וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני חשף: סמוטריץ' בולם את העברת הכספים הקואליציוניים למפונים

עודכן לאחרונה: 26.11.2023 / 20:27

יו"ר ועדת הכספים הודה כי שר האוצר ביקש ממנו לא להביא בפניו בקשות בעניין המפונים ונושאים מלחמתיים. במהלך דיון בוועדה אמר גפני לח"כ פרקש הכהן: "ראיתי שהוצאת הודעה נגדי, אני יכול להביא את זה היום". סמוטריץ' בתגובה: "מעולם לא ביקשנו לעכב העברה של שקל אחד"

גפני חשף: סמוטריץ' בולם את העברת הכספים הקואליציוניים למפונים/ערוץ כנסת

יו"ר ועדת הכספים משה גפני אמר היום (שלישי) כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בולם את העברת הכספים הקואליציוניים לטובת המפונים וצרכים הקשורים ללחימה. את הדברים אמר גפני במהלך דיון בוועדה שעסק בסעיפי הצעת החוק של תוכנית האוצר לפיצוי העסקים בגין נזקי המלחמה.

במהלך הדיון פנה גפני לחברת הכנסת אורית פרקש הכהן ואמר "ראיתי שהוצאת הודעה נגדי, שאני לא מביא העברות בעניין המפונים ונושאים מלחמתיים. ביקש ממני שר האוצר לא להביא את זה, אני יכול להביא את זה היום".

מליאת הכנסת מתכנסת לדיון והצבעה על מינויו יו״ר כנסת חדש 13 בדצמבר 2022. ללא, ראובן קסטרו
"השר בולם את העברת הכספים". סמוטריץ' וגפני/ראובן קסטרו, ללא

יועץ השר האוצר, עומר רחמים, אמר בתגובה: "דיברתי עם שר האוצר בצורה מפורשת לקראת הדיון, הוא אומר שאין בעיה של כסף - לא בחזית ולא בעורף. אין צורך שלא יהיה לו מענה, יש הליכים שלוקח להם קצת זמן. עכשיו השאלה היא שאלת המקורות, וכאן אנחנו מגיעים לדיון בהעברות שעל שולחן הוועדה. בתחילת המלחמה שר האוצר הנחה להקפיא את כל הכספים, בין קואליציוניים ובין בבסיס התקציב, אנחנו צריכים לפתוח את כל התקציב ולראות איזה תקציב רלוונטי ואיזה פחות רלוונטי.

"יש הערב דיון אצל שר האוצר על המקורות והשימושים שמתאימים את הכספים למצב, נבוא לכאן לוועדה עם כל השינויים, אני מקווה שבשבוע הבא. נראה מה משתנה, מה נשאר, ננהל את הדיון בצורה מקצועית ורלוונטית. אנחנו צריכים לשנות את כל שיטת התקציב שלנו, סדרי העדיפויות נקבעים בפה בחדר, וזה יאושר פה בוועדה".

ח"כ גפני מסר בתגובה לפרסומים: "בניגוד למה שפורסם, שר האוצר מעולם לא ביקש לעכב העברה של שקל אחד למפונים או לכל צורך אחר של המלחמה. הכותרות שיצאו בשמי בעניין הם שקר מוחלט ועיוות של המציאות. שר האוצר יחד עם ועדת הכספים העבירו כבר מיליארדים רבים לטובת צרכי המלחמה, טיפול במפונים ופיצוי עסקים, עצמאיים ושכירים שנפגעים במלחמה וכך יימשך, כל אמירה אחרת הוא ניסיון לעשות הון פוליטי ופילוג בזמן מלחמה. אני מודה לשר האוצר על גיבוש תכנית מסודרת לצרכי המלחמה, כולל תקציביה הייעודיים ומקורות הכספיים השונים, שיגיעו חלקם מתקציב המדינה, חלקם מהרזרבות וחלקם מהכספים הקואליציוניים ומקורות נוספים".

מלשכת שר האוצר נמסר: "שר האוצר מעולם לא ביקש לעכב העברת שקל אחד למפונים או למלחמה זהו פשוט שקר. אין שום צורך של המפונים או כל צורך אחר של הלחימה שמתעכב בשל העדר תקציב. העברנו כבר מיליארדים רבים לצרכי המלחמה ולטיפול במפונים ובעורף. כל אמירה אחרת היא שקר מוחלט שפוגע באחדות העם ובמאמצי המלחמה בחזית ובעורף. רק יחד ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully