וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירמי נרצח בטבח בניר עוז - והשאיר מזכרת מרגשת: "זה היה הסמל המסחרי שלו"

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 20:52

ירמי שפיר היה הדוור של הקיבוץ בדרום. שולי ויקטור, חברו הטוב, רכש לו כובע מצחייה אדום, כדי שיידעו מיד את תפקידו. בשבת השחורה גדעו המחבלים את החברות ביניהם, שנמשכה יותר מ-20 שנה. רק הכובע המפויח נשאר, ואיתו הזיכרונות: "כולם הכירו אותו כ'ירמי אקספרס'"

תיעוד: ההרס שהותירו מחבלי חמאס בקיבוץ ניר עוז/צילום: אייל ברעד

שולי ויקטור וירמי שפיר, תושבי קיבוץ ניר עוז, היו חברים במשך יותר מ-20 שנה. הטבח הנורא בקיבוץ במהלך השבת השחורה גדע את החברות ביניהם, אבל לשולי נשארה מזכרת אחת מידידו הטוב - הכובע שרכש עבורו במתנה.

באחת מהארוחות בחדר האוכל בקיבוץ, פנה שולי, חבר קיבוץ ניר עוז מ-2001, אל חברו ירמי, ששימש כדוור של הקיבוץ. "אתה צריך משהו שיעזור לזהות אותך, שיידעו מה המקצוע שלך", אמר לו, וגם עשה: הוא קנה לו כובע מצחייה אדום. "לקחתי את הכובע ורקמתי עליו את המילים 'ירמי אקספרס".

ירמי שפיר, נרצח בטבח בניר עוז. ללא, אתר רשמי
ירמי שפיר, נרצח בטבח בניר עוז/אתר רשמי, ללא
כובע המצחייה של ירמי שפיר מניר עוז. ללא, אתר רשמי
כובע המצחייה של ירמי שפיר מניר עוז/אתר רשמי, ללא

במהלך השבת השחורה של 7 באוקטובר, היה שולי, למרבה המזל, עם משפחתו בתל אביב. "ניצלנו", הוא אומר כעת בשמץ של הקלה, אבל חברו הטוב ירמי, כך הבין, נקלע לסכנה. כשנודע לו על הטבח בקיבוץ, ניסה להשיג אותו בטלפון ושלח הודעות, אך לא זכה לתשובה. אחר כך הגיעה הבשורה הנוראה מכולן: ירמי נרצח.

"כמה ימים אחרי שנודע לי על מותו, נכנסתי לבית שלו עם החיילים כדי לחפש את הכובע", מספר שולי, "על הכיסא מול שולחן המחשב מצאתי אותו, קצת מפוייח". הכובע, מספר שולי, היה מזוהה עם ירמי מאוד. "כולם הכירו אותו עם הכובע 'ירמי אקספרס'. זה הפך לסמל המסחרי שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully