וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבן שטיפש אחד זורק לבאר, אלף חכמים לא יוציאו. ומה עם שר שזורק פצצת אטום?

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 14:13

אנחנו יודעים שצה"ל חזק וינצח, אבל את המלחמה ההסברתית אנחנו מפסידים. מה נאמר עכשיו, אחרי החזית המיותרת שיצר השר אליהו, למראיינים בעולם שרק מחפשים איך לתקוף אותנו? אולי כדאי שבמקום לעשות פיגועים הסברתיים, הוא ינסה לעשות משהו שגם יעזור לשם שינוי

עמיחי אליהו, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
עכשיו המדינה צריכה את כולם – אפילו אותך. עמיחי אליהו/ראובן קסטרו

שלום לך שר המורשת עמיחי אליהו,

אני ידע שאתה בטח בעומס גדול בימים אלה, כי מאז המתקפה האכזרית של חמאס על מדינת ישראל ב-7 באוקטובר משרדך בטח עסוק ב... ב... בהמון דברים חשובים, ואתה בטח מקיים מסביב לשעון דיונים חשובים על... על... על משהו שבטח חשוב מאוד, אין לי ספק.

אבל אני מבקש ממך, אם אפשר, לעשות רגע הפסקה מעיסוקיך החשובים מאוד, ולעשות גוגל. תגגל Amichai Eliyahu ותקליק על הלשונית של "חדשות". תראה את מאות הכתבות מסביב לעולם, בכל שפה שרק תוכל לדמיין, שמצטטות את "השר הישראלי" שקורא להטיל פצצת אטום על עזה.

מאות רבות של אנשים בישראל, ואני ביניהם, מתראיינים מסביב לשעון בכלי תקשורת בחו"ל כדי להסביר את ישראל. אנחנו עושים את זה כי אנו רואים בכך שליחות, כי איכפת לנו, כי אנו מבינים שלא משנה כמה דרכנו צודקת - לעולם לא אכפת. כי אנחנו יודעים שצה"ל חזק וינצח את המלחמה, אבל גם יודעים שבמלחמה ההסברתית אנחנו מפסידים. כי אפילו כשהאויב האכזרי שלנו עורף ראשים מול המצלמות בשידור חי, מיליונים מסביב לעולם עדיין חושבים שזה פייק ניוז. האנשים האלה, אותם מסבירנים בהתנדבות שממלאים את מקומה של הממשלה שלא מתפקדת, עכשיו צריכים להתמודד עם החזית המיותרת שיצרת.

מזה דובר צה"ל לא יציל אותנו

אם הביטוי אומר ש"אבן שטיפש אחד זורק לבאר גם אלף חכמים לא יוכלו להוציא", תאר לעצמך מה קורה עם שר שזורק פצצת אטום לתקשורת הבינלאומית. זה הרבה יותר קשה מלשכנע את התקשורת הבינלאומית שישראל לא פגעה בבית החולים בעזה לפני שבועיים ושמדובר בשיגור כושל של הג'יהאד. פה דובר צה"ל הגרי לא יציל אותך, ולא יציל אותנו.

איך אנחנו, המסבירנים בהתנדבות מטעם עצמנו, אמורים להתמודד עם השאלות של המראיינים עויני ישראל שרק מחפשים דרכים לתקוף אותנו מול המצלמות? מה אנחנו אמורים לספר בראיונות לארצות הברית, לאירופה ולדרום אמריקה? שאתה שר שקיבל משרד שהמציאו משיקולים קואליציוניים? אתה חושב שהם יאמינו לנו?

אני מציע לך, אדוני השר, שאם יש לך זמן פנוי, במקום להתראיין בתקשורת - תנסה לעשות משהו לטובת 125 אלף הישראלים שהפכו לפליטים בארצם, או לטובת 241 החטופים ובני משפחותיהם, או לטובת משפחת השכול. יש לך זמן? במקום לעשות פיגועים הסברתיים, תפשיל שרוולים. עכשיו המדינה צריכה את כולם - אפילו אותך.


הכותב הוא סגן העורך הראשי וראש מערכת החדשות של וואלה!.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully