וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: אם המלחמה בעזה לא תיעצר - עלול להתפתח סכסוך אזורי

3.11.2023 / 11:42

בנאום ראשון מפרוץ המלחמה, מזכ"ל חיזבאללה אמר כי ארגונו עשוי להסלים את הלחימה בגבול. הוא הדגיש כי חמאס שמר בסוד את תכניותיו: "המתקפה - 100% פלסטינית". לדבריו, "ישראל תעשה את הטעות הגדולה בהיסטוריה שלה אם תצא למתקפת מנע". הוא גם שלח מסר מאיים לאמריקנים

בווידאו: נאום נסראללה/צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא היום (שישי) נאום ראשון מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס, והזהיר מפני התרחבותה לעימות כלל אזורי. הוא ניסה להרחיק את חיזבאללה וגם את איראן ממתקפת חמאס, ואמר כי היא הייתה "100% פלסטינית" וללא שום קשר לסוגייה אזורית אחרת.

בנוסף לכך, נסראללה טען כי המטרה שהציבה ישראל, השמדת חמאס, אינה ברת השגה, והזכיר הצהרות דומות שהשמיעה נגד ארגונו במלחמת לבנון השנייה ב-2006. בהמשך העריך מנהיג ארגון הטרור כי בסופו של דבר תתקיים עסקת חילופי שבויים כפי שקרה בתום המלחמה ההיא.

לכל העדכונים על המלחמה

נסראללה, שהיה נסער וזועם, הגן בדבריו על תפקידו של חיזבאללה בלחימה עד כה, אמר כי הוא חלק מהמלחמה כבר מ-8 באוקטובר ואיים להסלים את המצב בגבול. "בלבנון, נכנסו למלחמה ב-8 באוקטובר. מה שקורה בגבול נראה צנוע, אבל הוא הוא חשוב מאוד. מה שקורה בחזית הלבנונית זה לא הכול", טען. "הסלמה נוספת בחזית הלבנונית היא אפשרות אמיתית".

עוד אמר מנהיג חיזבאללה כי הפעולות של ארגון הטרור מסלימות מיום ליום, ומאלצות את ישראל לשמור את כוחותיה ליד הגבול במקום בעזה ובגדה המערבית. חיזבאללה איבד לפחות 55 לוחמים בחילופי האש מול צה"ל, שהוגבלו בעיקר למוצבים בגבול וליישובים צפוניים אך אלו הולכות ומסלימות בימים האחרונים.

"ישראל תעשה את הטעות הגדולה ביותר בהיסטוריה שלה אם היא תבצע מתקפת מנע נגד לבנון", איים. בהמשך האשים את ארצות הברית באחריות למלחמה בעזה ובמניעת הפסקת אש, ובירך על החלטת המיליציות בעיראק לתקוף בסיסים עם כוחות אמריקניים בתגובה לכך.

נאום נסראללה 3.11.2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הגן על פעולות חיזבאללה מאז פרוץ המלחמה. נסראללה בנאומו, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"קרב 'מבול אל-אקצא' התרחב ליותר מחזית אחת", אמר בתחילת נאומו. לדבריו, "אין מלחמה צודקת יותר מאשר מלחמה בישראל". הוא הודה בנאומו ל"ידיים העיראקיות והתימניות שהצטרפו לקרב הזה", בהתייחסו למורדים החות'ים בתימן ולמיליציות השיעיות בעיראק. לדברי נסראללה, המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר הייתה בהחלטתו וביצועו בלבד של חמאס, והוא שמר על כך בסוד מכולם. לדבריו, הסודיות סביב המבצע הזה "לא הרגיזה אף אחד בציר ההתנגדות".

נסראללה אמר כי המתקפה של חמאס גרמה ל"רעידת אדמה בישראל" וחשפה את חולשתה, שלטענתו מתבטאת גם בהגעתן של ספינות הקרב האמריקניות לאזור. הוא הוסיף כי היא הביאה לפתיחתו של שלב "היסטורי חדש" מול ישראל. כמו כן, מנהיג חיזבאללה אמר כי מה שקורה עכשיו בעזה הוא לא כמו במלחמות קודמות, "זהו קרב מכריע". לדבריו, "יש עכשיו שתי מטרות - האחת, לעצור את התוקפנות, והשנייה היא ניצחון לחמאס ולעזה".

במהלך נאומו של נסראללה, שהתקיים במקביל לביקורו של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בישראל, הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו את חיזבאללה. "ביחס לצפון, אני חוזר ואומר לאויבינו: טעות תעלה לכם ביוקר, במחיר שאתם אפילו לא מדמיינים", הזהיר נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תומכי חיזבאללה צופים בנאומו של חסן נסראללה בפרברי ביירות, לבנון, 3 בנובמבר 2023. רויטרס
רבים בלבנון חוששים ממלחמה כוללת. תומכי חיזבאללה מאזינים לנאום נסראללה בפרברי ביירות, היום/רויטרס

רבים בלבנון חוששים מהתלקחותה של מלחמה כוללת, בעת שהמדינה שרויה בקריסה כלכלית וחוששת מהנזקים שייגרמו לה בתרחיש כזה. בישראל מזהירים כי המכה שתספוג לבנון תהיה אדירה בהרבה מזו שהונחתה עליה במלחמה הקודמת ב-2006.

סמיר ג'עג'ע, ממנהיגי הנוצרים בלבנון ויריב של חיזבאללה, הזהיר אתמול כי יהיה זה פשע גדול מצד חיזבאללה אם יגרור את המדינה למלחמה. הוא קרא לנסראללה לוותר על נאומו ובמקום זאת לסגת מהדרום ולהעביר את השליטה לצבא.

בכירי חמאס דחקו בחיזבאללה לתרום יותר ללחימה בישראל, אך לא ברור אם נסראללה מוכן להרחיב את המלחמה. אף שהוא בעל הברית הקרוב ביותר של איראן, מנהיג חיזבאללה מתחשב גם בשיקולים פנים-לבנוניים. בנוסף לכך, לפי ההערכות טהראן בעצמה לא מעוניינת במלחמה כוללת, אלא רק בהתקפות מוגבלות של בעלי בריתה באזור על כוחות אמריקניים ועל ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully