וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי גוש דן מתלוננים על ריח חזק של שריפה. שירותי הכבאות: אין סכנה

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 9:08

בימים האחרונים מתעוררים תושבי גוש דן לריח עשן חזק בבניינים וברחובות. לאחר מבדיקה מצאו במערך הכבאות וההצלה את הסיבה לריח. ראשי עיריית שוהם: זה טרור פלסטיני שמוזנח כמו שהזניחו את חמאס

שריפה בגשר אריק, סמוך לכביש 87/צילום: כב"ה צפון

תושבים רבים באזור המרכז, בעיקר בגוש דן, התלוננו בימים האחרונים על ריח רע וחזק של שריפה שמגיע לאפם בבניינים וברחובות, היום (רביעי) התקבל הסבר: מערך הכבאות וההצלה אומר שהמקור לריח הוא בשריפות מבוקרות שנעשות בשטחים באזור רנתיס ואינן מהוות סכנה, בנוסף הסבירו בכבאות: "בחסות הרוחות בשעות הלילה מגיע העשן ממזרח למערב ובשעות הבוקר 'נח' באזורנו עד שמתפוגג".

באגף כבאות והצלה לישראל של מחוז דן נאמר שאל מוקד 102 של מחוז דן הגיעו מאות דיווחים וקריאות מכל ערי גוש דן - ולכל האירועים הגיעו צוותי כיבוי לבדיקת התלונהה והתברר שמקור הריח הוא בשריפות מבוקרות שנעשות בשטחי רנתיס ביהודה ושומרון - לא מדובר בהצתה ולא בשריפה מסוכנת או שאינה בשליטה.

שריפה בהרי ירושלים סמוך לקיבוץ צובה. 24 ביולי 2023. תיעוד מבצעי כב"ה מחוז ירושלים, אתר רשמי
שריפה בהרי ירושלים סמוך לקיבוץ צובה. 24 ביולי 2023/אתר רשמי, תיעוד מבצעי כב"ה מחוז ירושלים

עיריות מודיעין ושוהם שלחו לאחרונה מכתבים לגורמי ממשל וצבא בדרישה לטפל בסוגיה. במכתבים חוזרים שהעביר ראש עיריית מודיעין חיים ביבס למפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ולראש המינהל האזרחי, תא"ל פארס עטילה, כתב שהתושבים "סובלים באופן משמעותי וחמור במיוחד מאירועי זיהום אוויר שנגרמים כתוצאה מהפעלת משרפות לא חוקיות של פסולת בשטח B. מדי בוקר, מעידים תושבים רבים שהם לא מצליחים לפתוח את חלון ביתם".

בשוהם, ראש המועצה איתן פטיגרו אף כינה זאת "טרור פלסטיני" וכתב לשרים יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ' ועידית סילמן כי "בימים האחרונים שוהם אפופה עשן סמיך ומוצפת בריחות בלתי נסבלים המקשים על הנשימה. התושבים מעידים על צריבות עיניים, קושי לנשום והכרח להינעל בבתים עם חלונות סגורים". לדבריו, מפרוץ המלחמה ניכרת עלייה משמעותית בהיקף שריפות הפסולת בגדה המערבית.

פטיגרו הוסיף: "מפגע ריח השריפה הוא טרור לכל עניין ודבר. כבר שנים ששוהם, מודיעין וראש העין מתריעות ומתלוננות על הטיפול הלקוי ועל הסבל של התושבים. כפי שהזניחו את הטיפול בחמאס, כך הזניחו בממשלה את הטיפול באיכות האוויר שאנחנו נושמים, ועכשיו כל תושבי גוש דן והמרכז מרגישים את זה".

שירותי הכבאות וההצלה מבקשים שהאזרחים יכירו את התופעה (אשר התרחשה גם היום כמו גם בימים האחרונים) ומבהירים כי לא קיימת סכנה ממנה, אך עם זאת מבקשים מהציבור להיות ערני ולדווח על כל אירוע חריג בטלפון 102 של מוקדי השליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully