וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקורת הציבורית משרד המשפטים חזר בו מהקפאת חוק חופש המידע

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 11:12

בתזכיר החוק המקורי שפורסם בתחילת החודש ביקשו במשרד להקפיא את "חוק חופש המידע" לשלושה חודשים. לאחר הביקורת הציבורית הוחלט במשרד להקפיא את החוק למשך חודש אחד מפרוץ המלחמה

פסקת ההתגברות ושינוי הוועדה לבחירת שופטים: הרפורמה של לוין במערכת המשפט/מערכת וואלה!

הביקורת הציבורית עובדת, כך לפחות עולה מתזכיר חוק שפורסם אמש על ידי משרד המשפטים ונוגע להקפאת "חוק חופש המידע". תזכיר החוק המקורי שפורסם בתחילת החודש על ידי המשרד ביקש להקפיא את חוק חופש המידע לשלושה חודשים אולם אמש ולאחר קבלת יותר מ-4,000 הערות על התזכיר - החליטו במשרד לשנות כיוון ולהקפיא את החוק רק לחודש אחד בלבד מאז פרוץ המלחמה.

חוק חופש המידע הוא החוק שבאמצעותו ניתן לקבל מידע מרשויות המדינה. לפי החוק על כל רשות להשיב לבקשת חופש מידע בתוך 30 יום ואולם היא יכולה להאריך את משך זמן מתן התשובה עד ל-120 יום. עתה, ביקשו במשרד להקפיא את משך מתן התשובה לשלושה חודשים.

בעקבות הכוונה המקורית של משרד המשפטים מספר גופים אזרחיים, בהם התנועה לאיכות השלטון, התנועה לחופש המידע, עורכי דין לקידום מנהל תקין, עמותת הצלחה, עמותת רווח נקי, לובי 99 והחברה להגנת הטבע, הגישו הערות לתזכיר החוק.

יריב לוין בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
יריב לוין בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י/ראובן קסטרו

בהודעת משרד המשפטים מאתמול נכתב: "לתזכיר החוק הוגשו הערות ציבור רבות, ולאחר בחינת כל ההערות נעשו שינויים משמעותיים בהצעת החוק, בראש ובראשונה בנושא חופש המידע. מתוך הכרת חשיבותה של הזכות לחופש המידע, מוצע בתחום זה הסדר מצומצם מאד, קצר ושונה מההסדר הכללי שבהצעת החוק, לפיו לא תובא במניין התקופות הקבועות בחוק חופש המידע רק תקופה של 30 ימים מפרוץ המלחמה. תקופה זו אינה ניתנת להארכה לתקופות נוספות, בשונה משאר ההסדרים שבהצעת החוק, ובכל מקרה, מדובר בדחייה בלבד ולא בפטור לרשות השלטונית ממסירת מידע כפי שנדרש על פי החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully