וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים בת"א התעטפו בדגל ישראל. המנהל: מסר לאומני ופוגעני

7.11.2023 / 15:11

שלושה תלמידי תיכון עירוני ד' הגיעו לבית הספר עטופים בדגל. המנהל אורי לס להורים: "מלכתחילה הבהרתי לתלמידים כי אין שום כוונה למנוע מהם להסתובב עטופים בדגל, ויחד עם זאת אמרתי שהתעטפות בדגל יכולה להיחשב בעיני חלק מהאנשים מסר לאומני ופוגעני"

דגל ישראל במשחקה של הפועל פתח תקוה. אריאל שלום
להניף כן, להתעטף לא?/אריאל שלום

מנהל תיכון עירוני ד' בתל אביב, אורי לס, כתב להורי בית הספר כי "התעטפות בדגל ישראל יכולה להיחשב מסר לאומני ופוגעני". ההודעה הופצה לאחר שכמה תלמידים הגיעו לבית הספר עטופים בדגל, מה שלדבריו הפריע לתלמידים אחרים. לס זימן את שני הצדדים לשיחה, אליה הגיעו רק התלמידים שהתעטפו בדגל, ובסיומה הפיצו הודעה לחברי שכבתם בה קראו להם לעשות כמותם.

"קיימתי היום שיחה בת 45 דקות עם שלושה תלמידים. שלושתם בחרו להגיע ולשהות בבית הספר כשהם עטופים בדגל ישראל וסביב זה נסובה השיחה", עדכן את ההורים. "השיחה הייתה ערכית מיסודה ולא התכוונתי לעסוק ב"מותר-אסור" או במשמעת. מלכתחילה הבהרתי לתלמידים כי אין שום כוונה למנוע מהם להסתובב עטופים בדגל, ויחד עם זאת אמרתי שהתעטפות בדגל יכולה להיחשב בעיני חלק מהאנשים מסר לאומני ופוגעני".

לס הוסיף כי אחד התלמידים ציין שנראה לו נכון יותר להניף דגל, במקום להתעטף בו. "הסכמתי עם הדברים בכל לבי", הבהיר.

"הוא אמר שיש ילדים בבית ספר שמתנגדים להתעטפות בדגל ישראל ושכביכול אנחנו צריכים להתחשב בהם ולא לעשות את זה ככה", כתב אחד התלמידים, "במפורש הוא אמר שיש לו בעיה עם חוק גיוס חובה ושיש לו בעיה עם הדגל, ובגלל זה הוא לא תומך בנו ולא מתנגד, כנראה כי הוא לא יכול. הוא הוסיף שאם תהיה כמות גדולה של ילדים שנכנסים בשער עטופים בדגלי ישראל הוא יחתוך את כל העניין ויגרום לזה להיפסק. כולם מעכשיו מגיעים לבית ספר עטופים בדגלי ישראל לא רק כמחאה נגד אורי, אלא בשביל תמיכה וגאווה בדגל וכדי לא לתת לגיטימציה לילדים שתומכים בטרור. החל מיום חמישי ובכל יום שמגיעים לבית הספר פיזית, כולם מתבקשים להגיע ולהיכנס בשער עטופים בדגלי ישראל".

ממשרד החינוך נמסר: הנושא בבדיקה מעמיקה מול המחוז ובית הספר. מדיניות המשרד היא עידוד הצגת והנפת דגל הלאום, על אחת כמה וכמה בעת מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully