וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין הודיע: הוועדה לבחירת שופטים תתכנס בשבוע הבא

8.11.2023 / 11:55

החלטתו של לוין מגיעה לאחר שכל העותרים נגד אי כינוס הועדה הודיעו לבג"ץ שהם עומדים על 'יום דיון בעתירה ובצעד הזה הוא מקווה לייתר את הדיון בבג"ץ. מינוי נשיא לבית המשפט העליון כלל לא על הפרק

בווידאו: שר המשפטים יריב לוין במליאה: "תהליך בחירת השופטים נעשה בדרך לא ראויה ופסולה"/ערוץ הכנסת

שר המשפטים יריב לוין הודיע היום (רביעי) כי הוועדה לבחירת שופטים תתכנס בשבוע הבא. ההודעה מגיעה לאחר שביום ראשון הבטיח לבג"ץ כי הוא יכנס את הוועדה לבחירת שופטים תוך 15 יום - אחרי שנמנע מלעשות זאת למרות המחסור בשופטים ופרישת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, וברקע המהפכה המשפטית שקידם. ההודעה מגיעה לאחר מאבק ציבורי נוקב בן עשרה חודשים.

החלטתו של לוין מגיעה לאחר שכל העותרים נגד אי כינוס הועדה הודיעו לבג"ץ שהם עומדים על קיום דיון בעתירה ובבצעד הזה לוין מקווה לייתר את הדיון בבג"ץ. "שר המשפטים סבור שבעת מלחמה אין מקום לעסוק בנושאים שבמחלוקת לרבות בנושאי הליכי מינוי שופטים. השר יכנס את הועדה בתוך 15 יום וכמתייב בעת הזו בפני הוועדה החלטות שיש לגביהן הסכמה רחבה", הוא כתב אז בהודעה לבג"ץ, בתגובה לעתירה בנושא.

יריב לוין בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
יריב לוין בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י/ראובן קסטרו

במכתב בו הצהיר על כינוס הועדה הבהיר השר לוין שהיא תדון בבחירת הרכבי ועדות המשנה של הוועדה לבחירת שופטים (שתפקידם הוא לשמוע את המועמדים לשפיטה), בתכיפות התכנסות ועדות המשנה ובקביעת כללים לסדרי עבודת הוועדה.

המכתב נשלח לחברי הועדה - שופטי העליון עוזי פוגלמן, יצחק עמית ודפנה ברק ארז, נציגת האופוזיציה בוועדה ל"כ קארין אלהרר (יש עתיד) ונציג קואליציה ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) ושני נציגי לשכת עורכי הדין: עורכת הדין אילנה סקר עורך הדין מוחמד נעאמנה. ברשימה חסר אדם אחד שמחוייב להיות בה על פי החוק - שר נוסף מלבד לוין עצמו, כנציג הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

השר יריב לוין סירב לכנס את הוועדה בהרכבה הנוכחי, כאשר שינוי הוועדה הוא גולת הכותרת של המהפכה המשפטית. החודש פרשה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ובשל אי כינוס הוועדה לא מונה לה מחליף, כך שכרגע לערכאה הגדולה ביותר יש רק ממלא מקום נשיא - השופט עוזי פוגלמן. למרות כינוס הוועדה לא ידונו בה כלל על מינוי קבע לתפקיד נשיא בית המשפט העליון.

לוין וממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, הודיעו ביום חמישי באחרון על כוונתם למנות 14 שופטים עמיתים - שופטים שפרשו לפנסיה וחוזרים בכדי לסייע בתקופות עומס - לבתי המשפט ובתי הדין לעבודה. זאת, בכדי "לתגבר" את המערכת. הודעתו של לוין לבג"ץ פורסמה יממה לאחר שהנהלת בתי המשפט הוציאה הודעה לתקשורת שבה היא תוקפת את החלטתו של השר מהשבוע שעבר למנות רק שופטים עמיתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully