וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטריארך הלבנוני: אנחנו חייבים להישאר מחוץ למלחמה בין ישראל לחמאס

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 19:24

מנהיג הכנסייה המארונית, יריב ותיק של חיזבאללה, הפציר בממשלה להגן על לבנון מפני גלישתה לסכסוך בעקבות ההסלמה בלחימה בגבול. הוא גם קרא לה ליישם את החלטת מועצת הביטחון שהתקבלה במהלך מלחמת לבנון השנייה ב-2006

תיעוד: שיגור טיל בורקאן של חיזבאללה/מערכת וואלה!

איש הדת הנוצרי הבכיר ביותר בלבנון, הפטריארך המרוני בשארה בוטרוס א-ראי, קרא היום (שני) לרשויות להגן על המדינה מפני היגררותה למלחמה בין ישראל לחמאס. זאת על רקע חילופי האש המסלימים בין צה"ל לחיזבאללה בגבול, והחשש מפתיחתה של חזית נוספת.

חיזבאללה, שאיבד יותר מ-60 מלוחמיו בקרבות הקשים ביותר עם ישראל מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006, עדיין מהסס להרחיב את הלחימה. ואולם, אתמול נרשמה עליית מדרגה נוספת כשקיבל אחריות על מטחי גראדים על קריית שמונה, לראשונה מאז פרוץ הלחימה הנוכחית. זאת, לטענת הארגון השיעי הנתמך על ידי איראן, בתגובה להרג של ארבע אזרחיות - סבתא ושלוש נכדותיה - שכלי הרכב שלהן הותקף על ידי כלי טיס של חיל האוויר בדרום לבנון.

צה"ל אמר כי חיל האוויר תקף כלי רכב בחשד שהעביר חוליית טרור וכי הוא בוחן את הדיווחים על פגיעה באזרחים. היום כבר שוגרו מטחי רקטות לעבר הקריות - לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה, ושלוחת חמאס בלבנון קיבלה עליהן אחריות.

הפטריארך של לבנון בטקס אזכרה לקורבנות הפיצוץ בנמל ביירות ביום השנה השלישי לאסון, 3 באוגוסט 2023. רויטרס
קורא למדינה לפעול בנושא הפלסטיני בזירה המדינית והדיפלומטית. הפטריארך הלבנוני/רויטרס

הפטריארך הלבנוני, שעומד בראש הכנסייה המארונית, הוא יריב ותיק של חיזבאללה במדינה השסועה והמפולגת. הוא קרא ליישום החלטת מועצת הביטחון של האו"ם שהתקבלה בתום מלחמת לבנון השנייה, שלפיה על הצדדים לנצור את האש. ההחלטה גם קובעת כי על חיזבאללה לסגת מצפון לנהר הליטני, אך היא אינה נאכפה בשטח על ידי פקחי האו"ם מכוח יוניפי"ל.

המנהיג הנוצרי הפציר בראשי המדינה להרחיק את לבנון מ"נגע המלחמה הזאת, ולמלא את תפקידה המדיני והדיפלומטי בתמיכה בעניין הפלסטיני". לדבריו, "זה יותר אפקטיבי".

בלבנון אין ממשלה קבועה או נשיא, אלא רק ממשלה זמנית חלשה בראשות נג'יב מיקאתי, שנפגש ביום שבת עם שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן והפציר בו לפעול להפסקת אש בעזה ובדרום לבנון. במקביל, הבטיח מיקאתי ליישם את החלטה 1701 של מועצת הביטחון.

עוד בוואלה!

נסראללה: אם המלחמה בעזה לא תיעצר - עלול להתפתח סכסוך אזורי

לכתבה המלאה
לוחמי חיזבאללה בהלוויית אחד מחברי הארגון שנהרג בתקיפות של צה"ל, פרברי ביירות, לבנון, 6 בנובמבר 2023. רויטרס
הארגון ממשיך לספור אבדות. הלוויית לוחם חיזבאללה בפרברי ביירות, היום/רויטרס

ביום שישי, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר כי הסלמה בלחימה תלויה בהתפתחויות במלחמה בעזה, אך לא פירט מעבר לכך בנאומו הראשון מאז פרוץ המלחמה.

יריבי חיזבאללה במדינה, בעיקר מהמחנה הנוצרי והסוני, מאשים אותו בערעור יציבות המדינה בשל ארסנל הנשק הנרחב שהוא מחזיק - הגדול יותר מזה של צבא לבנון - והעובדה שהוא למעשה זה שמכריע אם לצאת למלחמה או לא. מנגד, תומכי הארגון רואים בו מגן לבנון מפני ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully