וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שווה "ההשעיה" של נתניהו? השר עמיחי אליהו ממשיך להשתתף בהצבעות של הממשלה

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 17:11

אחרי שנתניהו הודיע על השעייתו של שר המורשת שאמר הבוקר כי הטלת פצצת אטום על עזה "היא אחת הדרכים" לפעול במלחמה, השתתף השר בהצבעה טלפונית שנועדה להסמיך את ועדת השרים בנושאים שונים. אחרי הנזק שגרמה האמירה: בן גביר הורה לחברי מפלגתו על עוצר ראיונות

בווידאו: נאום נתניהו ובלינקן/צילום: לע"מ

אמנם ראש הממשלה בנימין נתניהו השעה היום (ראשון) את השר עמיחי אליהו, לאחר שהאחרון אמר הבוקר בראיון לרדיו קול ברמה כי "הטלת פצצת אטום על עזה היא אחת מהאפשרויות". אלא שכנראה שההשעיה לא משפיעה על עבדותו של שר המורשת, שהשתתף היום במשאל טלפוני בין השרים להסמיך את ועדת שרים לחקיקה בשורה של נושאים כמו חינוך מיוחד ודיני עצורים, ואף לקח חלק בהצבעה - בדיוק כמו שאר השרים.

אחרי הנזק שגרמה האמירה של השר אליהו, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הורה לחברי מפלגתו על עוצר ראיונות לתקשורת ולחדול מפעילות ברשתות החברתיות, אלא אם תואם מראש אחרת.

בהודעתו השעה אמנם נתניהו את אליהו מ"ישיבות הממשלה", אך מאז שפרצה המלחמה הממשלה כמעט ואינה מתכנסת. אמירתו של השר מעוצמה יהודית יצרה סערה גדולה בישראל וכן בעולם. חשבונות הטוויטר של "אל-ג'זירה" עם יותר מ-2.6 מיליון עוקבים וכן חשבון הטוויטר "ספקטטור אינדקס" גם כן עם 2.6 מיליון עוקבים פרסמו את דבריו של אליהו, שמאוחר יותר ניסה להבהיר וציין כי דבריו היו בגדר "מטאפורה".

עמיחי אליהו. ראובן קסטרו
הושעה מישיבות ממשלה - למרות שהממשלה בקושי מתכנסת. השר אליהו/ראובן קסטרו

מי שבחר לגבות את אליהו הוא יו"ר מפלגתו, השר בן גביר שאמר: "שוחחתי עם השר עמיחי אליהו, שהבהיר לי כי דבריו נאמרו כמטאפורה. ברור לכולנו שיש להשמיד ולמחוק את ארגון החמאס וברור לכולנו שנעשה הכל להחזיר החטופים הביתה". לאחר מכן אמרו גורמים בסביבתו של בן גביר: "צריך להשמיד את חמאס ואת מי שמסייע לו אבל לאף אחד אין כוונה להשמיד 2 מיליון איש בעזה, וטוב עשה השר אליהו שהבהיר את דבריו".

לפני ההשעייה פרסם נתניהו הודעה ובה נכתב: "הדברים של השר עמיחי אליהו מנותקים מהמציאות. ישראל וצה"ל פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הדין הבינלאומי בכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות עד לניצחון", אמר נתניהו.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "‏מגנה את דבריו חסרי הבסיס והאחריות של השר עמיחי אליהו. טוב שלא אלו האנשים המופקדים על ביטחון ישראל". יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הגיב גם הוא לדבריו של אליהו: "האמירה המופקרת, המיותרת וחסרת האחריות של השר אליהו פוגעת בדרכה ובערכיה של ישראל, גורמת לנזק מדיני כבד והחמור מכל - היא מוסיפה לכאב משפחות החטופים מבית. אבן שזרק טיפש לבאר, גם אלף חכמים לא יצליחו להוציא".

בריאיון הבוקר לרדיו קול ברמה אמר אליהו: "לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי. אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה", אמר אליהו שנשאל האם צריך להטיל פצצת אטום על כל עזה והשיב: "זאת אחת האפשרויות".

אז צוין בפני אליהו כי ישנם יותר מ-240 חטופים ישראלים בשבי חמאס ברצועת עזה ועל כך השיב השר מעוצמה יהודית: "מתפלל ומקווה לשובם, אבל יש גם מחירים במלחמה. בעזה צריכים להתחנן שיחזירו את החטופים. במלחמה משלמים מחירים. למה החיים של החטופים, שאני מאוד רוצה שישחררו אותם, יותר חשובים מהחיים של החיילים ושל האנשים שיירצחו אחר כך?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully