וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר עמיחי אליהו: "אחת האפשרויות - להטיל פצצת אטום על עזה"

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 15:08

השר מעוצמה יהודית התראיין ל"קול ברמה" אמר כי אחת האפשרויות היא להטיל פצצת אטום על כל הרצועה. כשצוין בפניו שישנם יותר מ-240 חטופים ישראלים אמר אליהו: "יש גם מחירים במלחמה". לאחר מכן ניסה להסביר: "זה היה מטאפורי". נתניהו: "דבריו של אליהו מנותקים מהמציאות"

תיעוד פעילות כוחות צה"ל בעזה 4.11.23/דובר צה"ל

שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) אמר הבוקר (ראשון) בריאיון ליקי אדמקר וישראל כהן ברדיו "קול ברמה" כי אחת האפשרויות היא להטיל פצצת אטום על רצועת עזה. "לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי. אין דבר כזה בלתי מעורבים בעזה", אמר אליהו שנשאל האם צריך להטיל פצצת אטום על כל עזה והשיב: "זאת אחת האפשרויות".

אז צוין בפני אליהו כי ישנם יותר מ-240 חטופים ישראלים בשבי חמאס ברצועת עזה ועל כך השיב השר מעוצמה יהודית: "מתפלל ומקווה לשובם, אבל יש גם מחירים במלחמה. בעזה צריכים להתחנן שיחזירו את החטופים. במלחמה משלמים מחירים. למה החיים של החטופים, שאני מאוד רוצה שישחררו אותם, יותר חשובים מהחיים של החיילים ושל האנשים שיירצחו אחר כך?".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את הדברים. "הדברים של השר עמיחי אליהו מנותקים מהמציאות. ישראל וצה"ל פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הדין הבינלאומי בכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות עד לניצחון", אמר נתניהו.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הוסיף: "אמירה מזעזעת ומטורפת של שר חסר אחריות. הוא פגע במשפחות החטופים, פגע בחברה הישראלית ופגע במעמדנו הבינלאומי. הנוכחות של הקיצוניים בממשלה מסכנת אותנו ואת הצלחת המטרות המלחמה - ניצחון חמאס והחזרת החטופים. נתניהו חייב לפטר אותו עוד הבוקר".

עמיחי אליהו, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
השר עמיחי אליהו/ראובן קסטרו

מאוחר יותר ניסה אליהו להסביר את דבריו. "ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית. אבל בהחלט חייבים תגובה עוצמתית ולא פרופורציונלית לטרור, שתבהיר לנאצים ותומכיהם שטרור אינו כדאי", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "זו הנוסחה היחידה שהמדינות הדמוקרטיות יכולות להתמודד בעזרתה עם הטרור. במקביל, ברור שמדינת ישראל מחויבת לעשות הכל בכדי להחזיר את החטופים בריאים ושלמים".

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "‏מגנה את דבריו חסרי הבסיס והאחריות של השר עמיחי אליהו. טוב שלא אלו האנשים המופקדים על ביטחון ישראל". השר איתמר בן גביר בחר לגבות את עמיחי אליהו: "אליהו הבהיר לי כי דבריו נאמרו כמטאפורה. ברור לכולנו שיש להשמיד ולמחוק את ארגון החמאס וברור לכולנו שנעשה הכל להחזיר החטופים הביתה".

משרד החוץ הסעודי תקף גם הוא את דבריו של השר עמיחי אליהו: "סעודיה מגנה בצורה החריפה ביותר את דבריו הקיצוניים של שר בממשלת ישראל בעניין הטלת פצצת אטום על עזה. דברים אלה הם עדות להתגברות הקיצוניות והברבריות אצל חברים בממשלת ישראל. העובדה שהשר הזה לא פוטר מייד אלא רק הושעתה השתתפותו בישיבות הממשלה מראה כי ממשלת ישראל מתנערת מכל העקרונות המוסריים וההומניטאריים"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גבול עזה. רויטרס
גבול עזה/רויטרס

"לאור האמירות של השר עמיחי אליהו אני לפעמים תוהה אם הוא שר בממשלה או נער מתלהב בן 14 שמתחיל את גיל ההתבגרות. לא ראוי", אמרה חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו.

ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד: "‏השר המיותר עמיחי אליהו הצהיר הבוקר כי להטיל פצצת אטום על עזה זו 'אחת האפשרויות', ולעזאזל 241 חטופים ישראלים כי 'יש גם מחירים במלחמה'. ‏אם לא הבנתם, מדובר בשר בממשלת ישראל. שמישהו באמת יאסור על הליצן הזה להתראיין. ובעיקר - הגיע הזמן שישחרר 147 מיליון ש"ח מתקציב משרדו הפיקטיבי ו-200 מיליון ש"ח מהכספים הקואליציוניים שהוא עדיין מחזיק - לטובת החזית והעורף".


גם במטה משפחות החטופים והנעדרים הגיבו לדבריו של השר אליהו: "שר בממשלת ישראל שקורא להרג כל החטופים והנעדרים, חייב לשלם מחיר עוד היום. השר אליהו מטיל צל כבד על כוונות הממשלה בנוגע לתכנית העבודה להחזרת כל החטופים והנעדרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully