וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור של המתנה, תרומת איברים מהלוחם שנפל הצילה את חייה: "נתן עולם ומלואו"

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 16:06

לאחר ששוהם בן הרוש מסיירת חטיבת הנח"ל נהרג בקרבות בדרום ביום הראשון למלחמה, משפחתו החליטה לתרום את איבריו. בדרך לאזכרה של בעלה, אסתר בת ה-69 קיבלה את הבשורה שנמצאה מתאימה לקבל את כלייתו, ועברה השתלה בבית החולים בילינסון. "יש לי צמרמורת, קיבלתי חיים חדשים"

שוהם בן הרוש, נפל ביום הראשון למלחמה. דוברות בלינסון, אתר רשמי
שוהם בן הרוש, נפל ביום הראשון למלחמה/אתר רשמי, דוברות בלינסון

אסתר מרסיאנו בת 69 סבלה ממחלת כליות קשה והמתינה 10 שנים לתרומת כליה, במהלך השנים נאלצה לעבור מדי שבוע כמה טיפולי דיאליזה. ביום שישי האחרון, בדרכה לאזכרה של בעלה שנפטר בעצמו ממחלת כליה, הטלפון שלה צלצל. מעברו השני של הקו בישרו לה שאחרי עשור של המתנה, נמצאה לה תרומת כליה.

"בהתחלה חשבתי שעובדים עליי", היא מספרת השבוע מהאשפוז בבית החולים בילינסון. "אחר כך התחלתי להתרגש. תמיד ידעתי שאני אמורה לקבל כליה מנפטר, לא ידעתי מי הוא הנפטר והופתעתי לשמוע שקיבלתי מבחור מקסים בשם שוהם בן הרוש שנפל במלחמה בעזה. אני רוצה להודות למשפחה. הם נתנו עולם ומלואו למשפחות שלמות - הורים, נכדים, סבים וסבתות. נתנו לנו את החיים שלנו בחזרה. אני מודה למשפחה האצילית הזאת שנתנה ברגעים הכי קשים שלהם, יש לי צמרמורת כשאני מדברת על זה".

אסתר מרסיאנו, מושתלת כליה. דוברות בלינסון, אתר רשמי
אסתר מרסיאנו, מושתלת כליה/אתר רשמי, דוברות בלינסון

ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת ההשתלות בבילינסון אמר, "קשה לתאר במילים את מה שמרגיש צוות הניתוח בסיטואציה המורכבת הזו בתוך מלחמה כואבת שפוצעת את כל עם ישראל. הידיעה שהחייל שוהם בן הרוש ז"ל הציל חיים בחייו וגם במותו, לא נותנת מנוח. בזמן שבחוץ יש אזעקות, אנחנו, המשתילים, המרדימים, אחיות חדר הניתוח, הסניטרים וכל הצוותים, עסוקים בהצלת חייה של אסתר שממתינה לכליה הזו כל כך הרבה שנים, ומודים על הזכות שניתנה לנו".

  • עוד באותו נושא:
  • בלינסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully