וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל התאמן ללוחמה בשטח הרוס ומנגד מחבלי חמאס לא מזהים את השטח מרוב ההרס

8.11.2023 / 8:30

חיילי צה"ל שפועלים בעומק הרצועה מתמרנים בשטח בנוי צפוף והרוס, אולם צה"ל נערך לזה: פיקוד הדרום התאמן על אתרי הרס לפני הכניסה לרצועת עזה ומתייעץ עם מומחה: מפקד יחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף שפעל באתרי הרס ברחבי העולם לשיפור הלחימה בשטח בנוי הרוס

פעילות כוחות אוגדה 36 בעומק רצועת עזה/דובר צה"ל

"בעקבות התקיפות האוויריות, הפעילות ההנדסית מהקרקע והרג מפקדים בכירים - מערכת הפיקוד והשליטה של חמאס נשברת. הם לא מצליחים להוציא התקפות מסודרות בעזה ובפאתיה בסדר גודל של עשרות מחבלים. רוב ההיתקלויות הן ירי מנגד, פצצות מרגמה, טילי נ"ט וצליפה", כך אמר הבוקר (רביעי) לוואלה! קצין בכיר בפיקוד הדרום.

לכל העדכונים על המלחמה

"כשהמחבלים עולים מעל מהמנהרות גם הם לא מכירים את תנאי השטח, בגלל שההרס באזורי הלחימה שלהם הוא גדול. זה יוצר להם בלבול וקושי להבין איפה הם נמצאים", הוא מסביר ומוסיף שבנתיים .
"אנחנו ממשיכים לתמרן. לא עוצרים. כל יום מתמרנים לאזור חדש. חופש התנועה שלנו מקבל סיוע אווירי צמוד. חלק מההישג הנדרש הוא לכבוש תא שטח חדש כל יום. בגלל שאנחנו לא דורכים במקום אלא מתקדמים זה דורש תכנון וחדות. יחד עם זאת אנחנו לא פועלים תחת לחץ של זמן, אלא מנהלים מתח בין יסודיות למהירות".

פעילות צה"ל בעזה. רויטרס
פעילות צה"ל בעזה/רויטרס

כוחות צה"ל שפועלים בעומק הרצועה נתקלים באתגרים רבים, מסביר הקצין הבכיר, שלדבריו חלק מהם אלו "השטח הבנוי הצפוף ההרוס. הריסות הבתים. המכתשים שצריך לעקוף, חול שעבר תמרון אגרסיבי והפך לאבקת פודרה, מה שמייצר ענני אבק שפוגעים ביכולות הראות. ללא ספק התקיפות של צה"ל שינו את מתאר הלחימה, לשם כך אנחנו נעזרים במומחה מספר אחד להריסות אל"מ במיל' גולן ואך, מפקד יחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף שהיה באתרי הריסות ברחבי העולם. הכוחות שלנו התאמנו על אתרי הרס של פיקוד העורף לפני הכניסה לעזה בכדי להבין במה מדובר, איך נכון לתמרן בתוף ההרס ולצידו".

בנוסף טוען הקצין ש"כמויות הנשק שמצאנו מעלות שאלות רבות על מה שקורה בציר פילדלפי. עוד נדרשנו לזה. אבל נדרש עוד ללא ספק. מדינת ישראל לא תוכל לעמוד מנגד כשחמאס מבריח כמויות נשק עצומות מהאזור המצרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully