וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאז שניסו לפתוח לי את הממ"ד הם לא חזרו": ההודעות האחרונות של יובל שנרצח בכפר עזה

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 10:35

אילן בויום מכפר עזה התכתב עם בנו יובל בשבת השחורה, כששניהם נצורים בממ"ד, כל אחד בביתו. יובל הספיק לספר לאביו על המחבלים שנכנסו לביתו, ניסו לפתוח את הדלת, והמשיכו לבתים אחרים. ב-12:45 הוא הפסיק לענות ורק אחרי 5 ימים הוריו קיבלו את ההודעה: יובל לא בחיים

יובל בויום מנגן בית מתוך לחם האוהבים של נעמי שמר/מערכת וואלה!

יובל בויום מכפר עזה נרצח בשבת השחורה על ידי מחבלי חמאס. אביו אילן דיבר איתו ברגעיו האחרונים. כאן מובאות ההודעות האחרונות בין האב השכול לבין בנו שנרצח ב-7 באוקטובר.

כבר ב-6:30 בבוקר נכנסו אילן ואשתו לממ"ד. הם הבינו שמשהו חריג קורה, כשאילן שמע יריות. "הצבע האדום הלך והתארך. שמעתי ירי של נשק קל בתוך הקיבוץ ואז קיבלנו הודעות בווטסאפ השכונתי. הבנתי כבר שיש מחבלים בקיבוץ, נשארנו בממ"ד".

השיחה האחרונה של אילן ובנו יובל שנרצח בכפר עזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
השיחה האחרונה בין אילן לבנו יובל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בזמן השהות בממ"ד, אילן, אשתו ושני ילדיהם, אלעד בן ה-15 וגיא בן ה-24, חושבים רק על יובל, בנם שגר בשכונת "הדור הצעיר" בקיבוץ. "הוא היה גם בממ"ד, דיברנו איתו והוא אמר שהוא מפחד, ושהוא מעדיף להתכתב ולא לדבר". אל ביתו של יובל נכנסו מחבלים. הם ניסו לפתוח את הדלת של הבית, אך לא הצליחו והמשיכו לבתים של השכנים. "הוא שמע אותם מנסים לפתוח את הדלת ופתאום הם הלכו".

עד השעה 12:30 בצהריים אילן ובנו התכתבו - עד שיובל הפסיק לענות. "ההודעה האחרונה ששלחתי לו הייתה ב-12:45. אמרתי לו כרגע נראה ששקט, ומקווה שגם אצלך. חיכיתי שהוא יגיב אבל הוא לא ענה לי. הוא לא קרא את ההודעה, ואז התקשרתי והטלפון היה מנותק".

אילן הרגיש שמשהו רע קרה ליובל, מבלי שתהיה לו דרך לבדוק את זה. הוא העביר מסר בווטסאפ השכונתי שיבדקו מה קורה עם יובל ושהוא לא מקבל ממנו תשובה. "אין לי מי עם ליצור קשר. הבנו לאחר מכן שאי אפשר היה להגיע לשכונה. אז הבנתי שכולם באותה סירה ושאף אחד לא יודע מה קורה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
יובל בויום, שנרצח בכפר עזה. 5 בנובמבר 2023. באדיבות המשפחה
"האור שפע ממנו". יובל בויום/באדיבות המשפחה

ב-21:00 בערב הגיעו חיילים אל הממ"ד בביתו של אילן, שניסה לברר לגבי בנו יובל. "דיברתי עם המ"פ והוא הפנה אותי למג"ד שנמצא בבית של השכן. הוא אמר ש'חיילים אחרים נמצאים שם', ושכנראה הם נלחמים. 'אנחנו שומעים חילופי ירי'".

אילן ותמר נתנו לחיילים לאכול ולשתות בביתם ואחרי כשעה החיילים החזירו אותם לתוך הממ"ד כי התחדשה הלחימה בקיבוץ. ב-2:00 בלילה הוציאו אותם מהממ"ד והשניים עשו את דרכם במהלך הלילה למרכז, לקיבוץ שפיים. משם הם נסעו לביתה של קרובת משפחם בראשון לציון. בנם יובל הוגדר מנותק קשר ואז נעדר.

ההרס בזירת הטבח בקיבוץ כפר עזה. 17באוקטובר 2023. אילן רוזנברג, רויטרס
"הבנתי שכולם באותה סירה. ההרס בזירת הטבח בכפר עזה/רויטרס, אילן רוזנברג

אילן כבר הבין את האסון. "ביום שלישי בערב הסתיימה סריקה, והוציאו משם רק גופות ואין זיהוי. הרמזים הלכו ונעשו מרים יותר. ביום חמישי בערב היינו אצל גיסתי בראשון לציון. אשתי קיבלה טלפון ושאלו איפה אנחנו נמצאים ומה הכתובת המדוייקת. היא כבר התחילה להבין. מיום שבת כבר הבנתי שמשהו לא טוב קרה". רק אחרי חמישה ימים הם קיבלו את ההודעה המרה מכל: יובל לא בין החיים.

יובל היה פסנתרן מחונן שהיה בתקופה מאושרת בחייו. "נשמתו של יובל הייתה תמיד בתוך המוזיקה, כשהיה תלמיד הוא בילה שעת ארכות על הפסנתר. כולם שם באולפן מוזיקה בשער הנגב הכירו אותו. הוא הוביל פרוייקט של שירי מתי כספי בגנים. אחרי שהשתחרר מהצבא הוא חזר לאולפן בתור מורה לפסנתר. בתקופה האחרונה יובל פרח במוזיקה ובכלל. הייתה לו אהבה חדשה בחיים. הוא קרן מאושר שהשפיע על כל סובביו והדביק באושר את כולנו. האור פשוט שפע ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully