וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיחי אליהו הושעה מישיבות הממשלה ע"י נתניהו; מיליונים נחשפו לדברי "פצצת האטום"

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 11:19

לשכת ראש הממשלה הודיעה על השעיית השר עמיחי אליהו מהישיבות, אך הממשלה כמעט ולא התכנסה מאז פרוץ המלחמה. מיליוני בני אדם נחשפו ברשתות החברתיות לדברי שר המורשת שאמר כי אחת האפשרויות היא להטיל פצצת אטום על עזה. בן גביר גיבה: "הבהיר שזו מטאפורה"

בווידאו: פעילות כוחות צה"ל בעוקמ רצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו השעה את עמיחי אליהו מישיבות הממשלה עד להודעה חדשה בעקבות דבריו הבוקר (ראשון) ברדיו קול ברמה, שם אמר אליהו כי אחת האפשרויות היא לטיל פצצת אטום על רצועת עזה יצרה סערה גדולה בישראל וכן בעולם. יש לציין כי הממשלה כמעט ולא מתכנסת מאז פרוץ המלחמה.

חשבונות הטוויטר של "אל-ג'זירה" עם יותר מ-2.6 מיליון עוקבים וכן חשבון הטוויטר "ספקטטור אינדקס" גם כן עם 2.6 מיליון עוקבים פרסמו את דבריו של אליהו, שמאוחר יותר ניסה להבהיר וציין כי דבריו היו בגדר "מטאפורה".

מי שבחר לגבות את אליהו הוא יו"ר מפלגתו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שאמר: "שוחחתי עם השר עמיחי אליהו, שהבהיר לי כי דבריו נאמרו כמטאפורה. ברור לכולנו שיש להשמיד ולמחוק את ארגון החמאס וברור לכולנו שנעשה הכל להחזיר החטופים הביתה". לאחר מכן אמרו גורמים בסביבתו של בן גביר: "צריך להשמיד את חמאס ואת מי שמסייע לו אבל לאף אחד אין כוונה להשמיד 2 מיליון איש בעזה, וטוב עשה השר אליהו שהבהיר את דבריו".

לפני ההשעייה פרסם נתניהו הודעה ובה נכתב: "הדברים של השר עמיחי אליהו מנותקים מהמציאות. ישראל וצה"ל פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הדין הבינלאומי בכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות עד לניצחון", אמר נתניהו.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "‏מגנה את דבריו חסרי הבסיס והאחריות של השר עמיחי אליהו. טוב שלא אלו האנשים המופקדים על ביטחון ישראל". יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הגיב גם הוא לדבריו של אליהו: "האמירה המופקרת, המיותרת וחסרת האחריות של השר אליהו פוגעת בדרכה ובערכיה של ישראל, גורמת לנזק מדיני כבד והחמור מכל - היא מוסיפה לכאב משפחות החטופים מבית. אבן שזרק טיפש לבאר, גם אלף חכמים לא יצליחו להוציא".

בריאיון הבוקר לרדיו קול ברמה אמר אליהו: "לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי. אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה", אמר אליהו שנשאל האם צריך להטיל פצצת אטום על כל עזה והשיב: "זאת אחת האפשרויות".

אז צוין בפני אליהו כי ישנם יותר מ-240 חטופים ישראלים בשבי חמאס ברצועת עזה ועל כך השיב השר מעוצמה יהודית: "מתפלל ומקווה לשובם, אבל יש גם מחירים במלחמה. בעזה צריכים להתחנן שיחזירו את החטופים. במלחמה משלמים מחירים. למה החיים של החטופים, שאני מאוד רוצה שישחררו אותם, יותר חשובים מהחיים של החיילים ושל האנשים שיירצחו אחר כך?".

עמיחי אליהו. ראובן קסטרו
עמיחי אליהו/ראובן קסטרו

מאוחר יותר ניסה אליהו להסביר את דבריו. "ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית. אבל בהחלט חייבים תגובה עוצמתית ולא פרופורציונלית לטרור, שתבהיר לנאצים ותומכיהם שטרור אינו כדאי", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "זו הנוסחה היחידה שהמדינות הדמוקרטיות יכולות להתמודד בעזרתה עם הטרור. במקביל, ברור שמדינת ישראל מחויבת לעשות הכל בכדי להחזיר את החטופים בריאים ושלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully