifting, cinematic, background(1116644) - MaxRecStudio

בין עצי הזית וחיבוק בין הלוחמים שנכנסו עכשיו לרצועה, מתן קדוש יהלומן בשגרה ולוחם במילואים, מספר על תקוותו וחלומו הגדול. "יש לי שלושה חברים שנרצחו במסיבה וחבר אחד שנחטף. החלום שלי שבמקום שבו אתה יושב עכשיו על ההאמר, חבר שלי שנחטף יישב עוד מעט ואחזיר אותו הביתה", סיפר קדוש.

בחצר אחד הבתים, שכל קירותיו רוסקו, יושבים החיילים הסדרניקים, דתיים וחילונים, קיבוצניקים ומהפריפריה, עירונים ומושבניקים. הם כלל לא מדברים על פוליטיקה. כולם ביחד כאן. הם חושבים על הבית ועל המשפחות אך המסר שחוזר על עצמו הוא אחד: "אנחנו ננצח, חמאס לא יישאר. נשמיד את המחבלים הארורים ונחזיר את החטופים", מדגישים החיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully