וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית: הכספים הקואליציוניים מוקפאים - וישמשו רק להוצאות המלחמה

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 22:08

המשנה ליועמ"שית (כלכלי), עו"ד מאיר לוין, פרסם כי העמדה המשפטית של בהרב מיארה היא שהכספים אמורים לממן את הוצאות המלחמה. "יהיה צורך בקבלת החלטת ממשלה שתחריג באופן מפורש את הקצאות הכספים לייעודים הספציפיים"

גפני חשף: סמוטריץ' בולם את העברת הכספים הקואליציוניים למפונים/ערוץ כנסת

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה היום (שלישי) כי הכספים הקואליציוניים מוקפאים בשלב זה, והם אמורים לממן את הוצאות המלחמה. המענה של היועמ"שית פורסם בעקבות מכתב ששלחו משרדי עורכי הדין ארנון, תדמור-לוי אל בהרב מיארה.

"העמדה המשפטית היא שלצורך שימוש אחר בסכומים שהוקצו לכספים הקואליציוניים, שלא למטרות הצרכים הנובעים מהמלחמה, יהיה צורך בקבלת החלטת ממשלה שתחריג באופן מפורש את הקצאות הכספים לייעודים הספציפיים", נכתב בהודעה שפרסם המשנה ליועמ"שית (כלכלי), עו"ד מאיר לוין.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

"ברירת המחדל היא שהתקציבים שיועדו, כאמור, ליישום הסכמים פוליטיים מהווים עתה מקור תקציבי לצרכים הנובעים מהלחימה ועל מנת לעשות שימוש אחר בכספים ובענייננו, שימוש בכספים שטרם הוקצו או שטרם ניתנה התחייבות לגביהם לפי ייעודם המקורי תידרש החלטת החרגה מפורשת של הממשלה. במסגרת זו, תשקול הממשלה את הנימוקים להחרגה אל מול הצרכים התקציביים האחרים והצרכים הנובעים מהלחימה שעבורם הוקפאו הכספים".

"‏מברך על הוראת היועצת המשפטית לממשלה להקצות את כלל הכספים הקואליציונים לטובת צרכי המלחמה ותושבי העוטף", אמר אמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד. "מוטב היה שההחלטה הייתה מתקבלת כבר לפני חודש על ידי הממשלה", הוסיף.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
יאיר לפיד נואם  בפתיחת מליאת הכנסת . 16 באוקטובר 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
"מוטב היה שההחלטה הייתה מתקבלת כבר לפני חודש". לפיד/צילום מסך, ערוץ כנסת

גם התנועה לאיכות השלטון בירכה את ההחלטה: "התנועה לאיכות השלטון, אשר עתרה לבג"ץ נגד המשך חלוקת הכספים הקואליציוניים, ואף עזרה בניסוח הצעת חוק בנושא, מברכת את היועמ"שית על שהשיבה את קול ההגיון והודיעה על הקפאת הכספים הקואליציוניים. מדובר בהחלטה חשובה ביותר- באין אף מבוגר אחר בממשלה, טוב שהיועצת המשפטית לוקחת את האחריות אליה ועוצרת את שעורריית חלוקת הכספים הקואליציוניים. אל מול אוזלת הידיים של השירות הציבורי, מפגינה היועצת המשפטית אומץ ונחישות, ומדגישה את הצורך בשירות ציבורי עצמאי, חזק והגון".

החשיפה של גפני - וההכחשה

מוקדם יותר היום חשף יו"ר ועדת הכספים משה גפני כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בולם את העברת הכספים הקואליציוניים לטובת המפונים וצרכים הקשורים ללחימה. את הדברים אמר גפני במהלך דיון בוועדה שעסק בסעיפי הצעת החוק של תוכנית האוצר לפיצוי העסקים בגין נזקי המלחמה.

במהלך הדיון פנה גפני לחברת הכנסת אורית פרקש הכהן ואמר "ראיתי שהוצאת הודעה נגדי, שאני לא מביא העברות בעניין המפונים ונושאים מלחמתיים. ביקש ממני שר האוצר לא להביא את זה, אני יכול להביא את זה היום".

מליאת הכנסת מתכנסת לדיון והצבעה על מינויו יו״ר כנסת חדש 13 בדצמבר 2022. ללא, ראובן קסטרו
סמוטריץ' וגפני/ראובן קסטרו, ללא

ח"כ גפני מסר בתגובה לפרסומים: "בניגוד למה שפורסם, שר האוצר מעולם לא ביקש לעכב העברה של שקל אחד למפונים או לכל צורך אחר של המלחמה. הכותרות שיצאו בשמי בעניין הם שקר מוחלט ועיוות של המציאות. שר האוצר יחד עם ועדת הכספים העבירו כבר מיליארדים רבים לטובת צרכי המלחמה, טיפול במפונים ופיצוי עסקים, עצמאיים ושכירים שנפגעים במלחמה וכך יימשך, כל אמירה אחרת הוא ניסיון לעשות הון פוליטי ופילוג בזמן מלחמה. אני מודה לשר האוצר על גיבוש תכנית מסודרת לצרכי המלחמה, כולל תקציביה הייעודיים ומקורות הכספיים השונים, שיגיעו חלקם מתקציב המדינה, חלקם מהרזרבות וחלקם מהכספים הקואליציוניים ומקורות נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully